[MED] bedankt aftredende mods

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op 17 september 2002 @ 19:09:

Maar inderdaad, ik heb een dergelijke opmerking al vaker gepost en heel vaak word er totaal niks mee gedaan. Maar toch blijf je hopen he ;)
[verhaal van GoT is grooooot geworden en daarom kan dat niet meer enzo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Devian schreef op 17 september 2002 @ 18:31:
een ledenstop voorstellen is zeker niet wat he....
De hoeveelheid leden is niet het grote probleem, maar het moraal van sommige bestaande users. Wat mij betreft: liever 100 nieuwe goede tweakers (die zich correct gedragen, ook anderen helpen waar mogelijk en voor eigen problemen éérst zelf op zoek gaan naar een oplossing alvorens een (goede) topic te openen) dan één helpdeskklant/flamer/luilak/(doorhalen wat niet van toepassing is of zelf aanvullen ;)). En iedere "goede" tweaker erbij is alleen maar gunstig, toch? :)
(..) dit forum begint te groot te worden (..)
Daar ben ik het dan dus ook absoluut niet mee eens. Het moraal van sommigen onder ons moet gewoon veranderen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

:o :D :+

Njah.. geen commentaar :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:03

Exirion

Gadgetfetisjist

MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 19:27:
Jij wist vanaf het begin natuurlijk alles :P
1. Veel users hebben al de nodige kennis en ervaring als ze op GoT komen.
2. GoT is niet bedoeld voor Jan-met-de-Compaq-van-het-pc-prive-project-op-het-werk die net z'n Computers voor Dummies aan het lezen is. Als je een beginner bent dan is GoT niet het forum voor je.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Exirion schreef op 17 september 2002 @ 19:43:
[...]

2. GoT is niet bedoeld voor Jan-met-de-Compaq-van-het-pc-prive-project-op-het-werk die net z'n Computers voor Dummies aan het lezen is. Als je een beginner bent dan is GoT niet het forum voor je.
Ik wou alleen maar zeggen dat niemand perfect is...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:36

Klippy

Still Game

[...]

Als jullie punt 2 nou eens dikgedrukt met hoofdletters in lettergrootte 35 neerzetten boven de registratievelden... :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 19:50:
[...]

Als jullie punt 2 nou eens dikgedrukt met hoofdletters in lettergrootte 35 neerzetten boven de registratievelden... :?
Denk je dat dat enig nut heeft? Zo een persoon denkt: Dat geldt niet voor mij, want ik kan al
code:
1
Response.Write "Hello world"

op het scherm toveren, dus mijn vragen zijn uitermate geschikt voor PW. En hier kan ik al mijn vragen dumpen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
http://gathering.tweakers.net/forum/create_user:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat dat duidelijk merken. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
(...)
Ik heb deze voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord
Heeft dus weinig effect :{..
Edit: Hmm.. die pagina kan je ook bezoeken terwijl je ingelogd bent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 09:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

* Sport_Life heeft een idee :D

Als je nou gewoon iedereen die lid wilt worden een vragenlijst laat invullen met vragen als: Wat is een n00b ? (is maar een voorbeeld...) Als de nieuwe user alle (of een bepaald gedeelte) vragen goed heeft, dan kan ie zicht reggen en anders niet :). En als die user alleen veel vragen mbt tot SPielerij goed heeft, dat ie dan alleen daar kan posten :D .

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
eMAeRCe schreef op 17 September 2002 @ 19:55:
Als je nou gewoon iedereen die lid wilt worden een vragenlijst laat invullen met vragen als: Wat is een n00b ? (is maar een voorbeeld...) Als de nieuwe user alle (of een bepaald gedeelte) vragen goed heeft, dan kan ie zicht reggen en anders niet :). En als die user veel alleen veel vragen mbt tot SPielerij goed heeft, dat ie dan alleen daar kan posten :D .
Dat is al wel een paar keer eerder voorgesteld :z.. Het gaat alleen niet werken, en is extreem onvriendelijk. Je kunt beter strenger modden en optreden dan zoiets te implanteren. Lees ook dit topic eens door ;)
eMAeRCe schreef op 17 september 2002 @ 19:59:
33 pagina's :z... Sinds page 25 ofzo ben ik 'up 2 date' :)
Hmm.. maar negen hier :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, ten eerste zijn vragen als 'wat is een n00b' nou niet echt iets waar je mensen op wilt selecteren lijkt me.
Daarnaast krijg je dan heel snel dat de antwoorden gaan rondslingeren of dat mensen dingen gewoon op internet opzoeken.
Lijkt me niet echt een geweldig oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 08:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 19:57:
of dat mensen dingen gewoon op internet opzoeken.
Kunnen ze dan hun eigenlijke probleem ook niet gelijk in Google stoppen? O-) :+

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kjev schreef op 17 september 2002 @ 19:57:
[...]

Dat is al wel een paar keer eerder voorgesteld :z.. Het gaat alleen niet werken, en is extreem onvriendelijk. Je kunt beter strenger modden en optreden dan zoiets te implanteren. Lees ook dit topic eens door ;)
33 pagina's :z... Sinds page 25 ofzo ben ik 'up 2 date' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
eMAeRCe schreef op 17 september 2002 @ 19:55:
* Dennis heeft een idee :D

Als je nou gewoon iedereen die lid wilt worden een vragenlijst laat invullen met vragen als: Wat is een n00b ? (is maar een voorbeeld...) Als de nieuwe user alle (of een bepaald gedeelte) vragen goed heeft, dan kan ie zicht reggen en anders niet :). En als die user alleen veel vragen mbt tot SPielerij goed heeft, dat ie dan alleen daar kan posten :D .
Precies wat meneer Appelzaad zegt, ze proberen dan gewoon 10x opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kjev schreef op 17 september 2002 @ 19:54:
[...]

[...]

Heeft dus weinig effect :{..
Edit: Hmm.. die pagina kan je ook bezoeken terwijl je ingelogd bent :?

die alinea weergeven in het rood zou wel een optie zijn... dan valt ie zeker weten op (je kunt wel met het argument komen dat mensen het toch niet lezen, maar: Als ik kijk naar mezelf lees ik die dingen ook niet, maar als er iets duidelijk uit springt, omdat het bijvoorbeeld een rode kleur heeft, terwijl ik naar beneden scroll voor de "I Agree" knop, dan lees ik het toch. Vraag is natuurlijk of ik me er ook wat van aan trek ;))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ddc schreef op 17 september 2002 @ 19:59:
[...]
Precies wat meneer Appelzaad zegt, ze proberen dan gewoon 10x opnieuw.
Wie is menneer Appelzaad (was over zn reactie heengelezen..) En om te voorkomen dat mensen 10x gaan proberen kun je IP's vastleggen. (een groot gedeelte zal dan gefilterd worden)

