Toon posts:

MSN file transfer

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb al de search gebruikt en de naar mijn idee goede poorten geopend.
Hier een overzicht van mijn Advaced server waar ik de poorten moet mappen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vreeb064/GoT/routing.jpg

Mijn werkstation (Windows XP zonder firewall) heeft ip 10.0.0.152 die wordt verkregen door de DHCP server van AS.

Wat kan ik fout doen??

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hm... dat weet ik eerlijk gezegd ook niet... de enige file transfer die wel werkt is DCC send via IRC, maar das restricted doordat ik er maar 10 ports voor open heb... voor MSN weet ik niet hoe et zit, zou ik wel willen weten.
ik gebruik btw WinroutePro voor routing, is et makkelijkste imho

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 18:09
MSN gebruikt voor het versturen van bestanden poort 6891 (kweet ffies niet meer of het TCP of UDP is) t/m 6900. Het zijn er tien zodat je tien bestanden tegelijk kan versturen. Dus als je 6891 forward moet het werken.

Verwijderd

Topicstarter
psmeets schreef op 16 september 2002 @ 21:21:
MSN gebruikt voor het versturen van bestanden poort 6891 (kweet ffies niet meer of het TCP of UDP is) t/m 6900. Het zijn er tien zodat je tien bestanden tegelijk kan versturen. Dus als je 6891 forward moet het werken.
Dat is UTP en dat wist ik al, maar het lijkt wel of die poorten mappen zooi niet werkt... ontvangen kan ik wel, maar zenden niet.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 00:26
hier zijn al heeeeeeeeeel veel topics over geweest... filesend via msn in een netwerk (achter de server) gaat nie.. komt doordat msn het interne ip meestuurt.. ligt niet aan je instellingen, ligt gewoon aan msn ...

Verwijderd

BobR13 schreef op 16 september 2002 @ 21:55:
hier zijn al heeeeeeeeeel veel topics over geweest... filesend via msn in een netwerk (achter de server) gaat nie.. komt doordat msn het interne ip meestuurt.. ligt niet aan je instellingen, ligt gewoon aan msn ...
Dat is niet waar... ik heb het vroeger ook aan de praat gekregen op deze manier.. maar nu zie ik hoogstwaarschijnlijk wat over het hoofd na een nieuwe server installatie omdat mijn oude harde schijf gecrashed was.

Verwijderd

Ik weet wel dat mijn Linksys-router uPnP ondersteund en dat die zo samen met een werkstation automatisch de forwarding regelt en ik moet zeggen dat werkt perfect. Kan vanaf al mijn stations nu bestanden verzenden via MSN.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 00:26
hmm.. kewl :P
me ouders en broertje lopen altijd te zeiken da ze nie kunnen senden.. dus bij deze, hoe? :P:P

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:25:
[...]

Dat is UTP en dat wist ik al, maar het lijkt wel of die poorten mappen zooi niet werkt... ontvangen kan ik wel, maar zenden niet.
Utp? tcp bedoel je!

Maar ik zie nergens dat je port 6891 forward, die moet zeer!

offtopic:
Gaaf icon trouwens!!!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

versturen achter server werkt hier ook hoor. Enkel de juiste poorten forwarden, en het werkt. Al paar keer gedaan, en werkt steeds hoor...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:25:
[...]Dat is UTP en dat wist ik al, maar het lijkt wel of die poorten mappen zooi niet werkt... ontvangen kan ik wel, maar zenden niet.
UDP ga je bedoelen en als je nou heeeel goed kijkt zie je in dat screenshot dat je TCP aan het forwarden bent en niet UDP. Dat drop-down boxje waar nu TCP staat, effe op UDP zetten, poortjes 6891 t/m 6900 toevoegen en gaan met die banaan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

hier een 'besloten' URL om bovenstaande te onderbouwen:
http://help.microsoft.com...APP=MSN+Messenger+Service

...gamen blijft leuk...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, daar staat toch vrij duidelijk dat je TCP ports 6891-6900 open moet zetten en dus niet UDP.
Na herlezing van
]Miertje schreef op 16 september 2002 @ 21:25:
[...]Dat is UTP en dat wist ik al, maar het lijkt wel of die poorten mappen zooi niet werkt... ontvangen kan ik wel, maar zenden niet.
Het feit dat je kunt ontvangen heb je te danken aan die portmapping; anders zou dat niet eens werken (zet 't maar eens uit en test nog eens). Dat je niet kunt verzenden ligt òf aan de ontvanger (ook achter NAT?) of aan zoiets als een (personal) firewall

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe je test of je filetransfer werkt? Pak een MSN vriendje erbij en stuur een leuk plaatje of wat anders van jezelf naar hem toe. En dan zie je snel genoeg of het werkt of niet.
In Winroute kun je aangeven of het TCP of UDP is of TCP/UDPm beide dus. Is dat niet ook een mogelijkheid in jouw programma?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:03:
Heb al de search gebruikt en de naar mijn idee goede poorten geopend.
Hier een overzicht van mijn Advaced server waar ik de poorten moet mappen.

[afbeelding]

Mijn werkstation (Windows XP zonder firewall) heeft ip 10.0.0.152 die wordt verkregen door de DHCP server van AS.

Wat kan ik fout doen??
hmm wat is dat? ik zit altijd in het netwerkverbindingen venstertje

Verwijderd

G33RT schreef op 17 september 2002 @ 16:39:
[...]

hmm wat is dat? ik zit altijd in het netwerkverbindingen venstertje
Dit is Routing & Remote Access van Windows 2000 Advanced Server

Verwijderd

Ehm.. ff een tip: Portforwarding werkt niet als je je adres door dhcp laat toewijzen.
Pak een statisch IP adres. Hoe dat te doen en meer staat allemaal op http://www.portforward.com

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43

samo

yo/wassup

Was het daarvoor nodig een topic uit 2002 uit het stof te halen?
Door verbeterde proxy handling van MSN7 is het toch allemaal alweer veranderd.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04

N0 0B

cxb1=N#

waarom post je in een topic van 3 jaar oud?

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Verwijderd

Koeien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.