Toon posts:

goede temp voor amd 1900+

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben sinds kort de eigenaar van een amd 1900+ en die wil ik natuurlijk goed koelen zodat hij ook lekker hard voor mij kan werken
maar nu heb ik een hele dikke koeler boven op mijn proc zitten en een 80 mm ventilator erop deze heb ik op zijn beurt via een slang aangesloten op een 80 mm ventilator die koude lucht van buiten in de buis blaast
deze lucht gaat dan door die andere 80 mm die op de heatsink zit van de proc en die lucht die daar uit komt kan dan naar onder en naar boven boven op de proc waar dus warme lucht uit komt daar wordt het weer opgezogen door een slang waaraan aan het uiteinde een 80 mm vent hangt die de lucht door de slang zuigt en naar buiten gooit

nu heb ik gekeken via speedfan en de temp van de proc is idle 40
en als hij hard werkt dus stressed (en dan ook cpu usage 100% constant)
dan wordt hij na 5 min niet hoger dan 44 graden) daarna als de proc weer tot rust komt zakt hij niet verder dan 42 graden

nu is mijn vraag
hoe kan ik mijn pc nu nog beter koelen en is deze temp voor een amd 1900+ goed of nog steeds hoog ?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Wij willen hier wel wat pics van zien :9

Trouwens die temp is toch prima?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
zeker wel, niks aan doen

Verwijderd

Topicstarter
mm de pics wil je niet zien :D :D
ik heb het nog maar alleen erin gelegt de voeding licht nu los op de kast
deze wordt nog ergens ingebouwd en de slangen worden vervangen voor andere verder ga ik deze mooier afwerken en maybe nog 2 vents in de kast bouwen

• Strikie

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 22:05:
mm de pics wil je niet zien :D :D
ik heb het nog maar alleen erin gelegt de voeding licht nu los op de kast
deze wordt nog ergens ingebouwd en de slangen worden vervangen voor andere verder ga ik deze mooier afwerken en maybe nog 2 vents in de kast bouwen
------------> dan wachten we toch effe tot je klaar ben morgen....... ;)

Verwijderd

Topicstarter
mm ik heb net na overleg even wat ideetjes opgedaan
ik da de buizen waarschijnlijk vervangen voor plexie glas

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
die temp van 44 is prima!

mijne 1800+ is 48 alssie stressed is met een WhisherRock II + Casefan outtake

Verwijderd

Mijn XP 2200+ wordt max 48 graadjes , nu moet ik zeggen dat ik extreem veel fans heb ( zie specs) 8)7

Verwijderd

hele nette temp
welke koeler en welke fan merk type heb je gebruikt ?
of voor een paar graden koeler veel herrie aan je kop mij niet gezien mischien jij wel , anders word het water koeling en dan wel de betere

mijn xp 1800+@1900+ word stressed max 47 graden
alpha pal 8045 t papst 32 dba maar draait op 960 rpm
airduckt naar buiten op een enermax 12 cm potmeter helemaal terug gedraait zalman fanmate er tussen en die voor ongeveer 75 a 80 % terug gedraait
airflow momenteel is 2 x 12 cm 1 x 9 cm 2 x 8 cm en alles net zo af gesteld als hier boven ongeveer zo van dat het nog net op start , en nog een paar fannetjes die heb ik niet aan gesloten
enkel jammer dat er rook uit me digidoc kwam anders was het nog stiller naast me

de temp zou lager uit komen als mijn temp sensor niet direkt tegen de achter kant van me cpu aan zat (gigabyte ga-7vtxe)

smarty 6000
extreem veel fanntjes ik vind het reuze mee vallen anders en als ik je specs zo zie dan valt me 1 ding op die a open kast een goed en snel systeem in zo een klote kast moet anders kunnen lijkt mij

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Prima temp hoor. relatief laag voor een athlon hoor.

En nu dan toch die pics.........

anders helpen we je niet meer.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Strikie

Strikie

Athletics

Dinictus schreef op 17 september 2002 @ 16:53:
Prima temp hoor. relatief laag voor een athlon hoor.

En nu dan toch die pics.........

anders helpen we je niet meer.
juust :)

Verwijderd

FAQ vraag...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.