Dat het zeer onvriendelijk is, ben ik het wel mee eens ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gute nacht, liebe freunden, es wurt zeit fur dich zu gehn... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Veel dingen wist ik ook al. heb hier vooral het eerste jaar veel geleerd :) Maar da's niet relevant nu :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 19:57:
Nou ja, ten eerste zijn vragen als 'wat is een n00b' nou niet echt iets waar je mensen op wilt selecteren lijkt me.
Daarnaast krijg je dan heel snel dat de antwoorden gaan rondslingeren of dat mensen dingen gewoon op internet opzoeken.
Lijkt me niet echt een geweldig oplossing.
Neej, die vraag moet natuurlijk anders (kon ff niks anders bedenken). Zet gewoon boven die vragenlijst dat ze met google kunnen vinden, leren ze gelijk zoeken :P. (hopend dat ze geen UTFS topics openen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb een groot deel van het topic doorgelezen (behalve 8 pagina's discussie over HK enzo). Ik heb veel respect voor de Modjes die weggaan, (ik schrok echt toen ik een Zwarte Exirion zag, daarna viel mijn mond open voor de rest :() .. En ik hoop dat er ook goede mods voor in de plaats komen.
Zelf vind ik mijzelf een relatief nette user; ik heb ruim een half jaar alleen maar gelezen, daarna had ik een serieus probleem, heb ik de search gebruikt enzo, maar heb ik me geregged en zo ben ik hier terecht gekomen. Maar ik was altijd een beetje twijfelachtig om een topic te openen, en ik probeeerde eerst goed te zoeken; je zult weinig topics van mij zien. Maar ik vrees dat het niet bij iedereen zo is gegaan, sommige mensen horen dat als ze een probleem hebben ze naar GoT moeten gaan en openen meteen een topic voor een simpel probleem.
Ik vind dan dus ook dat de drempel wat hoger moet zijn, maar hoe dat moet :? Ik wil er best over meedenken, en ik denk dat iedereen die wat voor GoT overheeft dat wel wil doen.
Maar goed, dit moet denk ik in een ander topic; nog even MASSIVE RESTECP voor de modjes _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel grappig dat die discussie van 'hoe hou je de stroom van n00bs tegen' weer gevoerd wordt...

Nogmaals zou ik, wat ik een stuk of 500 posts geleden al eens tegen D2k zei, willen zeggen dat ik hoop dat hier een soort indirect-positief schokeffect vanaf zal komen.

Nu ik Sinterklaas' verhaal heb gelezen, lees ik eigenlijk niks nieuws. Wat hij zegt was al langer bekend, en dit is een logisch (doch treurig) gevolg... Echter, ik denk niet dat het je ooit nog gaat lukken mensen de FAQs te laten lezen etc. Bekijk het zo: als 10% van de 50000 uses de FAQ niet leest, dan heb je 5000 users die domme topics gaan openen en 45000 die niet meer op GoT wil posten of die het zelf wil/kan/probeert op te zoeken. Wat ik bedoel is: een kleine minderheid kan het voor de meerderheid verpesten. En m.i. is het probleem dus niet dat we users de FAQs moeten laten lezen, maar dat je op een andere manier met die 10% moet omgaan (overigens zijn alle getallen hier pure aannames en nergens op gebaseerd).

Got is hun helpdesk, face it.

En als "wij" dat niet willen, dan moeten "wij" daar effectief tegen optreden... Harder (ban! ban!), meer (10 modjes/forum), whatever... Daar ga ik niet eens over proberen te brainstormen, alle ideeen zijn al eens naar voren gekomen.

Wat mij echter wel een interessant idee lijkt, is om te veronderstellen dat de FAQ een achterhaald idee is. Als ik in sommige fora kijk, dan zie ik FAQs van tig pagina's lang, die me een uur zouden kosten om uit te printen. Laat staan om mijn vraag daarin te vinden. Een index maken in de FAQ lost dit slechts ten dele op, het gaat mij meer op het idee dat de FAQs vaak te lang en te veel zijn... Google heeft eenzelfde probleem, en de search ook: er komen zoveel resultaten waarvan minstens de helft crap is wat betreft jouw probleem. Ik ga niet eens beginnen over die hel die grote topics heet, want het 'grote topic idee' wordt tegenwoordig gebruikt om alle vragen betreffende een onderwerp de grond in te drukken met als reden 'dat dat al eerder in een van de voorgaan de 34 delen van 40 pagina's per deel staat genoemd'. Ja dahaag, we mogen ook wel een beeeeeeeetje realistisch blijven. Niemand is zo gek. Niemand. Echt niet.

Grote topics afschaffen lijkt me een goede oplossing, of (2e optie betreffende grote topics) dat de search wordt aangepast zodat je het pagina-nummer van de hit in dat grote topic krijgt (dan zou de search dus verbeterd moeten worden). Laatste oplossing is dat je toestaat dat er in grote topics meerdere malen dezelfde vraag wordt gesteld, maar da's ook geen echte oplossing... Dat is dus juist wat je wil voorkomen.

Okee, wat stel ik voor. FAQs afschaffen gaat me te ver. Maar ik zou graag zien dat de fora op GoT geleidelijk aan ietsje vervriendelijken. Ik zeg niet dat morgen alles anders moet, don't worry, nogmaals! Een leuk voorbeeld vindt ik de linux installatie reviews in NOS of de verschillende HOWTOs in vele fora op GoT. Zo moet informatie gebracht worden! Simpel (zelfs voor een 'n00b'), doeltreffend, uitgebreid doch lekker om te lezen. En veel plaatjes. :*). Perfect dus. Dit is niet voor alles mogelijk, maar ik denk dat verschillende dingen best wel op die manier gedocumenteerd kunnen worden. Het oplossen van je probleem wordt op deze manier een leuke uitdaging, in plaats van een negatieve opgave. Een voorbeeld waarop je dit zou kunnen toepassen, is de TV-out FAQ in V&B. Je kunt hier proberen een algemene HOWTO van te maken, gestructureerd, overzichtelijk, hoe je stap-voor-stap een TV-out werkend kunt krijgen. Zowel het maken als het lezen van zo'n HOWTO moet op zich best een leuke taak zijn, zie bijvoorbeeld de Desktop reviews in NOS - zelfde idee! Ander voorbeeld is voor P&W, je zou een debugging HOWTO kunnen maken voor verschillende talen. Wat werkt niet, waarom werkt het niet, etc.

Daarnaast heb je natuurijk altijd de feitjes vraagjes die je in de FAQ moet beantwoorden, een quickstart (zoals in P&W), etc... Maar wat ik bedoel is: laten we ons niet in een hoekje duwen door maar op die eindeloze en saaie FAQs te hameren, laten wij ook proberen om iets te leren en onszelf te verbeteren... Misschien heeft het serieus een enorm positief effect.

Uiteraard is dit niet de enige mogelijkheid, misschien heeft iemand anders nog wel andere leuke/innovatieve/doeltreffende oplossingen die wat verder gaan dan n00bs d'r uut gooi'n?

