A-Open voedingen

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
Ik heb een A-Open HQ45 Pro kast met de standaard A-Open voeding die er in zit.

Ik wil mijn PC wat stiller krijgen, maar heb daarvoor jullie hulp nodig.

Mijn CPU cooler is een Spire Whispherrock II - 27.0 dB
een casefan (outtake) van Coolermaster 26.5 dB

hoeveel dB maakt de die A-Open voeding? is het wel de voeding die het geluid veroorzaakt? want hij is nu net zo hard als een kruimeldief die de hele dag aan staat!

iemand enige oplossing? mijn oplossing is een Enermax voeding kopen (met 2 Fan's), mijn CPU cooler vervangen door een Zalman, die waaier met die losstaand cooler die je op je kast bevestigd. en een andere casefan. misschien kan het ook anders? iemand suggesties?

Verwijderd

voor te testen: hou gewoon ff je CPU + casefan tegen, en kijk (hoor) dan het lawaai

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
die aopen voedingen maken veel lawaai. ik zou een ander psu kopen met temp.control

- Systeem Specs -

• The Conman
met tegenhouden bedoel je gewoon de fan vasthouden zodat ie niet kan draaien? dat is toch juist slecht voor de fan?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

Tarin

Just plain weird.

Het lijkt me ook niet gezond voor je cpu..

Mijn AOpen voeding maakt overigens niet zo veel herrie. Alleen maakt hij een vaag sissend geluid (ook als de pc uit staat). Normaal gesproken wordt dat overstemd door de casefans/luidruchtige server ernaast/winamp, maar als hij uit staat, en ik hang met m'n kop onder m'n bureau hoor ik het. Ook alleen dan, maar toch.. Dat schijnt een algemeen probleem te zijn. De fan maakt verder geen kruimeldiefgeluid.
(het is een h600a.. topkast :), afgezien van die wazige voeding dan, maar goed.. ik hoor het toch niet)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• The Conman
Het is maar wat jij herrie noemt, zolang je de fan kan horen maakt het herrie!

De andere fans (CPU cooler + casefan) is niet te horen, alleen als je heel goed en dichtbij gaat luisteren

Verwijderd

zet gewoon je mp3 wat harder :+

meteen leuk voor de buren >:)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

ik heb een chieftec gekocht omdat mijn AOpen ook zo'n lawaai maakte. Voeding opengemaakt om te kijken wat ik er tegen kon doen... enige oplossing is andere fan in de voeding plaatsen. Zonde want ik vindt het verder een mooie kast.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:06
Beetje zonde natuurlijk om een nieuwe voeding te kopen als ie alleen wat herrie maakt :{

Wat je kan doen is gewoon de fan van je voeding vervangen voor een stille papst oid. Ben je voor 20€ klaar. :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Old_Sparky schreef op 16 september 2002 @ 22:29:
die aopen voedingen maken veel lawaai. ik zou een ander psu kopen met temp.control
Mijn aopen kast heeft een voeding van aopen met temp control. Wel veel herrie. Opgelost door alle fingerguards weg te halen, fan buiten de kast aan de voeding te bevestigen, en een andere fan kopen.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• The Conman
Dr.Snuggles schreef op 17 september 2002 @ 10:28:
Beetje zonde natuurlijk om een nieuwe voeding te kopen als ie alleen wat herrie maakt :{

Wat je kan doen is gewoon de fan van je voeding vervangen voor een stille papst oid. Ben je voor 20€ klaar. :)
de papst coolertje, 12dB heb ik gelezen, coolt ie wel goed want hij heeft ook niet zo'n veel airflow. de cooler die bij aopen zit, maakt wel herrie van iets meer dan 30dB maar coolt denk ik beter? of niet?

ik heb vandaag mijn coolermaster (26dB) erin gedaan en die van Aopen eruit gesloopt incl de temp.control sensor. hij draait nu dus op volle toeren en is nog zachter dan wanneer die van aopen op silent draait

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
The Conman schreef op 16 september 2002 @ 23:05:
met tegenhouden bedoel je gewoon de fan vasthouden zodat ie niet kan draaien? dat is toch juist slecht voor de fan?
Nee hoor, dat kan prima, het is echt niet zo dat als je fans 1 seconden stilstaan dat er meteen de vlammen onderuit schieten. Je hoeft die fans hooguit 2/3 seconden stil te houden om het goed te horen, daar zal je proc niks/nauwelijks iets van merken.

Owja, 1 ding wat ik wel gemaerkt heb met cooler master koelers, mogelijk doet jouw fan dat ook: Als je een fan tegenhoud, gaad deze uit ik denk dat het een soort beveiliging is ofzo. Je hoeft iig niet te schrikken ofzo, want na 1 sec gaat ie vanzelf weer draaien :)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 16:27
Videokaart koelers kunnen ook meer herrie maken dan je denkt!!! Ik heb een antec smart power voeding met een papst low noise cpu cooler, maar mijn GFX koeler komt er mooi bovenuit!!! soms heeft ie kuren dat hij helemaal aanslijt, en dan heb je toch een herrie (paar tikken op de kaart help dan goed). Het enige wat ik ga vervangen nog aan mijn pc is dus de GFX cooler....

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Dat van je fan stop zetten is niet zo goed maar voor een paar luttele seconden kan het geen kwaad. Het is wel een goeie test om te kijken wat er lawaai maakt.

Als het geluid veel minder wordt kan je bijvoorbeeld je fan vervangen door eentje die wat stiller is???

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 07:44
Roeligan schreef op 17 September 2002 @ 08:50:
ik heb een chieftec gekocht omdat mijn AOpen ook zo'n lawaai maakte. Voeding opengemaakt om te kijken wat ik er tegen kon doen... enige oplossing is andere fan in de voeding plaatsen. Zonde want ik vindt het verder een mooie kast.
Gewoon een weerstandje had ook gekund, dat ie gewoon op 7v loopt, mits je niet een te zwaar systeem hebt qua temps.

Verwijderd

kijk...je schroeft dat ding open...zet er een enermax met snelheidsregelaar in...en je stelt hem in totdat hij zo min mogelijk geluidmaakt...KLAAR :)
Pagina: 1