Z80 compatible games voor Ti83

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 16:00

GG85

.......

Topicstarter
Ik las in m'n manual voor de Ti83 grafische rekenmachine dat de programmeertaal compatible is met Z80 instructies. Het lijkt me dus dat Z80 games dus makkelijk over te zetten zijn voor gebruik op een ti83(+). Als ik het me goed herinder was zelfs de eerste Gameboy gebaseerd op de Z80 proc. Er zullen in ieder geval vast wel apparaten/spelcomputers zijn met een Z80 proc. erin. Weet iemand hier misschien meer van? En kan iemand me vertellen waarom je voor sommige spellen een shell zoals bijv. Ion 1.6 nodig hebt? Lijkt me zonde van die 32kB geheugen.

Modjes: Ik weet niet of dit topic hier of bij programming en webscripting hoort.

Verwijderd

De meeste Z80 games zijn gemaakt voor een bepaald formaat, dus hebben afwijkende subsets, of vereisen een bepaalde videochip/geluidschip. Zo makkelijk zal het dus niet zijn

Hier heb je in elk geval een (verre van compleet lijstje met computers die de Zilog Z80a (of b) gebruikten:

MSX1
MSX2
MSX2+
ZX80
Sinclair ZX Spectrum
Nintendo Gameboy
Nintendo Gameboy Color

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Maar volgens mij moet het toch wel mogenlijk om bijv. Donkie Kong of Super Mario te porten naar Ti83?

Verwijderd

Ik heb Super Mario 3 op m'n TI-83 :)
Is heel goed mogelijk, www.ticalc.org voor meer info.

Verwijderd

Ik heb super mario 3 op mn rekenmachine. En zelda had ik, en ik heb bomberman (leuk voor link). Dat zijn allemaal ASM games, je hebt ook gewoon games in de prog taal van dat ding, maar die zuigen :).

Kheb die spellen van een vriend, die heeft een kabel gemaakt...

Edit: Lol, ik bedoelde dus EZ :).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Ik deed op school m'n RAM resetten en toen viel ie uit ;(
En nu krijg ik um niet meer aan :( Heeft iemand dit wel eens gehad?

The devil is in the details.

Verwijderd

Batterijen eruit en er weer in hielp bij mij...

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Iemand trouwens een antwoord op mijn vraag waarom je voor de spellen die ik nu heb (Bomberman, Alecto) je Ion moet hebben geinstalleerd?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Uit de readme van Ion:
Ion is an assembly language shell for the TI-83 and
the TI-83 Plus. Unlike other shells, this shell uses
a new relocation method that allows assembly language
programs to take advantage of all ROM calls, while
also allowing any program to run with less than 40
bytes of free memory. It also uses an improved
program format, which makes Ion programs smaller than
either AShell or SOS programs.
Je hebt Ion dus nodig om de grotere Assembeler programma's te kunnen draaien. Tevens voorziet Ion in extra functies voor de programma's om zo het uiterste uit je rekenmachine te halen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Een jongen uit mijn oude klas had Tetris, Formule 1 en Snake gemaakt voor de GR. Wel grappig als je je weer eens zat te vervelen onder wiskunde ofzo :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 20:08
Ik denk dat ie ze gewoon van het net afgehaald heeft hoor, en dan btje link vertellen dat ie het geprogged had.
Pagina: 1