N.B.: ik besef donders goed hoeveel werk het is om die reviews te maken, maar aangezien elk subforum zo z'n harde kern is, moet dit op zich geen onmogelijke taak zijn. Wederom, zie NOS. En in P&W heb ik ook al eens leuke artikelen zien staan, dus ook daar blijkt dat dit zeker mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zo was ik ook pas na n half jaar topics lezen geregd... (had ik t nu maar gelijk gedaan, kon ik nu in de HK :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

OMG :X * We Are Borg herkent zichzelf hierin en is precies zo begonnen. Compaq, pc prive en beginner. Maar dan als niet actieve user. Dus lezen lezen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dit topic wat laat, maar ik schrok toch wel, toen ik bij de mededelingen zag dat er zoveel modjes weggingen.
Sinterklaas postte dit topic in een reply op z'n eigen aankondiging.
Ik wil hierbij m'n respect betuigen aan alle mods.
Sinterklaas, Exiron, OProg, en ook Johny Appleseed en M@FI@, ook al ken ik de laatste 2 niet, omdat ik nooit in die fora kwam.
Het spijt me, maar ik kan niet ontkennen dat ik verdrietig ben, over GoT, het niveau wat steeds verder daalt, en wat ook de reden van het vertrek van deze modjes is. GoT is niet meer hetzelfde, en zal dat nooit meer zijn. Het enige dat de Adjes kunnen doen, is hardere ban richtlijnen en meer mods.
Lang gelden hebben ze dit ook gedaan (alles bannen wat irritant was), en volgens mij hielp dat. Waarom niet hetzelfde weer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dat de volgende optie al is voorgekomen in dit topic of andere topics hierover.

Is het geen idee om een echt gemodeerdere forum in te voeren, dwz elk topic dat wordt gestart in een forum, moet eerst worden goedgekeurd door een moderator/moderators, voordat deze zichtbaar wordt in het desbetreffende forum.

Indien een bepaald topic niet aan bepaalde eisen voldoet, wordt deze gewoon verwijderd.
Hierbij wordt de gebruiker wel op de hoogte gesteld, waarom deze niet zichtbaar wordt.

Dit hoeft natuurlijk niet voor elke subfora te gebeuren of voor altijd, alleen wanneer er reden daartoe is.
Een nadeel is dat deze vorm wel wat modforce vereist.
Ik weet ook niet of dit makkelijk is te realiseren is met React.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dat GVF gebeurt ook niet zoveel mee. De enige dingen die zijn veranderd tot nu toe (volgens mij) zijn de regulars/litemods en de waarschuwing bij het registreren.

Er zullen wel al tientallen topics zijn geweest met aankondigingen dat er iets gaat veranderen, maar echt veel concreets is er nog niet gebeurd :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:32:
Ik weet niet of dat de volgende optie al is voorgekomen in dit topic of andere topics hierover.

Is het geen idee om een echt gemodeerdere forum in te voeren, dwz elk topic dat wordt gestart in een forum, moet eerst worden goedgekeurd door een moderator/moderators, voordat deze zichtbaar wordt in het desbetreffende forum.

Indien een bepaald topic niet aan bepaalde eisen voldoet, wordt deze gewoon verwijderd.
Hierbij wordt de gebruiker wel op de hoogte gesteld, waarom deze niet zichtbaar wordt.

Dit hoeft natuurlijk niet voor elke subfora te gebeuren of voor altijd, alleen wanneer er reden daartoe is.
Lijkt me geen goed idee. Hebben mods nog meer werk... En het duurt lang voordat je n antwoord heb op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:32:

Lijkt me veeeel te veel werk/ er moet altijd modforce aanwezig zijn.
Maar ik stel voor dat we over het verhogen van het niveau een ander topic openen; en dit topic open laten als respect voor de 5 topmodjes die ermee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, slecht id.
Wat wel een optie is is om mensen die minder dan een x aantal posts hebben alleen post toegang te geven tot 'n00b' forums, en om dan voor de harde GoT kern betere fora zichtbaar te maken.
De n00b's mogen dan wel in die topics lezen, en reply'en, maar geen nieuwe topics openen. Dat mogen ze dan doen in de n00b/newbie fora. Heb je genoeg posts, dan mag je de dus de andere fora in.
Dit lijkt me haalbaar, natuurlijk niet leuk voor beginnende users, maar het lijkt me duidelijk dat drastische maatregelen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:40:
[...]

Maar ik stel voor dat we over het verhogen van het niveau een ander topic openen; en dit topic open laten als respect voor de 5 topmodjes die ermee ophouden.

Kan gewoon hier hoor lijkt me, dat is juist de reden dat we vetrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
eMAeRCe schreef op 17 september 2002 @ 20:38:Lijkt me geen goed idee. Hebben mods nog meer werk... En het duurt lang voordat je n antwoord heb op je vraag.
Oei, fout antwoord :o

GoT is niet voor "ff snel een antwoord op mn vraag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 14-09 13:33
Heren voormalige medemods, jullie laten me flink schrikken; ik ben net een half uur thuis van twee dagen volkomen afwezigheid en dan dit ;(

Wel, het vergt van mij niet veel voorstellingsvermogen jullie beslissing te begrijpen. Het ga jullie goed en blijf vooral regelmatig langskomen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ddc schreef op 17 september 2002 @ 20:42:
[...]
Oei, fout antwoord :o

GoT is niet voor "ff snel een antwoord op mn vraag"
Jah, oke, ben ik met je eens :D MAAR ik bedoelde eigenlijk meer van anders moet je uren wachten voor je n topic mag plaatsen en das irri. T idee is zowiezo onhaalbaar of je moet tig mods aannemen maar dan word het ook weer een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het punt over een soort "hoger niveau forum": niemand wil mod van het lage forum zijn, net zoals leraren ook liever hogere klassen hebben. En bovendien; de problemen die alleen de pro's kunnen oplossen in het lage forum, blijven onopgelost; de pro's blijven liever in het hoge niveau, denk ik.
Ik heb zelf ook nog over iets ander nagedacht; dat bv de regulars (maar dat mogen er wel meer zijn dan), modacties voorstellen aan de echte modjes (of lite-mods) en dat die ze dan uitvoeren. Mensen bij wie deze meestal goed zijn, krijgen dan meer rechten, anderen wordt dit recht ontnomen. Dit lijkt mij vrij rechtvaardig, en niet veel extra werk.
Maar het belangrijkste is denk ik dat de drempel wat hoger wordt: dat je niet in 1 klik een zinloos topic opent; want dit is m.i de grootste plaag hierzo.
Bijvoorbeeld post-rechten pas na 2 weken/ een maand. Ik heb het idee dat users die eerst veel lezen (zoals ik) beter de regels/etiquette kennen dan anderen, en daar meer nar handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 03:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:47:
Ik heb zelf ook nog over iets ander nagedacht; dat bv de regulars (maar dat mogen er wel meer zijn dan), modacties voorstellen aan de echte modjes (of lite-mods) en dat die ze dan uitvoeren.
Ik spreek uit ervaring dat in /13 en /14 dit ook nu al gebeurt. Er is een redelijk vaste groep die op irc bij elkaar in het channel zit (ik zelf nog niet zolang). Als iemand een fout topic ziet in /13 of /14 wordt dit meestal direct gemeld in het channel en gooit een mod er meestal meteen een slotje op. Heel af en toe komt het ook voor dat een mod wat minder bekend is met een bepaalde taal en dan aan de aanwezigen vraagt wat er met het topic moet gebeuren. Natuurlijk heeft de mod in kwestie dan zelf ook al wel aan de vraagstelling min of meer door dat het waarschijnlijk een simpele zoekvraag is.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:47:
Ik heb het idee dat users die eerst veel lezen (zoals ik) beter de regels/etiquette kennen dan anderen, en daar meer nar handelen.
Dat is nou juist de kern van het probleem, de hele samenleving heeft er op dit moment last van.
We erkennen geen normen en waarden meer zoals een jaar of tien geleden nog heel gewoon was.

