Toon posts:

[WC]hulp nodig bij goede WC setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd xp2000 en een kt3 ultra(niet geoc'd)

ik heb hier al een dangerden maze2 liggen en een pompje van 600l/uur,nu wil ik voor de radiator een sunfu gaan gebruiken namelijk die bij de regenboog shop voor 69euro.

maar ik zit nog even met dat koelblok(heb al een tijd hoor en had ik gekregen) hoe betrouwbaar is dat ding nou zonder dattie mn core crusht ofzo,ik weet niet of iemand een betrouwbaardere weet die je bijv met de 6punten bij je socket vastmaakt want ik ben bang dat als je tegen de slang stoot het koelblok dan beweegt(ik wil de randjes op mn die houden ja :) )

verder trekt dit setje mn xp2000 wel en welke temp kan ik verwachten?

mijn dank is groot

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46

Creesch

bla bla!

radiator kan je ook een auto radioator voor gebruiken (van de verwarming ofzo of een gewonen = groot! (koelt dan ook goed :) ))

het koelblok waar ik m'n oog op heb laten vallen is de Klax Cool rev3.0 CPU waterkoeler die je oa kan kopen bij xxlcase.nl , die schijnt vrij goed te zijn , je maakt hem btw vast met een klem

Verwijderd

Topicstarter
nee,ik koop wel een radiator,maar een danger-den maze3,ik zag deze bij oc-shop en vroeg ik me af.

hij stond daar afgebeeld met een doorzichtige bovenkant,ik neem aan dat je hem zo ook krijgt met dat doorzichtige en niet met gewoon koper van boven?
en de bouten en moeren,zijn die bij deze versie nou van staal of weer van dat teflon spul?

Verwijderd

ik zelf heb bij de sloop een radiateurtje gehaald. koste me maar 10 euro en ziet er verder perfect uit.
trekt ook makkelijk de warmte van m'n cpu alleen met een peltier word het water nogal warm

Verwijderd

Ik heb ook de Mace2 met Dangerden Black ice 2 radiator. Mijn temperatuur is nu 36 cpu en kast 27 graden.

En ik heb ook een XP2000 maar dan wel op 2200=1,8 ghz.

De temp loopt nog wel wat verder op na gamen of bij het draaien van }:O maar verder dan 42 graden komt hij echt nooit.

Verwijderd

Topicstarter
ha,dat is nu mn laagste idle temp ooit die 42graden.

ik denk dat ik de black ice1 neem,ik neem aan dat dat genoeg koeling is

maar ik heb nu die groene tuinslang die nog maar net om die danger-dan maze2 heengaat,is er nog flexibeler slang ergens te krijgen??? of beschouwen julie die groene slang al als flexibel?

Verwijderd

Ik gebruik gewone transparante slangen, die heb ik bij een DHZ zaak gekocht voor redelijk weinig geld. Ze zijn redelijk flexibel en knikken niet bij mijn waterkoeling, voor pics van mijn kabels moet je ff op de onderstaande URL kijken.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:12:
nee,ik koop wel een radiator,maar een danger-den maze3,ik zag deze bij oc-shop en vroeg ik me af.

hij stond daar afgebeeld met een doorzichtige bovenkant,ik neem aan dat je hem zo ook krijgt met dat doorzichtige en niet met gewoon koper van boven?
en de bouten en moeren,zijn die bij deze versie nou van staal of weer van dat teflon spul?
ik heb ooit inkoopactie gehad @ dangerden...

die maze3 heeft een plastic bovenkant.. erg dik en stevig... dus idd doorzichtig..
de moeren waarmee deskel vastzit zijn van staal..
de bouten en moeren om je maze op je socket te bevestigen (mounting holeS) zijn plastic :) een extra setje is nooit weg :)

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is nou het verschil in de praktijk met een black ice1 en een 2?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45

Epsilon

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:57:
maar wat is nou het verschil in de praktijk met een black ice1 en een 2?
Bij een onovergeclockte proc maar weinig. Maar bij een hoog overclockte CPU of een peltier systeem zal het nogal wat uitmaken. De regel is voor radiators: hoe groter de overcapasiteit (de hoeveelheid warmte hij per seconden meer kan afgeven dan de warmtebron leverd) hoe dichter de watertemperatuur bij de luchttemperatuur komt. En aangezien de Blackice 2 2 keer zo groot is als de blackice 1, zal die ook behoorlijk beter koelen.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Kan je beter een Black ICE XTREME nemen , even goed als de 2 maar veel kleiner .

Nog fijner is de Black ICE XTREME-2 :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
tip: ga ook voor een koperen radiator zoals de Black Ice xtreme

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
bij xxlcases.nl zag ik een black ice pro,weer iets anders en beters??

