Beeldscherm of videokaart naar de gort ?

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het gaat over de computer van een vriend van me.

Eerst ging zijn beeldscherm vreemde afwijkingen vertonen (het beeld zelf dan he) ... het trok helemaal krom enzo en viel toen weg. Na opnieuw opstarten ging het beeldscherm niet meer aan (gaf geen beeld meer).

Nu zette de persoon een nieuw beeldscherm op de computer en deze heeft alleen de mogelijjkheid om in veilige modus op te starten. Wil je hem doorbooten in normale modus komt alleen een groene achtergrond zichtbaar en geen desktop functies zoals taakbalk enzo.

Ik weet alleen niet of de persoon ook een andere videokaart heeft om mee te testen ...

Maar wat is hier nou mis ???

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
De persoon heeft geen andere videokaart om te testen, das dus wel flink minder.
*dit was een verborgen schop ja, schiet eens op luitjes*

De meeste mensen deugen!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
zo snel schoppen we hier niet he... :Y)
maaruh..das flink balen..maaruh specs? :D
en denk zelf dan wel dat het de videokaart is...als de monitor geen signaal krijgt...dan is dat flink minder...maar wat ook kan...is dat i heeft zitten klieren in het register en gewoon een te hoge refreshrate heeft aangegeven :( in safemode moet je dat anders eens gaan checken :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kicken na 1 1/2 uur is niet echt de bedoeling he :{

Misschien staat windows op een te hoge resolutie/refreshrate voor die oudere monitor die er nu aanhangt. Ff de videokaart in apparaatbeheer verwijderen (kan ook in safe mode) en rebooten zou dat probleem op moeten lossen.

Verwijderd

Die eerste monitor is in ieder geval naar de knoppuh... die tweede waarschijnlijk ook...
Ben toch wel erg weinig videokaarten tegengekomen die een monitor konden slopen... maar goed... heb ook geen game monsters :+

Heb evt. nog wel testkaartjes... PCI

• Cassius
  • Niet online
Nee, ik geloof niet dat een videokaart een beeldscherm kan slopen hoor.
Ik zal eens vragen hoe de resreshrate is ingesteld ...
Bedankt voor de adviezen tot nu toe :)

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1