[enter rant-modus]

Verkiezingen gevolgd? Waar denk je dat PF vandaan kwam ineens? Mars ofzo?

"de maatschappij, dat ben jij" , de anti-zwerf-afval campagne die nu gevoerd wordt die scooter-kiddo die dan ook nog lekker op z'n plaat gaat, terecht overigens :P
dat soort reclames van pb51 zijn toch godverdomme eigenlijk helemaal niet nodig, of ben ik nou echt zo'n ouwe zak aan het worden |:( :?

Als dat al in het dagelijks leven moet worden gedaan om de boel nog een beetje leefbaar te houden (hey, was er niet een politieke partij of 8 die zo heten? Ik vraag me dus niet meer af waarom ;) ) wat denk je dat dat voor gevolgen heeft voor de opvoeding bij your average teenager?

[/rant]

Somber? Ik?

Nee hoor, ik ben een optimist met ervaring. :o

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

BackSlash32 schreef op 17 september 2002 @ 21:24:
[...]

Dat is nou juist de kern van het probleem, de hele samenleving heeft er op dit moment last van.
We erkennen geen normen en waarden meer zoals een jaar of tien geleden nog heel gewoon was.

[enter rant-modus]

Verkiezingen gevolgd? Waar denk je dat PF vandaan kwam ineens? Mars ofzo?

"de maatschappij, dat ben jij" , de anti-zwerf-afval campagne die nu gevoerd wordt die scooter-kiddo die dan ook nog lekker op z'n plaat gaat, terecht overigens :P
dat soort reclames van pb51 zijn toch godverdomme eigenlijk helemaal niet nodig, of ben ik nou echt zo'n ouwe zak aan het worden |:( :?

Als dat al in het dagelijks leven moet worden gedaan om de boel nog een beetje leefbaar te houden (hey, was er niet een politieke partij of 8 die zo heten? Ik vraag me dus niet meer af waarom ;) ) wat denk je dat dat voor gevolgen heeft voor de opvoeding bij your average teenager?

[/rant]

Somber? Ik?

Nee hoor, ik ben een optimist met ervaring. :o
Ik denk dat dit probleem weinig met normen & waarden te maken heeft. T is gewoon lamlendigheid (of wat voor woord je dr ook voor wilt gebruiken) dat mensen niet eerst gaan zoeken of de faq (globaal) doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

eMAeRCe schreef op 17 september 2002 @ 21:40:
[...]

Ik denk dat dit probleem weinig met normen & waarden te maken heeft. T is gewoon lamlendigheid (of wat voor woord je dr ook voor wilt gebruiken).
Sommige dingen worden je van kinds af bijgebracht, tenminste dat is bij mij nog wel gebeurd.

Als ik nu de gemiddelde 13-jarige vergelijk met mezelf en mijn toenmalige leeftijdsgenoten wordt er duidelijk minder aandacht gegeven aan wat wel en niet hoort.

( * alt-92 = bouwjaar 1970 overigens)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorbeeldje: [Verwijderde gebruiker]

Maandag geregged, vandaag dit topic...
Optische kabel

en deze Het afsluiten van Win2k en WinXP
en deze Hoe zit dat met EMI?

Wat kunnen we daar tegen/aan doen? Zou dit zijn wat De Goedheiligman bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:50:

Optische kabel

Typisch ja...

toch stemt zijn replies op de opmerkingen over beter zoeken me dan toch weer hoopvol

maar misschien ben ik te positief ingesteld ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:50:

Optische kabel

Nog zo'n leuk voorbeeld: Kinderbijslag en bijbaantje :/

quote uit zn laatste reactie:
Ik ben een beetje vervelend eigenlijk... Voordat ik gezocht heb post ik het op GoT... En daarna ga ik zelf pas zoeken. Sorrie, kzal proberen mijn leven te beteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Crash-Override schreef op 17 september 2002 @ 13:17:
[...]

na 1 overtreding gelijk een BAN :?
das wel heel drastisch
[...]
Ben het op dit punt met ddc eens. Bij constatering dat men niet voldoende op de hoogte is van de gang van zaken hier + een duidelijk 'gepleegd' feit (kansloos topic/domme reply/n00bheid algemeen) direct een ban.

Test dit beleid een paar maanden, daarna evalueren en evt. verfijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 17 september 2002 @ 22:11:

[...]

Typisch ja...

toch stemt zijn replies op de opmerkingen over beter zoeken me dan toch weer hoopvol

maar misschien ben ik te positief ingesteld ;)
Jij? Je bent gewoon te lief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

aaah thnx O+ :D

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[10:42pm]« D2k » jongens ik heb een vervelende mededeling
[10:43pm]« D2k » ik blijf :+

Zou het leven dan toch gewoon verder gaan... ;)

Ach, ik dacht: Stel dat ik hem aardig op weg probeer te helpen en op de FAQ's wijs, komt er mischien wel een prima GoT'er uit voort... of ben ik dan ook te lief? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

maarja... zelfs in HK is het merkbaar: Wie wil er voor mij soepen ??

er moet een mentaliteitsverandering komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 17 september 2002 @ 22:18:
maarja... zelfs in HK is het merkbaar: Wie wil er voor mij soepen ??

er moet een mentaliteitsverandering komen..
Dat is toch iemand die al bijna een jaar rondloopt, waarvan je toch zou verwachten dat hij beter zou moeten weten... <zucht> Is het dan echt vechten tegen de bierkaai?

Een robbetje met een kaai bier lijkt me helegaar niet slecht trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetHod schreef op 17 september 2002 @ 22:13:
Ben het op dit punt met ddc eens. Bij constatering dat men niet voldoende op de hoogte is van de gang van zaken hier + een duidelijk 'gepleegd' feit (kansloos topic/domme reply/n00bheid algemeen) direct een ban.

Geintje zeker? GoT moet leuk blijven! Hiermee maak je hier een soort elitehuis van. Alles liever dan dat... Kom eens met innovatie ideeen in plaats van dat 'bash-de-n00b-en-maak-iedereen-een-slachtoffer'... GoT moet gewoon vriendelijk blijven naar nieuwe users, want het feit dat er onkruid tussen zit betekent niet meteen dat iedereen die op GoT komt fout is of dat iedereen die 1 fout maakt meteen onverbeterlijk is.

Bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Jammer.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook niet de bedoeling dat het voor alle subfora wordt ingevoerd.
Alleen daar waar het uit de hand dreigt te lopen qua niveau, deze maatregel invoeren en dit een aantal weken/maanden volhouden.
Dit uiteraard alleen laten gelden voor de tech-fora's
Misschien kan de vaste kern van een bepaalde subfora hierbij ook meehelpen voor de goedkeuring van de topics.

In het begin zal het natuurlijk veel werk zijn, maar als de (nieuwe) gebruikers het eenmaal doorhebben dat ze niet zomaar een topic kunnen openen zonder eerst zelf onderzoek te doen, dan bedenken ze zich zelf wel nog een keer voordat ze weer een topic openen.
Dan worden ze namelijk voor de keuze gesteld :
1. Ze verlaten onmiddelijk het forum (doei :P )
2. Ze nemen de moeite om eerst zelf onderzoek te doen.

