Gentoo 1.4 rc1 uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 21:11
Check http://www.gentoo.org...
The Gentoo Linux development team is extremely pleased to announce the release of Gentoo Linux 1.4_rc1! The Gentoo Linux 1.4 release candidate 1 is gcc 3.2-based, supporting optimizations for Pentium III, Pentium 4, Athlon (Classic through XP,) K6 (Classic through K6-3,) PowerPC G3 and PowerPC G4 with AltiVec. Also included is a new 2.4.19-based high-peformance kernel with IBM EVMS (enterprise volume management) support, countless enhancements to Portage and a new "live" bootable CD that boots directly into a runtime version of Gentoo Linux 1.4_rc1. Includes KDE 3.0.3, KDE 3.1-beta1, KOffice 1.2, OpenOffice 1.0.1, GNOME 2.0.1 (2.0.2 on the way) and Mozilla 1.0 (1.1 available for testing.) And yes, we now have "vi" on our install CD :) The "rc1" release includes bootable CD ISOs for x86, stage tarballs for PPC and Sparc64 (ISOs on their way) and new Alpha Processor stage1 support :)

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 21:11
d8 dat de meeste tweakers hier dit wel interressant vonden...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Yep...heb net vorige week alles gecompileerd met GCC 3.2

Ach, er worden nog wat bugjes gefixt, maar mijn computer werkt nu prima (al weer 4 dagen ofzo), dus mij bevalt het allemaal prima!

Bij Gentoo boeien die versie-nummers een stuk minder dan bij andere distro's, je kunt gewoon zo vaak bijwerken als je wilt...

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Denk dat ze allemaal te druk zijn met hun hele systeem opnieuw compillen :*)
Maar dit is zeker mooi nieuws, nu alleen nog een vrij weekend vinden om een systeem update te doen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik wilde binnenkort toch al een nieuwe poging doen met Gentoo; wanneer komt 1.4 uit? Ik hoop wel dat er nu ook packages op de iso staan die geoptimaliseerd zijn voor K6-2.... je wordt namelijk niet echt blij van 2x een dag compileren, ééntje voor het systeem en eentje voor KDE3 (dat had ik met 1.2)
Eerst maar eens Gentoo.org doorspitten :)

Verwijderd

Dus het is toch mogelijk om heel KDE 3.0.3 met GCC 3.2 te compilen? Ik gebruik zelf al maanden Gentoo (naar volle tevredenheid overigens), maar de ebuild kdemultimedia-3.0.3 weigert tot nu toe nog altijd bij mij succesvol te compilen. Ik heb ook nog geprobeerd een aantal dependencies te recompilen met GCC 3.2, maar dat mocht allemaal niet uitmaken.

Ik zag een stuk of twee bugs op bugs.gentoo.org die met dit probleem te maken zouden kunnen helpen, maar kennelijk hebben de meeste mensen hier geen last van. :?

Wie kan mij hiermee helpen, nu we het toch over Gentoo, GCC 3.2 en KDE 3.0.3 hebben?

Bij voorbaat dank. :)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

COOL!! er is ook een isootje die UT 2003 ondersteunt _/-\o_ _/-\o_

Er staan ook vrij veel stage2 en stage3 bestanden als .bz2

Weet iemand of die een .iso bevatten? Dan kan ik m namelijk fatsoenlijk over mijn bestaande systeem heengooien

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 12:07
Ik heb gisteren 1.4_rc1 stage 3 geinstalleerd (athlon-tbird geoptimaliseerd), kerneltje gecompiled en vervolgens KDE 3.0.3 gecompiled. En dat draait allemaal als een tiet :)

Maar wat bedoel je hiermee gwystyl?
COOL!! er is ook een isootje die UT 2003 ondersteunt
Zit de demo van ut2003 daarbij ofzo?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zit de demo van ut2003 daarbij ofzo?
Ik denk het wel ja... ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik zag file: livecd-ut2003-x86-1.4_rc1.iso tussen de releases staan.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 18:17

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Helaas ook geen gentoo-ix86 ISO's :'(
Maar die zullen wel snel verschijnen, hoop ik.
En dan gaat ook mijn PC (eindelijk) Gentoo 1.4 draaien.

Koffie werkt echt!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
hmmjah, zelfs ik begin over te hellen naar gentoo, tis eigenlijk best een lekker systeem :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• deadinspace
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Mja, het was niet de bedoeling om voor elke pre-zoveel of rc-zoveel van elke distro of software-project een topic te openen.
Voor de grotere projecten is het prima als er een topic gewijd wordt aan een release, maar pre-releases-topics zijn eigenlijk alleen aan de Linux kernel voorbehouden (en zelfs dat blijft beperkt tot gecombineerde pre/rc + final draadjes en één 2.5 draad).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.