Toon posts:

DVD-Speler doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lite-on 16x/48x dvd speler en nu heb ik het volgende probleem.
als ik mijn dvd-speler open doe springt de lade eruit en vliegt direct weer naar binnen.
Is hier wat aan te deon, een kennis van mij heeft het zelfde probleem alleen dan met een creative 12x/40x

mijn verdere specs zijn
Amd thunderbird 1200, ecs k7s5a mainboard, 256 m-tek sdram PC133, maxtor 20 gb 7200
en het gehele spul draait op win 2000
alvast bedankt

PS ik kon niks in de search vinden

Verwijderd

minder ongeduldig op t open/close knoppie rammen! *D

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik weet niet of het helpt maar hang hem eens aan een ander stroomdraadje. Ik heb het laatst ook een keer gehad. Het bleek dat de spanning van dat draadje te laag was zodat iedere keer als die drive wat ging doen hij als het ware rebootte.

Heel vaag maar nadat ik een draadje had verwisseld deed ie het weer normaal.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:47
Ik had dat een keer met een wat oudere cdromspeler, daarbij had ik de jumper settings veranderd in cable select. Dat is denk ik niet jou probleem, maar het is een suggestie :)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
nope is het niet.

zal trouwens even kijken of het verwisselen van een stroomdraadje wonderen doet :)

Verwijderd

Topicstarter
heeft niks geholpen hij schiet meteen weer naar binnen :'(

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Eject knoppie duwen, laadje vasthouden, cd erin en weer los laten ;)

maaruh... kan het niet zijn dat ie een tandje versprongen is ? (dus ooit eens met een flinke klap dichtgeduwd, of te snel ofzo)

Stel je eject hem, en je helpt de lade door hem helemaal naar buiten toe te trekken, gaat ie dan nog altijd dicht ?

Anders zou ik eens proberen om hem te ejecten, en dan handmatig (met gepaste kracht) naar buiten toe te trekken zo ver als ie gaat. Misschien schiet ie dan weer goed ofzo.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 21:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Fabrikant LiteOn heb dat eens gehad met haar branders; een serie had problemen met spokende laadjes. Oplossing was toen firmware update. Maar ik denk dat dat niet in verband staat tot jou probleem. Softwarematig ejecten vanuit windows Cd player bijv. hoe verloopt dat?

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd met software matig ejecten maar dan doet ie het zelfde

Verwijderd

Topicstarter
KBDE schreef op 22 september 2002 @ 00:58:
Eject knoppie duwen, laadje vasthouden, cd erin en weer los laten ;)

maaruh... kan het niet zijn dat ie een tandje versprongen is ? (dus ooit eens met een flinke klap dichtgeduwd, of te snel ofzo)

Stel je eject hem, en je helpt de lade door hem helemaal naar buiten toe te trekken, gaat ie dan nog altijd dicht ?

Anders zou ik eens proberen om hem te ejecten, en dan handmatig (met gepaste kracht) naar buiten toe te trekken zo ver als ie gaat. Misschien schiet ie dan weer goed ofzo.
Hij wil er wel uit, maar ik moet 'm vast houden, cd erin doen en dan loslaten.
dan slikt ie 'm weer in.
En ik zal even kijken of ie tandje versprongen is.
Pagina: 1