Hierdoor zal het naar verloop van tijd steeds sneller en gemakkelijker worden om topics goed of af te keuren.

Tevens kun je misschien een optie invoeren voor de al wat 'oudere' kern, waarbij je zeker weet dat het voor hen niet nodig is om zijn topic te laten keuren door een mod.
(En meestal is de oudere kern geen topicstarters, maar meer topicposters)
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:40:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik zeg ook niet dat het nieuw is ;) Zeg alleen dat het niet eens alleen voorbehouden is aan de techfora ;) Het is een mentaliteitsprobleem ;)

Maar het was voor mij gewoon erg frappant dat ik dat topic aanklikte, net nadat ik hier had gereplied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

LuNaTiC schreef op 17 september 2002 @ 23:34:

[...]

ik zeg ook niet dat het nieuw is ;) Zeg alleen dat het niet eens alleen voorbehouden is aan de techfora ;) Het is een mentaliteitsprobleem ;)

Maar het was voor mij gewoon erg frappant dat ik dat topic aanklikte, net nadat ik hier had gereplied.
Ja das inderdaad wel toevallig. Ben het met je eens dat de mentaliteit de laatste tijd drastisch achteruit is gegaan.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 14-09 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wokschotel schreef op 16 september 2002 @ 19:55:
[...]
Hier is maar 1 woord voor: lijkenpikker.
Dit is echt voor het eerst, maar de waarheid gebiedt het te zeggen: ik ben het met jou eens!

Voor die modjes die weg zijn:
Jammer (:'(), maar de nieuwe garde zal jullie taken met plezier op zich nemen ;)

Kom terug he! Als user dus, als het dan echt moet ... ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

MetHod schreef op 17 september 2002 @ 22:13:

Het bannen c.q. hard afstraffen van users bij wijze van een proef is niet echt een gedachte waar ik mij in kan vinden.
Er kleven veel haken en ogen aan het idee, stel je voor, ik maak een fout die ik niet had moeten maken waarvoor ik normaal gesproken een OW voor zou krijgen (OW= Het op harde wijze corrigeren van een user).
Wanneer ik hiervoor een ban zou krijgen dan kan ik (ik loop hier ook alweer bijna 2 jaar rond) alles wat ik hier aan goeds heb gedaan wel gedag zeggen, en het eigenlijke idee zou zijn om de n00b snel & efficient van het forum te houden/trappen.

Waar ik mij beter in kan vinden is iets dat 6 maanden geleden al is besproken in LA.
Namelijk het corrigeren van users op een vriendelijke manier door de niet-mods (de users dus).

Wat je nu ziet is dat er iemand een topic opent met een vraag die ervoor zorgt dat mijn broek terplekke afzakt, mijn broek zakt nog verder af wanneer ik de reakties op zo'n topic zie.
Het is dan niet meer "UTFS","Wat is dit nu voor n00b-topic :? " op een letterlijke manier, nee het zijn negatieve reakties die aangeboden worden met een bosje bloemen, maar ik mis daarin de hulp.

Neem voor dergelijke reakties de tijd, kom ook met een antwoord, geef een antwoord in combinatie met een corrigerende mededeling in de vorm van een paar topics of een relevante quote uit een FAQ.
Daar bereik je meer mee dan het afblaffen van iemand die daar uiteindelijk ook gefrustreerd van raakt.
Een gefrustreerd iemand zal sneller de fout ingaan dan iemand die er op een vriendelijke wijze op is gewezen dat er meer is in het leven dan een GoT-vraagbaak.
Deze mensen zullen vervolgens ook sneller anderen gaan helpen, omdat dit ook bij hun het geval is. :)

Toen ik hier een klein * bazs2000 was ben ik goed geholpen, ik heb toen ook topics gemaakt waarvan ik nu denk "* bazs2000 hoe kreeg je het voor elkaar?".
Maar mijn prioriteit ligt nog steeds bij het helpen van mensen, natuurlijk ben ik niet altijd even lief in een topic dat niet voldoet aan onze "standaard", maar woe is dat wel?

En daar zit het hem in, niet iedereen is altijd even lief, en daar zijn wij mensen voor. ik stel dan ook voor dat wij met z'n allen wat meer laten zien dat ook wij ( de die-hards) het geduld kunnen opbrengen om anderen op een vriendelijke manier terecht kunnen wijzen.

Nog iets, we moeten af van de (goed bedoelde) reakties in 'slechte topics', het heeft geen enkele zin om met 18 man te schreeuwen dat de topicstarter fout zit, dat weet hij na 1 reaktie ook wel. :)
Ik heb op een gegeven moment maar Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics in mijn sig opgenomen omdat ik deze link vaak moest posten, nu het in mijn sig staat is het ook voor iedereen te lezen (mits iedereen de sigs aan heeft gezet).

Wij moeten met zijn allen beter ons best gaan doen, pas dan zul je veranderingen gaan zien, eerst maar eens leren om iedereen te respecteren en te behandelen zoals wij ook behandeld willen worden.

/RSI kwekende reply. :P

Edit:
Typfoutjes samen met wat HTML-rotzooi weggehaald. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Is het misschien een idee om personen aan te wijzen, (grote groep) die een soort van temp slot kunnen zetten?
Ze hebben verder geen extra rechten (denk aan regulars) maar die kunnen een topic die bv zeer makelijk met de search te vinden zijn van een temp-slot te voorzien.
Met een afsluitend bericht erbij zodat de poster weet wat er aan de hand is.
Degene geeft aan desbetreffende forum mod (via irc of sm zoals gewoonlijk) door welke topics hij van een temp slot zijn voorzien.
Mod hoeft in principe hier verder niets mee te doen, dan eventueel nachecken en kijken als het een geval van een helpdeskuser is of er mail oid verstuurd moet worden.

Voordeel:
-Sneller afhandelen van 'slechte' topics.
-Geen irri posts van users die UTFS oid posten.
-topics zakken sneller af, zodat de active list er niet lang mee bevuilt blijft.

Komt het bij een user vaker voor dat er bij hem ingegrepen word, bannen.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Jeeej! :o :o :(

En dit zie ik nu pas!! Damn, dat zuigt dudes. Maar ik kan het me voorstellen, ik ben zelf ook niet zo actief meer @ GoT.

Thnx voor al het goeie werk. _/-\o_

Verwijderd

_/-\o_

Helemaal met je eens Bazs2000!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 00:21:
[...]

_/-\o_

Helemaal met je eens Bazs2000!
Ik wil niet bot zijn ofzo, maar ken je ook andere icons?
Zie je haast niets anders dan andere personen quoten met alleen maar een simpele icon eronder.
Beetje meer text zou wel leuk zijn. :)

Verwijderd

Vae Victis schreef op 18 september 2002 @ 00:23:
[...]

