Paar vraagjes over ECS mobo

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
ik heb een ECS K7VT3A V3 (met raid en lan onboard).

Nu heb een paar vraagjes:

Ik kan via Frequentie Control alleen maar 133 140 en 150 en 166 mhz aanzetten als fsb gaat dit niet in kleinere stappen?

Kan ik het voltage van de cpu niet verhogen?

Hoe kan ik onder Windows XP mn cpu temp enzo zien (motherboard monitor snap ik eigenlijk geen ruk van :X alles staat op 0c en 0rpm enzo) Dus is er een andere prog voor? Op de site van ECS niet iig, en op die cd ook niet.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nee de FSB kan je niet in kleinere stappen doen.
En het voltage kan je veranderen door de L1 bruggen (als ik het goed heb) te verbinden op je proc met een potlood. Dan heb je 1.85V of zo.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Dutch3men schreef op 16 september 2002 @ 20:00:
Nee de FSB kan je niet in kleinere stappen doen.
En het voltage kan je veranderen door de L1 bruggen (als ik het goed heb) te verbinden op je proc met een potlood. Dan heb je 1.85V of zo.
hmm heb geen zin om meteen op die processor gaan zitten krassen... maar hoe kan ik via windows mn temp zien (zonder mbm5 als het kan)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

die l1 bruggen verbinden met een potlood lukt alleen bij een duron en lager!

Hij heeft een athlon xp en dan zal het niet werken!
Als je dan je cpu wil unlocken moet je van allerlei trucjes uithalen.
Raad ik alleen de "diehard" tweakers aan! :+

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

hmm, mbm moet je eerst ff goed configgen (als je iets niet snapt is er eenn help rubriek)

het is echt heel goed te doen en niet moeilijk dus Go For It dond3r

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

met speedfan kan je die goed uitlezen
verder kan je ook je harddisk uitlezen (smart)

zie meuktracker op de front pagina van tweakers

of www.google.nl en tik in speedfan

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

met speedfan kun je vooral goed de fans-snelheid mee regelen, je moederbord met het wel ondersteunen

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

bovendien is er een progje: ''cpufsb'', waarvan ik niet weet of het op dit bord werkt, maar op een k7s5a werkt het wel...

edit: tja, das natuurlijk wat de naam al suggereert een aplicatie om je fsb mee te tweaken

Verwijderd

Waterlelie schreef op 18 september 2002 @ 00:16:
bovendien is er een progje: ''cpufsb'', waarvan ik niet weet of het op dit bord werkt, maar op een k7s5a werkt het wel...

edit: tja, das natuurlijk wat de naam al suggereert een aplicatie om je fsb mee te tweaken
staat al standaart in speedfan

met speedfan kan je smart uitlezen
met speedfan kan je overklokken
met speedfan kan je fans besturen
met speedfan kan je temp lezen van cpu moederbord en harddisks

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

Wok

Dakloos...

- FSB zal in jouw geval helaas niet in kleinere stappen opgevoerd kunnen worden.
- Voltage van de proc kan worden verhoogd, maar dan moet je - zoals eerder gezegd - allerlei trucjes gaan uithalen (potloddstreepjes werken niet).
- De reden dat Motherboard Monitor (MBM) geen waarden uitleest ligt aan het feit dat MBM nog niet geconfigureerd is. Je moet de juiste sensoren aangeven waarvan MBM moet uitlezen. Dit is een beetje een geval van 'trial and error'. Ik kreeg ook eerst alleen maar 0-waardes, totdat ik ging spelen met de instellingen. Gewoon proberen zou ik zeggen :)

Verder kan de Help-functie van MBM je vast wel verder helpen.

Verder kun je inderdaad Speedfan proberen. Zie inderdaad de meuktracker van de frontpage. :)

Een ander progje daarvoor is (geloof ik) CoolMon. IK heb geen directe link voor je, maar www.google.com kan je vast wel helpen ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:14
Ja, en nu heb ik ook een vraagje aan Dond3r... Heb jij ook afsluit cq. standbyprobs met de K7VTA3 ? Ik iig wel... en vind dat niet leuk... Een collega zei dat een onderdeel kapot was op het moederbord, maar heb eigenlijk geen zin om (veel) geld uit te geven om het door Gistron (heb daar maatwerk PC gekocht) te laten testen.....
Weet iemand hier een programma voor waarmee je het ook zelf kan doen???

Alvast bedankt!!!

http://specs.tweak.to/5253

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

Wok

Dakloos...

Dimmu schreef op 18 september 2002 @ 23:12:
Ja, en nu heb ik ook een vraagje aan Dond3r... Heb jij ook afsluit cq. standbyprobs met de K7VTA3 ? Ik iig wel... en vind dat niet leuk... Een collega zei dat een onderdeel kapot was op het moederbord, maar heb eigenlijk geen zin om (veel) geld uit te geven om het door Gistron (heb daar maatwerk PC gekocht) te laten testen.....

Alvast bedankt!!!
Afsluitproblemen zijn niet per definitie hardwarematig ;) Welke WIndows versie heb je? Bij Win 98 (SE) is het een zogenaamde 'known issue'. Je kunt daarvoor een patch downloaden. Ik stel voor dat je dan even kijkt op www.microsoft.com.

By the way: jouw vraag valt een beetje buiten het bestek van dit topic. Wellicht is het handiger als je de volgende keer een eigen topic opent (nadat je uiteraard eerst hebt gezocht op bijvoorbeeld google en de GoT-search) :)

edit:

Ik zou eerst ook even op de site van ECS kijken of daar niet iets over afsluitproblemen vermeld is

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
Dimmu,

Wat voor problemen? dat het power lampje blijft branden als je met win xp een shutdown doet? (pc gaat WEL uit alleen power lampje blijft branden :?)

• Sjowhan
Wok: excuses :S Ik zal het niet meer doen. Omdat hier al iets over ECS werd geschreven, dacht ik: zet ik het hier wel... Kon het niet vinden in de GoT search trouwez....
Kwa afsluiten doet-ie het niet helemaal goed. Mijn NumLock blijft ook aanstaan. Maar eigenlijk was het mij meer om het standby/slaapstand/HD uitschakelen.. Bij WinXP pro moet er geen blauw scherm meer komen, maar dat doet-ie dus echt wel.. En ja, ik heb op de ECS website gekeken, de (nieuwste) VIA-SP gedownload *met 56k ->tel.lijn* dus daaraan kan het niet liggen...

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Dimmu schreef op 18 september 2002 @ 23:12:

Alvast bedankt!!!
Nope hij werkt eigenlijk best goed moet ik zeggen.. Heb een beetje geklooit met mbm en het werkt, toch maar ff cpufsb en speedfan gebruiken...

Maar he bnog 1 probleempje, de power led werkt niet... hij knippert 2x met opstarten.. zit volgens mij goed aangesloten.. in de manual staat ut een beetje vaag aangegevn maar volgens mij is ie goed aangesloten..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Sjowhan
Hmmmm ja manual is idd een beetje vaag.... Kan het aan de kast zelf liggen? Bij mij doet-ie ut nl. gewoon goed....

Grtz

Pagina: 1