Informatie over mobiele informatiediensten

Pagina: 1
Acties:

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over mobiele informatiediensten. In dit geval WAP, I-mode en SMS. Wat cijfertjes en uitleg over de diensten die er aangeboden worden. Weet iemand waar ik daar iets over kan vinden?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je mag je vragen ook hier stellen hoor. ;)
Maar ongetwijfeld kan je een hoop vinden op http://gsm.pagina.nl

Maar wat wil je precies dan weten ?

• Radical1980
[Airwolf] schreef op 16 september 2002 @ 21:01:
Maar wat wil je precies dan weten ?
Ik weet zelf weinig over de diensten die beschikbaar zijn. Daarnaast weet ik ook niet hoeveel mensen er gebruik van maken. Daar zal ik graag antwoord op willen hebben. Misschien is er onderzoek naar gedaan?

Cijfertjes (over bijvoorbeeld gebruik) zijn altijd handig.

• Attilla
Nou Wap is totaal mislukt in nederland eigenlijk.
Er zijn bijna geen intressante diensten (vind ik).

I-mode is al wat intressanter, maar tot nu toe vind ik het te duur voor wat er aan geboden wordt.
Maar je kan op de site van kpn daar heel veel over vinden aangezien het hun parade plaatje is.

En kpn heeft wel eens cijfers naar buiten gebracht over het aantal gebruikers, maar ik weet de preciese aantallen niet meer. Alleen dat het nog minder gebruikers waren als verwacht.

• Radical1980
Ik moet trouwens over het onderwerp mobiele informatiediensten presenteren op school. Daarom ben ik informatie nodig. Op dit moment heb ik nog geen idee wat ik er precies over wil vertellen. Het is alleen moeilijk om die diensten niet af te kraken aangezien WAP in mijn ogen ook totaal mislukt is.

Ik denk dat ik ff via de KPN informatie probeer te krijgen over I-mode. Ze hebben vast wel een mooie folder.

• Attilla
Als jij een presentatie moet houden, waarom zou je dan niet mogen melden dat een bepaalde dienst totaal mislukt is ?

Ik vind namelijk als je een presentatie houd dat je gewoon de gegevens die je hebt moet formuleren zodat je dat kan presenteren aan mensen. Als die gegevens aangeven dat in dit geval WAP totaal mislukt is, dan zie ik er geen reden toe om dat niet te melden.

• Radical1980
[Airwolf] schreef op 16 september 2002 @ 21:17:
[...]

Als jij een presentatie moet houden, waarom zou je dan niet mogen melden dat een bepaalde dienst totaal mislukt is ?

Ik vind namelijk als je een presentatie houd dat je gewoon de gegevens die je hebt moet formuleren zodat je dat kan presenteren aan mensen. Als die gegevens aangeven dat in dit geval WAP totaal mislukt is, dan zie ik er geen reden toe om dat niet te melden.
Daar heb je gelijk in.

Maar het is ook de bedoeling dat ik de mensen informeer. Je hebt er natuurlijk ook mensen tussen zitten die er niets over weten. Dat is ook het moeilijk aan dit onderwerp. Je moet toch een beetje objectief zijn. Maar ik zal zeker melden dat het mislukt is, de vraag is dan alleen nog waarom.
Pagina: 1