Ik wil niet bot zijn ofzo, maar ken je ook andere icons?
Zie je haast niets anders dan andere personen quoten met alleen maar een simpele icon eronder.
Beetje meer text zou wel leuk zijn. :)
Tekst heb ik voldoende geschreven in dit topic, blader voor de grap maar eens een aantal pagina's terug. Bazs2000 beschrijft een aantal goede punten, waar we echt wat mee kunnen. Vooral dat stuk over "zelf aan de slag gaan" en "het geduld opbrengen om" is iets waar we veel mee kunnen. Alleen zijn er te weinig mensen die het ook daadwerkelijk doen. Die alleen commentaar hebben, maar zelf geen acties ondernemen. Bazs2000 is bijvoorbeeld iemand die wel actief probeert een positieve bijdrage te leveren. Jij ook? Ja? Dan heb jij ook een icon verdient!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik heb hele topic gelezen. ;)
Maar goeie stukken worden wel gelezen. Heeft imo niet veel nut om het te herhalen zonder er ook iets bij te voegen.
Ik ben het met je eens dat Bas goeie punten heeft, maar om die overbodig aldoor te quoten ;)

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik heb niet het hele topic gelezen omdat ik nu moet slapen (dat wordt weer een slaperige dag morgen :() maar ik ga morgen zeker nog alle pagina's lezen.

Ook ik dacht de eerste page, damn, dit is een grap. Maar na een paar minuten kreeg ik door dat het geen grap was.. Damn...

Ik wens alle mods dan verder ook nog veel plezier als gewone user. Het ga jullie goed, en dank voor al het modwerk....

_/-\o_

;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 18 september 2002 @ 00:43:
Ik heb niet het hele topic gelezen omdat ik nu moet slapen (dat wordt weer een slaperige dag morgen :() maar ik ga morgen zeker nog alle pagina's lezen.

Ook ik dacht de eerste page, damn, dit is een grap. Maar na een paar minuten kreeg ik door dat het geen grap was.. Damn...
Ja, ik heb het hele topic ook door gelezen, maar ik wist gelijk al dat het geen grap was. En ik ben het echt eens met het motivatie verlies van de mods, de laatste tijd waren ze echter wel meer bezig met het plaatsen van slotjes dan het meediscuseren in topics.

Nou mods,

Ik hoop dat jullie nu wel weer goed kunnen meediscuseren in de topics.....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ddc schreef op 17 september 2002 @ 15:31:
Verdomme, waarom verdraaid iedereen mijn woorden. Als ik zeg dat crew het niet eens is met andere crew bedoel ik niet achter de schermen uiteraard, ik snap ook wel dat er discussies in CF zijn. Wat ik bedoel is voor de users zichtbaar.
Een crew die als één naar buiten treed door intern uitvoerig te overleggen.... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bazs2000 schreef op 17 September 2002 @ 23:39:

Waar ik mij beter in kan vinden is iets dat 6 maanden geleden al is besproken in LA.
Namelijk het corrigeren van users op een vriendelijke manier door de niet-mods (de users dus).

Wat je nu ziet is dat er iemand een topic opent met een vraag die ervoor zorgt dat mijn broek terplekke afzakt, mijn broek zakt nog verder af wanneer ik de reakties op zo'n topic zie.
Het is dan niet meer "UTFS","Wat is dit nu voor n00b-topic :? " op een letterlijke manier, nee het zijn negatieve reakties die aangeboden worden met een bosje bloemen, maar ik mis daarin de hulp.

Neem voor dergelijke reakties de tijd, kom ook met een antwoord, geef een antwoord in combinatie met een corrigerende mededeling in de vorm van een paar topics of een relevante quote uit een FAQ.
Daar bereik je meer mee dan het afblaffen van iemand die daar uiteindelijk ook gefrustreerd van raakt.
Een gefrustreerd iemand zal sneller de fout ingaan dan iemand die er op een vriendelijke wijze op is gewezen dat er meer is in het leven dan een GoT-vraagbaak.
Deze mensen zullen vervolgens ook sneller anderen gaan helpen, omdat dit ook bij hun het geval is. :)En daar zit het hem in, niet iedereen is altijd even lief, en daar zijn wij mensen voor. ik stel dan ook voor dat wij met z'n allen wat meer laten zien dat ook wij ( de die-hards) het geduld kunnen opbrengen om anderen op een vriendelijke manier terecht kunnen wijzen.
Hoewel ik het er eigenlijk mee eens ben denk ik onderhand dat dit toch geen goede oplossing is.
Ik denk dat er afgesproken moet worden dat users (of toch hulp bieden) zo'n topic links laten liggen. En een mod op de hoogte stellen van een dergelijk topic.
Waarom niet helpen? Omdat ik zie dat de corrigerende tik naast ze neergelegd wordt. Men heeft het antwoord en verder niks geleerd en zal de volgende keer weer gewoon zo'n topic openen. (Kijk vaak maar voor de 'grap' naar de postinggeschiedenis van dergerlijke users.)

Het toespreken van de foute user kan beter door mods gebeuren omdat die daar in principe voor aangesteld worden en users vaak (be)flamegevoeliger zijn.
Er kan dan gewoon netjes verwezen worden naar google, search en faq's.

Misschien kan er ooit nog eens een searchguide ontwikkeld worden waarin tips staan die het zoeken vergemakkelijken..... Omdat dat voor beginners zo af en toe nog lastig blijkt. (Zoeken op Microsoft bijvoorbeeld :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Han
  • Niet online

Han

Alfredt schreef op 18 september 2002 @ 09:17:
Ik denk dat er afgesproken moet worden dat users (of toch hulp bieden) zo'n topic links laten liggen.
Ik denk dat dit niet haalbaar is...
Velen denken, een post is een post. Ik denk nu al vaak bij reply's an 'post dan niks'.
En een mod op de hoogte stellen van een dergelijk topic.
Daar is SeM voor. En ik denk dat daar goed gebruik van gemaakt wordt. Ook komen veel meldingen binnen via ICQ of IRC.
Waarom niet helpen? Omdat ik zie dat de corrigerende tik naast ze neergelegd wordt. Men heeft het antwoord en verder niks geleerd en zal de volgende keer weer gewoon zo'n topic openen. (Kijk vaak maar voor de 'grap' naar de postinggeschiedenis van dergerlijke users.)
Mee eens, alleen niet haalbaar omdat er altijd wel iemand zal reageren.
Het toespreken van de foute user kan beter door mods gebeuren omdat die daar in principe voor aangesteld worden en users vaak (be)flamegevoeliger zijn.
Er kan dan gewoon netjes verwezen worden naar google, search en faq's.
True, maar, hoe vaak? Imho moet er echt strakker worden opgetreden tegen users die niet zoeken. Topics waar het search of FAQ gehalte vanaf druipt dient een user te worden gecorrigeerd door een moderator en deze correctie dient dan te worden opgenomen in z'n notes. Drie maal een correctie m.b.t. het achterwege laten van gebruik van de search? Three strikes out imho... ga maar drie dagen zoeken, maar niet meer posten. Daarna nog een keer? Weekje postverbod. Vierde keer is einde oefening.
Misschien kan er ooit nog eens een searchguide ontwikkeld worden waarin tips staan die het zoeken vergemakkelijken..... Omdat dat voor beginners zo af en toe nog lastig blijkt. (Zoeken op Microsoft bijvoorbeeld :) )
Lijkt me niet verkeerd om een duidelijk topic in de MED te zetten m.b.t. het gebruik van de search. In de FAQ wordt de search al lichtjes toegelicht, maar niet voldoende.

