ik heb het nu noodgedwongen zo, omdat ik de fan niet kan aansluiten, maar hij is een beetje onderclocked, en t is een intel. kan dit? ik kan nergens zo ff zien hoe heet ie wordt, ook niet met sisoft sandra oid.
hangt er een beetje vanaf:
- hangt er een casefan in de buurt van het koelblok?
- is het een gewone (hetere!) P200 of een P200MMX?
- als het een P200MMX is, is het een oude of een nieuwe versie (qua behuizing)?
- hangt er een casefan in de buurt van het koelblok?
- is het een gewone (hetere!) P200 of een P200MMX?
- als het een P200MMX is, is het een oude of een nieuwe versie (qua behuizing)?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Ze branden niet zomaar door, bij de door jou genoemde proc is het uitproberen. (ik geef geen garanties
)
weet je wat voor package die CPU heeft? de oudere (die nog gewoon dezelfde "vlakke" behuizing als een normale pentium I hebben) worden volgens mij warmer dan de nieuwere (met zo een soort heatspreader verhoogt stukje in de midden)...
kben de namen van die packages vergeten
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
koop anders een socketA koeler voor een tientje, heb ik er ook opzitten, kabels direct aan de voeding (via molex) op 7 volt
gaat perfect
gaat perfect
Ceramic (oudere) en PPGA (nieuwere)limoentje schreef op 16 september 2002 @ 20:37:
weet je wat voor package die CPU heeft? de oudere (die nog gewoon dezelfde "vlakke" behuizing als een normale pentium I hebben) worden volgens mij warmer dan de nieuwere (met zo een soort heatspreader verhoogt stukje in de midden)...
Maareh, 180MHz is meestal trager dan 166MHz in praktijk (als je je FSB op 60 laat lopen loopt je PCI maar op 30 enz, waardoor je minstens 10% trager zit, terwijl met de FSB op 66 en de multiplier een tikje lager is de core koeler maar is je I/O nog prima op peil waardoor de 15% theoretische terugval van 200 naar 166 eigenlijk je maar een procent of 7 performance kost.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb hier nog een hele zooi Compaq Deskpro's staan. Dat zijn p133's p166's en p200's. Die worden allemaal passief gekoeld. De enige fan in het systeem is die in de voeding. Er zit wel een redelijk groot koelrib op. Die dingen draaien al jaren prima. Moet dus kunnen zou je zeggen.
Je zegt dat je de fan niet kunt aansluiten. Als het een gewone fan is, knip je gewoon de connector eraf, de rode draad steek je in de gele draad van een molex stekker, en de zwarte draad van de fan komt in de zwarte draad van de molex (naast de gele)..
Ik heb zulke pc's vaker gezien, maar hij bedoeld zonder enige koeling, dus zonder (torenhoge) koellichamen, denk ikriotrick schreef op 17 september 2002 @ 09:26:
Ik heb hier nog een hele zooi Compaq Deskpro's staan. Dat zijn p133's p166's en p200's. Die worden allemaal passief gekoeld. De enige fan in het systeem is die in de voeding. Er zit wel een redelijk groot koelrib op. Die dingen draaien al jaren prima. Moet dus kunnen zou je zeggen.
Interessant, want in theorie kunnen toch alleen de P60, P75 en de P90 passief gekoeld worden?riotrick schreef op 17 september 2002 @ 09:26:
Verwijderd
mijn pentium 200 doet het perfect passief, alleen is het een pentium PRO, ik weet niet of dat iets uitmaakt...
met een groot coolblok (2x zo breed dan de proc) kan zelfs een P200 passief gecoold worden. (volgens compaq dan
)
maareuh.. geen garanties
maareuh.. geen garanties
Monitoren kan misschien met dit programma
Motherboard Monitor
En ik denk dat het wel wil met passiefe koeling. Had laast een p1 166mmx die ook passief gekoeld was en die had ook geen problemen er mee.
Draaide als een lier. Vervangen door een 233 mmx en een actieve koeling.
Motherboard Monitor
En ik denk dat het wel wil met passiefe koeling. Had laast een p1 166mmx die ook passief gekoeld was en die had ook geen problemen er mee.
Draaide als een lier. Vervangen door een 233 mmx en een actieve koeling.
[ Voor 0% gewijzigd door LMD op 17-09-2002 13:25 . Reden: toevoeging ]
Nothing more to say...
Pro is zelfs nog wat zwaarder (meer cache geheugen enz)Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:09:
mijn pentium 200 doet het perfect passief, alleen is het een pentium PRO, ik weet niet of dat iets uitmaakt...
Op die compaq's zit een blok wat ongeveer 1,5x zo groot is als de cpu met ribben van +/- 2cm hoog. Het koelt het zaakje prima, lekker stil ookBlueFlame schreef op 17 september 2002 @ 13:16:
met een groot coolblok (2x zo breed dan de proc) kan zelfs een P200 passief gecoold worden. (volgens compaq dan)
maareuh.. geen garanties
Verwijderd
heb hier als internet deler (heeft zoiets nog een naam eigenlijk? - een computer die ineternet ontvangt en door zend naar het netwerk zo dat computers er gebruik van kunnen maken? .... ) anyways ; die "inet-deler-comp" is een pentium pro 200 mhz-256kb cache,
deze had orspronkelijk geen actieve cooling maar toen ik even aan het koel element voelde zat er een hele mooie brand wond op mijn vinger die het typen nu wel onweize irritant maakt, met andere woorden : DAT DING WAS F*CKING HEET MAN!!!!!!!!!! dus ik heb hem zo snel mogelijk uit gezet en er een 4 cm fan op geschroefd (wat in eerste instantie onmogelijk leek maar wat ringetjes allemaal wel niet uit kunnen halen
) nou is ie aanzienlijk koeler, het kan dus wel, hij kwam immers passief gekoeld bij tulip vandaan ( tulip vision line ds 6/200 betreft het bij the way) maar ik kan het je in geen enkele vorm aan raden, haal dan ergens een -niet-veel-lawaai-maakent-koelertje- vandaan ...... succes
......
deze had orspronkelijk geen actieve cooling maar toen ik even aan het koel element voelde zat er een hele mooie brand wond op mijn vinger die het typen nu wel onweize irritant maakt, met andere woorden : DAT DING WAS F*CKING HEET MAN!!!!!!!!!! dus ik heb hem zo snel mogelijk uit gezet en er een 4 cm fan op geschroefd (wat in eerste instantie onmogelijk leek maar wat ringetjes allemaal wel niet uit kunnen halen
Misschien ff kijken of je de heatsink nu wel kan aanraken..
Pagina: 1