Monitor rookt en ratelt. Wat kapot?

Pagina: 1
Acties:

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 18:52
was daarstrax the godfather aan het kijken... (offtopic: voor de eerste keer)

"ill make him an offer he cant ref......."
laatste wat ik zag was ene vertikale wegtrekkende witte streep op mn monitor..
laatste wat ik hoorde totdat ik de stekker overal uit trok was een ratelachtig geluid uit mn monitor..
laatste wat ik rook was een vaag verbrand luchtje... rara... ook uit mn monitor..

waar kan het aan liggen?
laatste keer dat er iets goed mis was met mn comp was ook tijdens het kijken van een film.. toen was mn geheugen niet meer bruikbaar
was destijds opgelost door een nieuw reepje er in te gooien... maar een nieuwe monitor? :/

help!

King for a day,... fool for a lifetime.

Verwijderd

Uhh... lijkt er op dat er toch iets is doorgebrand in je monitor... waarschijnlijk je voeding ofzo.

• dwaas
waar kan dat aan liggen dan?
heb geen zin om elke keer een nieuwe monitor te kopen..

not funny.. and not cheap namelijk ;(

Verwijderd

Volgens mij doe je daar gewoon weinig aan... misschien iets mindere kwaliteits monitor of al wat ouder aan het worden.

• dwaas
of veelgebruikt? kan dat ook .. want dat werd het wel

Verwijderd

dwaas schreef op 16 september 2002 @ 20:58:
of veelgebruikt? kan dat ook .. want dat werd het wel
Euhhh.. ja... lijkt mij ook wel een oorzaak kunnen hebben, al moet ie toch best wel veel uren kunnen maken zo'n monitor.

Verwijderd

Ik hoop dat "het offer you can't refuse" een reparatie van maar 50 euro of zo is want ik denk dat je hier zelf weinig aan kan fixen...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het ligt niet aan je computer, maar aan je monitor. Een verticale streep duidt er op dat de lijnafbuiging kapot is, en dat hij wegtrekt komt doordat de hoogspanning wegvalt. Reparaties aan de lijnafbuiging plegen nogal duur te zijn, dus het zal wel uitdraaien op een nieuwe kopen.

• dwaas
ik heb er 24 maanden onsite garantie op
heb vandaag het servicenummer gebeld.. klonk als een 0906lijn.. kost 20 €ent per/m en na vele menu's kreeg ik een duitser aan de lijn :/
heb opgehangen en gevraagd aan een vriendin of zij morgen wilt bellen.. ze beheerst duits wat beter dan ik

heb vandaag toch maar alvast een andere monitor gekocht.. kan ik binnen 14 dagen nog terugbrengen... en anders nog 24 maandjes garantiewerk

bedankt!

• dwaas
nieuwe gekregen
nu moet ik mn recent aangekochte weer terugbrengen.. en als cash niet mogelijk is zal ik moeten ruilen :/
wat valt er van 199 te halen? xtra reepje geheugen?

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 07:05

SnicK_v_r

Zero

ik zou eerst kijken wat je kunt gebruiken voordat je weer es wat gaat halen
en neit zo van wat valt er te halen, maar wat kan ik gebruiken

scheelt je misschien straks weer zo'n actie, zoals nu je je monitor weer terug kunt brengen

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Verwijderd

polaris schreef op 16 september 2002 @ 21:45:
Het ligt niet aan je computer, maar aan je monitor. Een verticale streep duidt er op dat de lijnafbuiging kapot is, en dat hij wegtrekt komt doordat de hoogspanning wegvalt. Reparaties aan de lijnafbuiging plegen nogal duur te zijn, dus het zal wel uitdraaien op een nieuwe kopen.
Lijkt mij ook, zelfde eens gehad met mijn TV, was hoogspanningstrafo, althans die werd mij berekend. (je weet het nooit met die gasten)

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik heb met mijn oude 14" bak nog wel eens dat er tin wegbrandt als het ware van het HV circuit...

Dat wil ook wel eens roken en stinken. Een oplossing is gewoon ff kijken en solderen (tin er bij).

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Pagina: 1