/edit
Vers voorbeeld: [rml][ IE6] Alleen downloaden ipv installeren[/rml]

Duidelijk geval van niet zoeken... :|
De afhandeling in dit topic door blackd is perfect. Alles wordt netjes verwoord, oplossing wordt gegeven en de gewenste policy c.q. werkwijze vermeld. Alleen dient dit te worden vermeld in zijn notes, met URL. Mocht de user voor de derde keer een searchtopic openen kan hij of zij worden aangepakt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• internetinfo
  • Laatst online: 14-09 08:07
Ik ken ze allemaal niet echt maar betekend natuurlijk niet dat het leuk en party time is, want ze hebben GoT toch goed op orde weten te houden.

Jongens, blijf vooral op GoT en ik wens de nieuwe vervangende mods alvast succes :)

Verwijderd

Sjees, ik heb vanochtend alweer 4 topics gezien waarvan je denkt RTFF, ik word er gek van en ik ben niet eens een modje. Ze vragen maar gelijk op GoT en gebruiken niet eens de search of lezen de FAQ niet.. :'(

Verwijderd

Dit komt vast door die nieuwe lelijke layout van de frontpage. :P

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:10
offtopic:
Gosh, na ff in 3 etappes een stuk of 17 pagina's door te hebben gelzn ben ik weer aan het eind :+

Met wat Alfredt en Merely zeggen over het searchen ben ik het wel mee eens. Goed gericht zoeken is wel iets wat je moet leren. Vooral omdat er idd veel kaf tussen het koren zit en die ene oplossing/tip die je nodig hebt dan de speld in de hooiberg wordt.
Niet voor niets heb ik op de uni les gehad in literatuurrecherche.

• Misschien is het ten eerste al een idee, om bij de search boven aan ook een link naar ACM's alternatieve zoekmachine en een link naar Google sitesearchen (zoals dit (thnx Alfredt ;)): "search dmv Google: zoekwoord1 zoekwoord2 site:gathering.tweakers.net") te plaatsen met als soortement kopje: "Kun je niks vinden? Probeer het dan ook hier eens mee."

Daarnaast kan er misschien inderaad ook iets van een search HOWTO geschreven worden.

Verder is het een voldongen feit de de computer user in de 5,6 jaar tijd dat T.net bestaat veranderd is. De computer staat nu in een groot deel van de Nederlandse huishoudens en veel mensen gebruiken hem ook voor andere dingen dan de 'nerds' van vroeger. Het is geen hobby apparaat meer, waaraan je ging zitten kloten (zowel hardware als software matig), maar gewoon een vermaakmachine waarbij je CD's, homepages etc. kunt maken door wat te klikken en te slepen. Men weet niet wat (MS)DOS is, kent alleen maar 'klik en sleep' Windows en waar je vroeger nog wel een beetje rondkloten kon (.bat bestandjes of proggen in BASIC :P) is dat helemaal niet zo.
De meesten van deze mensen weten verder ook niks op te lossen en durven vaak zelf ook niet wat uit te proberen (trial and error >:)) en hollen naar een bekende met verstand van computers als ze een probleem hebben.

Ik weet niet meer wie er de maatschappij bijhaalde, maar je kunt gewoon wel parallellen trekken denk ik. Met name qua omgang naar elkaar toe (wat op een communicatief medium als een forum zeer belangrijk is). Mensen zijn nu eenmaal gewend aan snelle prikkeling in deze consumptieve maatschappij.

Hmmz allemaal een beetje wazig zo, gewoon getypt wat er in me opkwam. :+
Hoop dat jullie het begrijpen. :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:44:
Dit komt vast door die nieuwe lelijke layout van de frontpage. :P
Mensen moeten niet zo snel zeiken. Alles is ff wennen en over een tijdje willen mensen niets anders meer. Bij react was het in het begin ook een hoop gemiep en nu is iedereen eraan gewend (en dat was niet eens zo ingrijpend verder).

Het ziet er netjes uit, en de poll op de FP laat zien dat de meesten er zo over denken. Goed werk wmb :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

misschien een beetje late reactie van me, maar zeer jammer dat jullie weggaan modjes. De reden is zeer duidelijk. Ik heb net even het verhaal van de goede sint doorgelezen.

ikzelf kom de laatste paar weken ook minder op GoT en niet alleen omdat ik het druk heb met nieuwe studie. Hoewel ik meer bekend sta als Hk-gebruiker, vond ik het altijd euk de active topics af te speuren naar leuke techvragen (en heel soms zels een antwoorde of een reactie te posten) maar de laatste tijd wordt het echt te gek met domme topics.

nahja, het gapende gat wat jullie achterlaten zal nooit helemaal kunnen worden opgevuld.
desondanks verwelkom ik jullie van harte tot het domein van de normale gebruikers! gefeliciteerd met de nieuwe funtie heren

Verwijderd

TMF zoekt nog een modje dus mocht er hier een werkeloos modje rondlopen die geld nodig heeft ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:34:
TMF zoekt nog een modje dus mocht er hier een werkeloos modje rondlopen die geld nodig heeft ;)
Ja duh, waarom denk je dat ik hier vertrokken ben! :+

• Han
  • Niet online

Han

Exirion schreef op 18 september 2002 @ 16:47:
Ja duh, waarom denk je dat ik hier vertrokken ben! :+
Voorbeeld deed volgen, gewoon meelopen dus :+ :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Merely schreef op 18 september 2002 @ 16:48:
Voorbeeld deed volgen, gewoon meelopen dus :+ :P
Tsss... jij moest gewoon van je vrouwtje :P

• Han
  • Niet online

Han

Exirion schreef op 18 september 2002 @ 16:57:
Tsss... jij moest gewoon van je vrouwtje :P
Da's nog een tiener, die knikt alleen maar ja :+

Verwijderd

ik kom ook nie echt meer met plezier, komt door dit nieuwe k*t forum

• FreakR
  • Laatst online: 08:29
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 17:18:
ik kom ook nie echt meer met plezier, komt door dit nieuwe *** forum
:/ Een beetje meer onderbouwing mag ook wel...

Komt heus niet door de nieuwe software hoor dat de mods weggaan..

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Vraagje he, wie volgt alle mods die zijn vertrokken op?!

• Han
  • Niet online

Han

Ruuddie schreef op 18 september 2002 @ 17:28:
Ikke :Y) :+

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ruuddie schreef op 18 september 2002 @ 17:28:
Dat zien we van zelf wel ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Merely schreef op 18 september 2002 @ 17:01:

Da's nog een tiener, die knikt alleen maar ja :+
Dat heeft ook zo ze voordelen :9

• Kjev
Hmm.. wilde ik bijna weer iemand terecht gaan wijzen, zag ik dat jij het was ;). Waar is je pimp-icoon gebleven?

