[XP] Compoort kwijt *

Pagina: 1
Acties:

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
hallo, een leuk probleempje, Ik heb een aantal jaren Girotel (R) en heb sinds enkele maanden over gestapt van win98 naar win XP, alles is er overgenomen, maar nu wordt mijn externe modem, (Tornado FM 288SA) niet meer gevonden, ik dacht ff overnieuw installeren, alles ging goed totdat hij vraagt welk poort ik deze wil gebruiken, zie ik geen poort, niets.. maar als ik via mijn mobiel mijn telefoonnr draai, dan neemt de modem het telefoontje wel op... iemand een idee hoe dat nu zit...

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 20:25

dominic

will code for food

Duidelijk je com-poort die niet gezien wordt.

Wat voor moederbord heb je? (Wellicht moet je nog wat drivers installeren)

Download my music on SoundCloud

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy, volgende keer even op letten.

Zie je de poorten wel in Apparaatbeheer? Staan ze aan in je BIOS? MIsschien even toevoegen via Add/remove hardware.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Ik heb een Abit KT7-A ATA 100 moederboard, maar hiervoor heeft 'hij'het wel gedaan onder XP en nu ziet hij hem niet meer, en in de bios, ja daar heb ik ook gekeken, ik heb hem niet uitgezet, en staat op enabled, en wat betreft add/remove hardware, 'hij' ziet geen modem, heb 'hem' wel geprobeerd toetevoegen, maar kan het niet op een compoort zetten.

• blackd
  • Niet online
Je moet een compoort toevoegen via add/remove hardware, misschien zie je ze dan.

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
mmm ff kijken, ik zie het al, alleen compoort 1 is er, compoort 2 niet en nu? en nu?

[ Voor 0% gewijzigd door cablerichy935 op 16-09-2002 23:16 . Reden: was weer eens te langzaam met typen, enz, enz ]

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
kijk dit zie ik nu als ik naar mijn apparatenbeheer kijk[aparatenbeheer]
en als ik modem wil toevoegen zie ik
[telefoon en modemopties]

• blackd
  • Niet online
Waar zit je modem aan? Kan je nu de goede compoort wel selecteren bij 't toevoegen van je modem?

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
als ik er 1 bij wil maken dan doe ik hardware-> krijg ik de vraagïs deze aangesloten?'geef ik op 'ja, ik heb de hardware al aangesloten-> geeft ik op dat ik 'Een nieuw apparaat toevoegen'-> wat moet wizard doen? "de hardware installeren die ik handmatig in een lijst selecteer (geavanceerd)"->dan gaat die zoeken-> kiest ik "Poorten (COM & LPT)-> vervolgens kiest ik 'Communicatiepoort' -> vervolgens krijg ik de melding dat ik die geinstalleerd heb maar werkt misschien niet juis -> kies vervolgens 'Voltooien' en ik ga naar apparatenbeheer dan zie ik 2 compoorten 1 en 3 maar nog steeds geen 2 [apparatenbeheer]

ga ik bij compoort 3 de eigenschappen -> tabblad Poort instellingen kiezien en vervolgens op 'geavanceerd...'
[apparatenbeheer2]
nu weet ik het niet meer 8)7
-----------------------------------------------------------------------------
Ok, Ok ik weet dat het verkeerd is, maar ik doe de laatste oproep.
pleeeez help me!

[ Voor 0% gewijzigd door cablerichy935 op 19-09-2002 00:02 . Reden: Zat een foutje in, sorry ]

Pagina: 1