Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ccfl uit scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn scanner was dood hij wou nog wel licht geven maar voor rest niets meer

nu heb ik dus de ccfl en een print waar dingen inzitten die lijken op dingen die op de print van een invertor zitten

alleen weet ik nu begot niet welke pinnen ik het op aan moet sluiten

iemand hier een schema want da sloop ik gewoon de onderdelen van de print en bouw ze op een ander ding of kijk het ding na welke pinnen ik dan moet hebben

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
PICS, anders kunnen wij ook geen uitleg geven want je geeft hellemaal geen specs dus errug moeilijk voor ons om te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen digicam en geen scanner meer dus beetje moeilijk maar zoek schema van invertors

Verwijderd

Welk merk scanner was het (Type nummer is ook handig) ;)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
maak dan een schemaatje in Paint :Y) :)

Verwijderd

hoeveel draadjes heb je aan je ccfl geval zitten ???
want ik heb laatst ook geprobeerd om de ccfl van mijn scanner te gebruiken, helaas met dodelijke afloop van de scanner omdat ik de ccfl er niet mooi uit kreeg

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:36
ik heb ook mn ccfl uit de scanner gehaald.
gewoon invertertje kopen
en aansluite :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

ik heb t ook gedaan, bij mij zaten er geloof ik 6 pinnetjes op die print waarvan er dus twee 12 volt nodig hadden voor de ccfl, althans hier kwam ik na logisch redeneren uit...kheb dus gewoon twee draadjes gepakt en ben telkens twee pinnetjes gaan testen en na een paar tests ging de ccfl branden...gewoon ff wat proberen dus!! :)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je kan ook je scanner aanzetten en op de print met een multimeter kijken tussen welke pinnen/draadjes er een spanningsverschil is van 12 volt. Komt op hetzelfde neer als coredump, maar dan iets veiliger zegmaar. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
DenniZ-X schreef op 16 september 2002 @ 23:03:
Je kan ook je scanner aanzetten en op de print met een multimeter kijken tussen welke pinnen/draadjes er een spanningsverschil is van 12 volt. Komt op hetzelfde neer als coredump, maar dan iets veiliger zegmaar. :)
Pas op met de hoogspannings kant, dat doet auw [ervaring]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

McFizban

Hackito ergo sum.

Hier geldt het oud hollandsche gezegde:
Meten is weten,
Gissen is missen.
Ik sluit me dus helemaal bij DenniZ-X aan.
Als je zomaar op wat pinnetjes 12 volt gaat zetten is de kans groot dat je je inverter naar de digitale jachtvelden helpt.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
mijn scanner zelf ligt dankzij de opruimwode van mijn moeder ergens achterin een vuilniswagen dus doormeten zal neit meer kunnen gaan heeft niemand hier een schema van ee invertor want dan kan ik dingen gaan vergelijken (omdat hij wit is wil ik hem als verrlichting in mijn mengpaneel maken)

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
thnx voor het idee, ik heb hier ook nog een oude scanner liggen (ik geloof dat het lampie het nog wel doet)

dan ff een rood filtertje eromheen, en dan heb ik naast een blauwe ook meteen een rooie ccfl :D

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Pagina: 1