Cooler vervangen op een voeding

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
ik heb een A-Open voeding die standaard bij de HQ45 Pro zit en die maakt echt een lawaai van een stofzuiger.

Nu heb ik bij een paar topics gelezen dat je een andere fan erin kan doen,
ik heb geporbeerd de voeding open te schroeven, maar dat lukt me niet, op de bovenkant zitten 5 schroefjes, zijkant 1, en onder het sticker zitten er 2, maar die 2 schroefjes krijg ik maar niet los, want het is een bout met moer.

kan iemand me verder helpen? en als ik het open heb, de cooler vervangen door een casecooler, is dat ook goed (gewoon een coolermaster op 26.5 dB)?

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

In een voeding zit meestal een gewone 8 cm ventilator. Die kan je dus probleemloos vervangen door elke willekeurige ventilator van 8cm.

Die "bout met moer" schroefjes, daarmee zit aan de binnenkant van de voeding de printplaat vastgeschroefd aan de behuizing, die hoef je niet los te schroeven. Meestal kost het openen van een voeding wat kracht, dus ik zou zeggen, gebruik wat meer geweld :Y)

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Als het goed is hoef je alleen de schroefjes bovenop je voeding los te maken.

Als je hem open hebt kan je idd gewoon de koeler varvangen door een casecooler van 80mm. ( waarschijnlijk zal je wel ff de draadjes van de fan moeten doorknippen en weer moeten verbinden met een mooi kroonsteentje oid. )