Toon posts:

ADSL router / switch

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In december komt er bij ons eindelijk ADSL~!!!!
Ik heb op het moment een Wanadoo Hometime abbonement en dat kan makkelijk veranderd worden naar ADSL.
Nu wou ik alleen een abbonement nemen zonder modem en zelf een router/switch kopen, omdat dat flink scheeld in prijs.
Maar ik las dat niet elke router/switch geschikt is voor ADSL van KPN.
Ik zag deze staan bij PriceWatch:
Sitecom xDSL/Cable Broadband Router Pro + 4p SW
Afbeeldingslocatie: http://80.247.198.48/product_image.php?product_id=9&size=small
http://80.247.198.48/prod...php?product_id=9&grp_id=7
http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=545585

gaat dit gewoon goed werken?
In alle pc's zit al een netwerkkaart, kan ik dan gewoon met een straight UTP kabeltje, de computers op de router aansluiten en de ADSL lijn in de uplink?
Hoef ik verder dan geen hardware meer aan te schaffen?
Ook wou ik nog even zeker weten of de router ook gewoon als "normale" switch/hub dient, dat ik er dus ook gewoon mee kan netwerken... Dat ik dus op alle pc's probleemloos kan internetten via ADSL en netwerken voor printersharing en games enz.

Zou iemand deze topic in: "Internet en Telefonie" kunnen zetten, sorry foutje...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2002 21:11 . Reden: Verkeerde Forum... ]

Verwijderd

Volgens mij is dit verkeerd wat je zegt.

Ik heb zelf geen adsl maar kabel maar ik moet me sterk vergissen dat je ook nog een adsl modem nodig hebt hoor.
Dus de KPN lijn die naar een adsl modem en die gaat pas naar de router die verdeeld het vervolgens naar je PC's.

Als ik het verkeerd heb dan hoor ik het graag van de anderen hier die wel adsl hebben.

Verwijderd

ja dat kan wel, kijk even op www.draytek.nl , daar is pas een router/switch volgens mij draytek vigor 2600 met 4p switch en die kan je rechtreeks op je adsl lijn aansluiten zonder modem, of het met die sitecom ook kan weet ik niet , dat zou je in de specs of op de website moeten kijken van sitecom , en ja als je alle pc's via de switch verbind kan je ook gewoon netwerken de pc's zijn allemaal met de switch verbonden, dus surfen, sharen en dat soort zaken werkt gewoon

succes

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Je moet bij deze router nog steeds een modem hebben, want volgens mij zit er dan wel een router en een switch in, maar de ADSL signalen moeten toch eerst omgezet worden.

(Het kan zijn dat er wel een modem inzit, maar dat lijkt me sterk voor zo'n lage prijs).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Zit geen modem in. Ik gebruik em zelf voor kabel en de verdeling over twee pc's. Snel aan te sluiten en nog best goedkoop :)

Aansluiting:

Kabel/ADSL-modem >> WAN poort van Router
PC's in poort 1 t/m 4. Als kabels gewoon normaal utp :)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
het is alleen de Router wat je daar ziet, dus modem moet je hebben, die kan je ook wel loskopen voor goedkoper dan bij KPN zelf..

maar naar mijn tip, koop de ethernet versie van de modem van KPN, want dat is een modem, als je 1 (letterlijk 1) cijfertje in het firmware veranderd, wordt deze ook een router!

dus router+modem in 1 apparaat! ikheb dat ook en werkt perfect, hele sterke firewall, je moet alleen wel zelf een hub/switch kopen

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wil je ook meteen een printserver?
Neem dan de USRobotics ADSL-router 8000.

Een adsl-modem heb je zo wie zo nodig.

• schwarzenegger
  • Laatst online: 07-08 11:15
op de website van draytek staat dat je wel het beste even contact kunt opnemen met draytek om er zeker van te zijn dat jouw vigor 2600 werkt met je provider. Is natuurlijk wel handig dat je dat vooraf checkt voordat je een hoop geld uitgeeft!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet het wel kunnen hoor, want je kunt bij Sitecom ook een precies dezelfde Router kopen, alleen is die niet eveneens een switch...
DC-200 - xDSL / Cable Broadband Router
Afbeeldingslocatie: http://80.247.198.48/product_image.php?product_id=11&size=small
http://80.247.198.48/prod...hp?product_id=11&grp_id=7

Of zie ik dat nou fout, heeft dit dan een andere functie?
Wat zou dan de functie zijn van dit apparaat?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2002 21:05 . Reden: Toevoeging ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

KPN heeft ook zefl een modem + router in 1 :)

www.mxstream.nl (ik weet de link van adsl van KPN niet, en deze redirect toch, dus :))

edit: http://www.kpnadsl.nl/cgi.../9289000/modules/g4imcuxw

ff cop-pasten in adresbalk

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan ben je er gelijk zo'n lading geld voor kwijt...

• schwarzenegger
ik denk dat je altijd een lading geld kwijt bent, of je nou bij kpn dat modem met die ingebouwde switch koopt of je koopt de vigor 2600e. Geld gaat het je altijd kosten, alleen denk ik [persoonlijk] dat je meer zult kunnen met de draytek dan met dat modem van kpn. Nou in ieder geval succes ermee.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De 2 doosjes die jij toont zijn gewoon NAT routers, je zal nog steeds een adsl modem nodig hebben om te kunnen surfen, alcatel speed touch (ethernet versie) is de beste koop die je kan doen op dat gebied. Je kan hem ombouwen naar een NAT router zoals hierboven al gezegd, of je kan een doosje aanhangen zoals jij hier toont..

You don't need eyes to see, you need vision

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
die nieuwe draytek is wel goed geloof ik + super support

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

ADSL bij planet krijg je een gratis modem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff verder gekeken en toen vond ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/etechmodem.jpg
E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch Euro 163,03incl
Checklist:
ADSL-modem/bridge Ö
ADSL over Analoog Ö
-------------
Geschikt voor BBned en BabyXL netwerk Ö
Geschikt voor KPN netwerk Ö
NAT routing Ö
4 poorts 10/100 switch Ö
-------------
VPN passthrough Ö
-------------

Deze moet wel goed zijn he?
Of zitten hier weer bepaalde nadelen aan, ten opzichte van de KPN MultiPC Modem?

Is er iemand die nog een goedkopere weet te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Dat scheeld toch wel weer kwa prijs:
KPN MultiPC Modem: 275 Euro
E-Tech ADSL modem: 163,03 Euro

Verwijderd

Helaas, dat is de beste keus.
Ik heb net het zelfde verhaal gehad. Had nog een kit thuis liggen, maar was met mijn stomme hoofd vergeten dat die voor ISDN was.
Heb bij netwerkshop de e-tech gekocht.

Prima service daar trouwens, maar helaas, met verzend kosten wel duurder dan de KPN oplossing, maar goed, ik hoef het modem nu niet meer te hacken en heb er een 4p switch bij. Niet dat ik die nodig heb, maar ja, een gegeven paard......

Verwijderd

ik zag net bij de pricewatch een aantal leuke interne adsl modems.
wat je dus ook kan doen is een interne adsl modem kopen die in je servertje prikken en die server gewoon aan een switch/hub hangen, die kosten niet zo veel meer tegenwoordig
klik op deze regel voor een voorbeeldje voor zo'n goedkope switch

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan moet je een pc als server laten fungeren en dus een pc altijd aan laten staan en weinig resetten...
En ik wou juist zo'n apparaatje alles in 1 kopen, zodat ie modem, router, switch, in 1 is...
Scheeld flink in gebruikersgemak...
Maar toch bedankt voor je advies...

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zou toch echt wel apparte modem en router kiezen, als 1 van de 2 "sterft" dan moet je niet alles vervangen.

router switch samen, tot daar aan toe..

Verwijderd

Topicstarter
ja maar daar kun je toch niet vanuit gaan dat zoiets kapot gaat, ik neem aan dat die dingen niet zo snel kapot gaan...
en er zit ook nog altijd garantie op...

Verwijderd

Topicstarter
5 jaar garantie zit er op...

• schwarzenegger
voor bovenstaande post had je ook de edit-knop kunnen gebruiken, die is er niet voor niks. Op de vigor zit 2 jaar garantie.

Verwijderd

Heej mazzeltjes,

Ik heb nog een Netgear DG814 te koop, ADSl router en modem in 1 :0
maar dat terzijde, ik heb dus Het alcatel modem van KPN om gehckt en nu is het inderdaad ook een router, maar nu heb ik een probleem met de aansluiting. De wanpoort van mijn modem gaat natuurlijk naar de ADSL verbinding, de andere kant gaat naar mijn hub, maar waarin? Kan die in de uplink zodat ik 4 pc's kan aansluiten? Of moet hij in een gewone poort, waardoor ik dus maar 3 pc's kan aansluiten? :(

--edit--

hit zit nu met een straight kabel van modem naar uplink, dit werkt. Alleen kan ik poort nummertje 1 nu niet gebruiken :(
het is trouwens een target 4 poorts 10 Mbit Hubje

Wie kan mij helpen?

Als hij dus nu zo goed zit en ik helaas maar 3 poorten kan gebruiken, Hoe moet ik hem dan in godsnaam linken aan een 2e hub? Want ik heb dan geen poorten meer over?

--edit--
--edit 2--

Ok, voor de laatkomers: tussen het ADSL modem (wat nu router is) en de hub moet een crossed cable, deze gaat in poort 1 van de hub (dus, helaas niet de uplink) de 3 (:() pc's gaan in poortje 2 3 en 4 En zo blijft de uplink vrij voor het linken met een tweede hub....
En toch baal ik dr van dat je niet gewoon het modem alle 4 de poorten kan laten voeden via de uplink..is daar geen hack voor?

...4 poorts hub noemen ze dat dan..3 poorts jah... })

• Mr_Chiel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2019
Gewoon de 2e hub (uplink) in de 1e hub prikken? Dit kun je 3x herhalen...

Het is meestal zo dat 1 poort OF uplink is OF gewone poort. Je kunt dan met een schakelaartje kiezen. Bij jou hebben ze er dus 2 aparte aansluitingen van gemaakt maar die kun je dus niet tegelijk gebruiken...

Verwijderd

Wat een bedrog eigenlijk. :) maar ok, nu kom ik dus 1 poort tekort, voor die ene poort moet ik dus een extra hubje halen.. is er geen hack/patch/walkthrough om die uplink poort wel te kunnen gebruiken, Tzijn toch Tweakers hier ? ;)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wat is er bedrog ??

je hebt een 4 poorts hub waaraan 3 komps en 1 adsl modem hangen, 3+1=4 :?
Tzijn toch Tweakers hier ?
Aangezien jij hier ook bent ben je dus ook tweaker.
Vijs die hub open en soldeer er zelf een xtra poort aan ;) :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

Duinkonijn

Huh?

Stelletje prutsers >:)

ik beveel je persoonlijk deze aan: Afbeeldingslocatie: http://80.247.198.48/product_image.php?product_id=9&size=small

voordeel:
- 100 mbit switch
- DHCP server
- route tabel
- voor chello users een veranderbaar mac adres
- belt zelf in dus je hoeft 1 malig alles in tevullen
- de pc hoeft alleen maar een DHCP te verkrijgen om te kunnen internetten

Afbeeldingslocatie: http://80.247.198.48/product_image.php?product_id=11&size=small
deze is het zelfde als de bovenste alleen zit er geen switch in
dit is puur een router

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Ik beveel je persoonlijk deze aan:

Netgear DG814 en waarom? nou lees de specs maar eens ;)

Eej nog nie eens zo'n slecht idee :-) gewoon die uplink poort ff omsolderen ;) :+

Nee hoor, kheb het al anders opgelost, het gehackte ADSl modem gaat aan de kant en bovenstaand genoemde adsl modem/router komt ervoor in de plaats. juist met 4 poorten 10/100 MB Switch ingebouwd :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.