Toon posts:

[VB6/MySQL] Werkt vb6 en MySql samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een database programma'tje om recepten in op te slaan. Het moet een client server programma worden, dus database op server proggie op client. Nu kreeg ik de tip om MySQL te gebruiken voor de database, aangezien het gaat om 10.000 + recepten die erin moeten komen te staan en 1-3 current users. Dus ik heb mysql gedownload van www.mysql.com, in de documentatie gekeken, maar ik kwam erachter dat alle code die daar staat in C(++) staat en nou is het probleem dat ik C(++) niet ken, dus ook geen hout van die codes begrijp. Mijn vraag is dus, kan ik MySQL ook gebruiken voor het maken van een programma met database in VB6, zo ja waar kan ik hierover info vinden?

Ik heb me helemaal suf (4 uur) gezocht met google etc. maar kan niets zinnigs vinden het zijn allemaal dingen over het maken van websites en over PHP.

Edit:
Het moet een proggie worden voor win 2k en op de server draait win 2k server

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 13:50

Apache

amateur software devver

http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-3.51.html

ff myodbc installeren, dan krijg je gewoon een MySQL DNS entry die je via je ADO control kan aanspreken.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan kan ik nogsteeds geen users en dergelijke aanmaken voor de database, want die code staat allemaal in C en dat werkt niet met VB dus.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Op pscode.com (vb sectie) was er onlangs iemand die iets postte over een DLL voor MySQL en Vb. Weet echter niet of deze post/article verwijderd is., was iig deze maand dacht ik, of eind vorige

Verwijderd

Topicstarter
41.6C.6D.61.72 schreef op 16 september 2002 @ 21:47:
Op pscode.com (vb sectie) was er onlangs iemand die iets postte over een DLL voor MySQL en Vb. Weet echter niet of deze post/article verwijderd is., was iig deze maand dacht ik, of eind vorige
Ga direct ff opzoek ik hoop dat het daar staat, anders zit ik goed vast.

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 19:55
Er zijn genoeg libraries te vinden waarmee je MySQL aan Delphi kan koppelen. ZeosLib (ofzowiets) is een van de betere. Zoek eens in google, daar is echt genoeg te vinden.

http://www.zeoslib.org/

daar dus (was precies een zoek opdracht in google). Deze heeft zelfs een VCL voor delphi.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Psychops schreef op 16 september 2002 @ 21:56:
Er zijn genoeg libraries te vinden waarmee je MySQL aan Delphi kan koppelen. ZeosLib (ofzowiets) is een van de betere. Zoek eens in google, daar is echt genoeg te vinden.

http://www.zeoslib.org/

daar dus (was precies een zoek opdracht in google). Deze heeft zelfs een VCL voor delphi.

suc6
Sorry hoor, maar mag ik vragen wat ik met een library voor delphi moet. Ik ben opzoek naar een library voor VB niet voor delphi! :? 8)7

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 19:55
hehe OEPS.

Jups helemaal gelijk. Ik was niet echt aan het opletten |:(

Maar al je OOIT eens in delphi gaat programmeren, dan is dit een mooie

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Het lijkt erop dat je de sourcecode gedownload hebt...
Die moet je dan zelf compileren, maar er zijn ook kant-en-klare programma's voor windows, LiNuX etc...

Zoek wat je niet eerder vond

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

http://www.icarz.com/mysql/

?

Totaal geen idee over dit spul allemaal hoor!!

Verwijderd

Topicstarter
Zarc.oh schreef op 16 September 2002 @ 22:27:
Het lijkt erop dat je de sourcecode gedownload hebt...
Die moet je dan zelf compileren, maar er zijn ook kant-en-klare programma's voor windows, LiNuX etc...
Weet je zo ook waar ik de kant en klare programma's kan vinden? Ik overbelast google namelijk al dagen, maar kan echt niets zinnigs vinden, of ik gebruik de verkeerde zoektermen.

Verwijderd

Topicstarter
Psychops schreef op 16 September 2002 @ 22:26:
hehe OEPS.

Jups helemaal gelijk. Ik was niet echt aan het opletten |:(

Maar al je OOIT eens in delphi gaat programmeren, dan is dit een mooie
Toch bedankt voor je replie

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik nu wel een goede versie heb gedownload van MySQL, er zitten tenminste .exe files in en ik heb het al voor elkaar gekregen om een een of andere admin tool op te starten, nu nog weten hoe ik mysql vanuit code kan starten en users en dergelijke toe kan voegen, want dat hek nog steeds niet gevonden.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Zoek even naar mysql-front, deze laat administratie van je mysql database toe.
Koppeling naar de database gaat zoals eerder vermeld het beste dmv myodbc.

Verwijderd

Topicstarter
Charlie23 schreef op 17 september 2002 @ 14:46:
Zoek even naar mysql-front, deze laat administratie van je mysql database toe.
Koppeling naar de database gaat zoals eerder vermeld het beste dmv myodbc.
Is dat een op zichzelf staant programma'tje of is dat ook een onderdeel van MySQL of MyODBC? Oftewel moet ik dat zoeken op mijn hd of op internet?
Pagina: 1