Verwijderd

Ik ben nog bezig met me WC setup in te bouwen, ik heb alles bij DangerDen weggesleept, DangerDen 3-1 (koperen top : _/-\o_ ) die -1 is met coldplate voor peltier, maar daar waag ik me nog ff niet aan. Heb de GPU and Chipset blokken, Black Ice Extreme met daarop een 120mm Papst, en E-heim 1048 met amerikaanse stekker...LOL.. nog ff adapter halen :), ik ben benieuwd hoe me sletje (zo noem ik haar maar altijd) het strax gaat doen met OC'en en de temps natuurlijk.. I keep you posted ;)

Verwijderd

Ik wilde ook bij danger den online 3 blokjes (CPU, GPU, Chipset) gaan bestellen omdat het daar veel goedkoper is, maar ik zat ook te twijfelen tussen koperen en plexi bovenkant. Weten jullie of het beter koelt met een koperen of maakt het niks uit?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
over de radiateur ik heb zelf een black ice 1 en die koelt het water genoeg voor me proc en voor me videokaart dus daar heb ik al genoeg aan

Verwijderd

Desolation Angel schreef op 16 september 2002 @ 22:36:
Kan je beter een Black ICE XTREME nemen , even goed als de 2 maar veel kleiner .

Nog fijner is de Black ICE XTREME-2 :)
wel lekker klein, niet beter. Check deze review maar http://www.hardwareluxx.d...bb=get_topic&f=5&t=000038

• Creesch

Creesch

bla bla!

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:12:

hoezo een auto radiator is evengoed msichien zelfs nog beter..het enige dat die standaard radiatoren "beter" hebben is aansluitpunten voor fans maar verder maakt het nix it en scheeld het een hoop $$$

Verwijderd

Topicstarter
alleen jammer dat ik niks kan vinden over die maxxxpert radiator voor maar 54euro,niks geen specs over hoeveel warmte afvoer(in watt),het lijkt wel alsof hij niet bestaat

• Creesch

Creesch

bla bla!

auto... :X

Verwijderd

Topicstarter
zucht.....zoals ik al zei ik neem geen auto radiator!!!!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:44:
[...]

zucht.....zoals ik al zei ik neem geen auto radiator!!!!
waarom niet dan ?

je zegt wel ik neem geen auto radiotor maar vertelt er niet bij waarom ? slechte ervaringen gehad of denk je gewoon dat merk spullen die (tig keer zo duur zijn) beter zijn? 'k zal je eens wat vertellen wat betreft radiatoren kan je zeggen dat het vaak andersom is...

Verwijderd

Topicstarter
ik hoef helemaal geen gebruikt ding te hebben,dat jij zweert bij die auto radiatoren is jouw zaak maar de laatste tijd ben ik niet zo knutsel achtig en heb ik geen zin daar in en moet het gewoon in ene keer passen ok.

nu weer ontopic: die maxxxpert radiator,zijn daar gegevens van ofzo?

• Creesch

Creesch

bla bla!

past ook in ene keer... slang slangklem...

maar ok back on topic:

google al geprobeert op
maxxxpert specs
maxxxpert revieuw
oid ?

• Creesch

Creesch

bla bla!

reviews: Klax waterkoelingkit Exxtreme I review op tweakers zelf ...
http://www.overclockers.n...tion=next&page=6&artID=33 ...
5 sec in google met maxxpert radiator revieuw zoeken op nederlands... in het engesl was er nog meer

edit: nog even een quote
De 'speciale' OC-radiators hebben dan ook veel meer moeite met de warmtewisseling van het water met de lucht.
kan je vinden in dat ene topic waar iemand advies vraagt over een radiatoren...
staat 't precies uitgelegt...

enne bij maxxpert kan je zien dat het aansluiten net zo makkelijk gaat als bij een auto rad...

Verwijderd

Topicstarter
denk dan ik eruit ben.

een maxxxpert radiator waar ik dan mn voor en achter enermaxen 120mm opzet(wat langzamer draaiend want ze zijn dan met zn 2en)

danger-den maze2 (heb ik al)

sicce nova pompje (heb ik al)

groene doorzichtige slang met binnendiameter van 0,8cm (heb ik al)

reservoir daar vind ik wel een tupperware doos voor of zo.
toch goed zo?

alleen vraag ik me af wat ze bij xxlcases.nl bedoelen met 8x1 buis,is dit soms 8mm van binnen en 1mm wantdikte?

Verwijderd

Ja 8x1 betekend
binnendiameter=8mm, wanddikte=1mm, buitendiameter=10mm

Verwijderd

Topicstarter
dunne wantdikte,die groene dierenzaak slang hier is 9/12 mm (inwendig/uitwendig)
Pagina: 1