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

't is wá , al die verdwijnende modjes :+

Ieder zal zijn goede reden wel hebben , en hé het was maar vrijwilligers werk :Y)
Ach vers bloed kan nooit geen kwaad :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
<ontzettende lamme lul bui mode>
OldButNotSoWise schreef op 18 september 2002 @ 19:02:
Ach vers bloed kan nooit geen kwaad :P
:D

</ontzettende lamme lul bui mode>

Maareh mooi om te zien dat Exirion en Merely al weer grappen lopen te maken, doet deze user goed :)

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

offtopic:
Waar haal jij de moed vandaan om jezelf GOT-bejaarde te noemen :? :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OldButNotSoWise schreef op 18 september 2002 @ 19:30:
offtopic:
Waar haal jij de moed vandaan om jezelf GOT-bejaarde te noemen :? :+
Misschien is dit z'n 5e clone al? :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
offtopic:
sinds die enquette van poosje terug denk ik dat ik met mijn 26 hier toch wel bij de bejaarden hoor :P
(Al bent u natuurlijk wel een uberbejaarde :P )

5e pas? :D

Verwijderd

kben niet de eerste en zeker niet de laatste, maar,..... bedankt allemaal voor jullie inzet,.... op mijn werk hebben we daar een bepaalde opmerking voor...

>:) >:) >:) >:)
HARDCORE
>:) >:) >:) >:)

Verwijderd

Ik ben weer zwart en kan het crewforum niet meer in. Is wel even wennen zeg.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Jouw kleur is ook best wel even wennen.
Maar welkom op deze forum als user. :P

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 19:55:
Ik ben weer zwart en kan het crewforum niet meer in. Is wel even wennen zeg.
Maar gelukkig heb je wel als enige user een eigen smiley: <+:) :D

• KroontjesPen
  • Laatst online: 08:01

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

bazs2000 schreef op 17 september 2002 @ 23:39:
[...]
[knip]
Nog iets, we moeten af van de (goed bedoelde) reakties in 'slechte topics', het heeft geen enkele zin om met 18 man te schreeuwen dat de topicstarter fout zit, dat weet hij na 1 reaktie ook wel. :)
Ik heb op een gegeven moment maar Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics in mijn sig opgenomen omdat ik deze link vaak moest posten, nu het in mijn sig staat is het ook voor iedereen te lezen (mits iedereen de sigs aan heeft gezet).

Wij moeten met zijn allen beter ons best gaan doen, pas dan zul je veranderingen gaan zien, eerst maar eens leren om iedereen te respecteren en te behandelen zoals wij ook behandeld willen worden.

[Knip]
Mijn voorstel was toen om eerst ff met een * te replyen.
Als blijkt dat jouw * nu als eerste-post staat ga je verder met antwoorden.
Je kan nu rustig je antwoord opbouwen
Anderen weten dat er een antwoord in de maak is en kunnen even wachten.

just again my 2 cents

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:34:
:? :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

KroontjesPen schreef op 18 september 2002 @ 20:16:
[...]
Mijn voorstel was toen om eerst ff met een * te replyen.
Als blijkt dat jouw * nu als eerste-post staat ga je verder met antwoorden.
Je kan nu rustig je antwoord opbouwen
Anderen weten dat er een antwoord in de maak is en kunnen even wachten.

just again my 2 cents
Dan krijg je weer dat er gewoon een hele reeks * in een topic staan.
Het kan gebeuren dat er meerdere personen tegelijk posten.
En daar kun je nix aan doen.
Dan liever dat er ook waardevolle inhoud er in die post zit.

Mensen die alleen maar uitkramen dat een topic slecht is oid, die behoren al helemaal niet te posten.
Gewoon gezond verstand is genoeg. :)

En als je later wel post in zo'n topic, zorg dat iig de topic starter er wat aan heeft.
met bv een begelijdend textje hoe het wel moet en eventueel een link naar antwoord oid.

• KroontjesPen
  • Laatst online: 08:01

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

ff een * typen en kijken Vae Victis geeft imo minder kans op dubbel reply dan eerst zeg 3 min zoeken naar links en typen. ;)

Aanvulling
Gaat wel over duidelijke n00b/newbies vragen.

[ Voor 0% gewijzigd door KroontjesPen op 18-09-2002 20:35 . Reden: Aanvulling. ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

KroontjesPen schreef op 18 september 2002 @ 20:32:
ff een * typen en kijken Vae Victis geeft imo minder kans op dubbel reply dan eerst zeg 3 min zoeken naar links en typen. ;)

Aanvulling
Gaat wel over duidelijke n00b/newbies vragen.
Tja kansberekening, vind niet echt dat dat bij een forum hoort. ;)
Als je 3 replys krijgt op een noob topic en al die 3 replys zijn goed.
Dan zie ik geen probleem. En iemand anders denk ik ook niet.

Maar als je shit replys krijgt dan is het wat anders en degene die shitreplys neerzetten die maakt het niet uit of er wel of niet afgesproken is om eerst een * te posten.
Die posten shit zodat ze lekker veel en snel en makkelijk aan hun posts komen.
*mjammie weer een puntje bij mijn postcount erop*

Dus imo gaat het niet werken.
Waar wat aan gedaan moet worden is/zijn die bullshit replys.
Die gasten moeten gewoon aangepakt worden. En door af te spreken of je eerst een * post, gaat daar niet mee helpen denk ik.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik vraag mij dan meteen af of jij wel betaald wil worden voor een functie dat niet meer inhoudt dan het bekijken en plaatsen van berichtjes.
Ik denk dat je die job na een maandje of twee weer zat bent omdat je jezelf een bot daat voelen.

Uiteraard zal het iets complexer zijn dan ik schrijf maar ik denk niet dat ik er ver naast zit. :)

Maar goed, on-topic posten is wat ik in gedachten had toen ik op de reply-knop klikte. ;)

Het idee van dat sterretje vind ik wel leuk bedacht, maar wat als een modje besluit om het topic op slot te gooien omdat het topic niet aan de 'standaard' voldoet. :?
Hij kan moeilijk wachten met het sluiten omdat er nog iemand zit te typen, want er zijn meerdere topics die niet aan onze 'eisen' voldoen waar je niet te lang op kunt wachten.

Het gebeurt mij vaak dat ik een lange reply op een 'slecht' topic zit te typen en wanneer ik dan uiteindelijk op de reply-knop ram dan merk ik ineens dat het topic op slot zit.
Dit kost mij soms 10 minuten typwerk, en alleen maar omdat ik de topicstarter een zetje in de goede richting wil geven. Wanneer een topic dan op slot zit zonder dat iemand ook maar mijn reply heeft gelezen dan vind ik dat weer jammer. :{

Dat sterretje zou als 'vlaggetje' kunnen fungeren, maar wanneer gaat het topic dan dicht, gaat het topic wel dicht?
Ik zou wel eens een proef willen zien in een forum op GoT waar zo gewerkt wordt. Dan weet je na een maand meteen of een dergelijke aanpak werkt.
Ik ben best wel nieuwschierig naar het idee en het resultaat, maarja, wie wil nu zo'n proef in zijn forum.

Het neemt veel werk met zich mee om het te monitoren, dus er moeten mensen zijn om het in de gaten te houden. Het zou wel weer eens tijd worden om iets te proberen, nu zit iedereen maar te praten over veranderingen maar praten helpt niets, daden moeten wij hebben.
En met daden bedoel ik een serie tests, tests om te zien of we op een simpele, vriendelijke en doeltreffende manier een beter GoT voor onszelf kunnen creëren. :)

Daar zou ik nu graag bij willen helpen, en ik hoop dat iedereen met een beetje GoT-liefde er net zo over denkt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste