Toon posts:

Contact met wireless router i.c.m. Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in de FAQ en middels search niet echt een oplossing vinden, dus als dit al ergens is beantwoord -> scusi! Maar goed:

Mijn pa heeft een wireless router van sitecom, en een wireless netwerkkaart. Op zijn PC zit ook een gewone NIC waar ADSL binnenkomt. De router moet straks de ADSL overnemen uiteraard, dus die NIC wordt dan in principe overbodig.

Eerst willen we wel eens contact maken met het webservertje van de router , zodat alles goed geconfigd kan worden. In principe werkt de verbinding goed, volgens de schermpjes is de connectie "very good". Dat is al 1 slag gewonnen als is alle topics lees. Volgens de manual heeft de router ip 192.168.1.2. Simpelweg dit adres intikken in de browser heeft echter geen effect en pingen lukt ook niet. Waar kan dit aan liggen?

Volgens ipconfig heeft de (vaste) NIC 10.0.0.150 op subnet 255.255.255.0 en de wireless nic heeft 169.254.191.149 en subnet 255.255.0.0. Verder hebben we nog een PPP adapter van de ADSL connectie die ip 62.251.91.250 heeft met subnet 255.255.255.255 (ik neem aan dat ie dit via DHCP krijgt).

Hoe ga ik verbinding maken met de wireless router, zonder in eerste instantie alle internet settings te verklooien (was lastige configuratie met HCC net...)?

Oh ja: alles draait onder windows XP.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26

Predator

Suffers from split brain

169.254.191.149
Je moet hem wel zelf een ip geven he ofwel de DHCP server van je router instellen.

Als je die router wil bereiken op 192.168.1.2 moet je wel een NIC erop aansluiten met ip 192.168.1.x

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 17 september 2002 @ 09:41:
[...]

Je moet hem wel zelf een ip geven he ofwel de DHCP server van je router instellen.

Als je die router wil bereiken op 192.168.1.2 moet je wel een NIC erop aansluiten met ip 192.168.1.x
Aha! Thanx, da's waar ook, die dingen moeten in dezelfde ip-range zitten... Die verschillende subnets maken niet uit?

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb het ip adres van de wireless NIC op 192.168.2.2 gezet (router bleek 192.168.2.1 te zijn) en het subnet ervan op 255.255.255.0. Maar nu lukt het nog steeds niet om te connecten met de router! De boel heeft ook een VPN gebeuren er in hangen, misschien maakt dat uit? Hier de dump van ip-config:

-------------------------------------------------------------
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Wireless Network Connection 3:

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Ethernet adapter Local Area Connection:

IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

PPP adapter hccnetbasis:

IP Address. . . . . . . . . . . . : 62.251.91.250
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Default Gateway . . . . . . . . . : 62.251.91.250

-----------------------------------------------------------------

Pingen van de router lukte me ook niet, die timed out. Het gekke is nu dat als je het adres van de router in de browser typt, hij er lang over doet om te bepalen of ie bestaat of niet. Met andere niet bestaande adressen binnen die range (192.168.0.0 bijvoorbeeld) is ie er meteen achter dat dat niet kan.

Moeilijk moeilijk, wie heeft een goed idee? Nogmaals: de verbinding is er wel en volgens de handleiding moet de router zelf via DHCP de wireless NIC configureren. Maar als je alles op automatisch zet, krijgt ie een windows autoconfig adres.

Verwijderd

Topicstarter
*kick* iemand?

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41
http://www.linksys.com/support/support.asp?spid=91

is wel van Linksys, maar zal je vast op weg helpen

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 08:41

KMK

adsl modem zit standaard op (MxStream) 10.0.0.138

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 08:41

KMK

http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm dit doen en die router verkopen is veel beter idee.. heb ik ook gedaan werkt perfect

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Topicstarter
KMK schreef op 19 september 2002 @ 15:36:
http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm dit doen en die router verkopen is veel beter idee.. heb ik ook gedaan werkt perfect
Het punt is dat je dan toch weer kabels nodig hebt en het ging nu juist om het wireless gebeuren ben ik bang...

Verwijderd

Topicstarter
For the record: het gaat hier om een wireless router van 3com, type home connect, model 3CRWE50194-e1

Ok het is al een tijdje geleden maar inmiddels zijn we weer wat verder. Contact met de router is inmiddels gelegd (wireless wel te verstaan). De truck zat hem in het opnieuw opstarten van router en computer, daarna werkte alles wel.

Nu komt de volgende interessante kwestie: kan je uberhaupt wel met deze router een VPN verbinding met het Alcatel modem maken? Het begint er aardig op te lijken dat dit helemaal niet kan, volgens mij kan dit ding alleen PPPoE aan en geen PPTP. In een andere thread kwam ik een opmerking van deze strekking tegen hier. Het gaat hier om een net even andere router, dus misschien gaat de vergelijking niet helemaal op.

De oplossing was de Alcatel te tweaken en de wireless router alleen nog maar als wireless switch te gebruiken. Dat kan natuurlijk, maar Dunnet verkocht het ding als zou ie werken met ADSL... Terug naar Dunnet dan maar? Of heeft iemand nog een briljant plan?
Pagina: 1