reviews - columns :?

Pagina: 1
Acties:

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Topicstarter
Onder reviews vinden we nog steeds "columns"... Nu was dat een mooie traditie, en zijn sommigen ook erg leuk om terug te lezen, maar de laatste is van mei 2001. Tijd om ze een wat onopvallender plek te geven? :?

edit: Nu ik er nog eens naar kijk, bedenk ik dat de hele indeling van de reviews een beetje typisch is. De laatste software-review is van 1999, en het verschil tussen hardware en features is ook niet echt duidelijk.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Is inderdaad een beetje iets uit de oude doos :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Begin een wedstrijdje collumns-schrijven via GoT bijvoorbeeld...
Serieus, het lijkt mij best leuk om dat eens te proberen.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Topicstarter
m-m schreef op 16 september 2002 @ 20:23:
Begin een wedstrijdje collumns-schrijven via GoT bijvoorbeeld...
Serieus, het lijkt mij best leuk om dat eens te proberen.
Heb je toch geen wedstrijd voor nodig? Gewoon 1 schrijven en insturen, als-ie goed genoeg is plaatsen ze 'm vast wel.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Poohbear schreef op 16 september 2002 @ 20:54:
[...]

Heb je toch geen wedstrijd voor nodig? Gewoon 1 schrijven en insturen, als-ie goed genoeg is plaatsen ze 'm vast wel.

Daar zeg je het al: als. We krijgen vaak genoeg submits met een column, review of preview van wel iets en het voldoet bijna nooit (dik 95%) aan de eisen die wij eisen. De laatste keer wat wij gepost hebben van een non-crewlid is deze reviews: Review: GPS systeem via de PocketPC :)

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 16 september 2002 @ 23:27:

[...]

Daar zeg je het al: als. We krijgen vaak genoeg submits met een column, review of preview van wel iets en het voldoet bijna nooit (dik 95%) aan de eisen die wij eisen. De laatste keer wat wij gepost hebben van een non-crewlid is deze reviews: Review: GPS systeem via de PocketPC :)
Hmm... Als 't werkelijk vaker gebeurt dat mensen iets insturen, misschien is 't dan een goed idee dat de eisen die jullie stellen duidelijk worden gemaakt? Zo lijkt het mij dat er best vaak gebeurt dat een van de tweakers een aankoop doet van iets dat nog maar net op de markt is, en best een review kan gebruiken. De opzet van de gemiddelde review is niet eens zo heel ingewikkeld: Product, belang, functionaliteit, kwaliteit, conclusies. (pagina'tje of 5-6, eventueel meer als er vergelijkingen worden gemaakt). Overige eisen als taalkundige correctheid e.d. zijn vrij eenvoudig te realiseren als er wat hulp (van andere users?) geboden wordt.

Een column is waarschijnlijk iets moeilijker, omdat 't hierbij meer om gevoelsmatige kwaliteitsargumenten gaat. Ook verslagen van interessante doe-het-zelf-acties verdienen soms (1 per jaar ofzo) een plekje op de voorpagina? Dabit's phase-change project is (volgens mij, correct me if i'm mistaken) nooit op de voorpagina terechtgekomen. Dat lijkt mij een gemiste kans?

Verder geen kritiek hoor, maar 't lijkt me soms best leuk om eens wat vanuit de users te lezen, en 't zwaard snijdt aan twee kanten: Jullie een gratis leuk artikel, de user trots op zijn prestatie. Tenslotte zijn alle crew-leden toch ook gewoon user (geweest).

Nog even on-topic: Wat gaat er nu met de indeling van de huidige reviews gebeuren?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Robin Vreuls schreef op 16 september 2002 @ 23:27:

[...]

hence een wedstrijd... stel vooraf een beetje wat normen op, en je hebt direct een boel vergelijkingsmateriaal....

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Misschien dat er een passende vorm voor bedacht kan worden(wedstrijd oid). Ik denk dat ook meespeelt dat de meeste Frontpage mensjes het al druk genoeg hebben om t.net te vullen. Als een verhaal echt goed is verwacht ik ook niet dat het gelijk getrashed wordt maar dat er gekeken wordt wat we ermee kunnen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[nohtml]
Poohbear schreef op 17 september 2002 @ 09:21:
[...]

Hmm... Als 't werkelijk vaker gebeurt dat mensen iets insturen, misschien is 't dan een goed idee dat de eisen die jullie stellen duidelijk worden gemaakt? Zo lijkt het mij dat er best vaak gebeurt dat een van de tweakers een aankoop doet van iets dat nog maar net op de markt is, en best een review kan gebruiken. De opzet van de gemiddelde review is niet eens zo heel ingewikkeld: Product, belang, functionaliteit, kwaliteit, conclusies. (pagina'tje of 5-6, eventueel meer als er vergelijkingen worden gemaakt). Overige eisen als taalkundige correctheid e.d. zijn vrij eenvoudig te realiseren als er wat hulp (van andere users?) geboden wordt.
Daar heb je een goed punt :) Ik zal dit aankaarten aan de rest van de crew :)
Een column is waarschijnlijk iets moeilijker, omdat 't hierbij meer om gevoelsmatige kwaliteitsargumenten gaat. Ook verslagen van interessante doe-het-zelf-acties verdienen soms (1 per jaar ofzo) een plekje op de voorpagina? Dabit's phase-change project is (volgens mij, correct me if i'm mistaken) nooit op de voorpagina terechtgekomen. Dat lijkt mij een gemiste kans?
Met zoiets zijn we bezig met de crew van GoT, hoe en wat kan ik niet zeggen omdat we nog niet zeker ervan zijn of dit wel zal aanslaan ;)

We hebben zelfs laatst nog een "column" binnengekregen van iemand die echt te loos voor woorden was :X Slecht woorden, vergelijkingen, uit elkaar gerukte verbanden, etc.
Pagina: 1