Belkin Wireless netwerk werkt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:33
Na enige problemen heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat er nu 3 computers op ons netwerk aangesloten zijn bij ons thuis. Dit allemaal via een Belkin Wireless router. 1 computer van mij, 1 computer van mijn broertje, en de laptop van mijn vader. De computers van mij en van en mijn broertje zijn aangesloten via een UTP kabel (niet wireless dus) en de laptop van mijn pa staat beneden en is verbonden via een PCMCIA-kaart die de draadloze verbinding verzorgt.

Tenminste... dat zou ie moeten doen. Na 3 dagen vlekkeloos gewerkt te hebben doet ie het niet lekker meer. Ik heb voor linux mijn router moeten resetten omdat ie vastgelopen was (oid) en sindsdien heeft mijn vader niet of nauwelijks internet. Gister wist ik het nog te verhelpen door een software reset te doen van de router, daarna had mijn vader weer internet (en goed/snel) Maar vandaag start ie zijn laptop op en heeft ie weer GEEN internet. ook een softwarematige reset hielp nu niet. Naar mijn weten staan alle instellingen nog hetzelfde als voorheen, en volgens een speciaal programma die kijkt of er verbinding is tussen de PCMCIA kaart en de router is er gewoon verbinding.

Ik kan ook wel netwerken, alleen kan ik van mijn vaders laptop alleen in de PC van mijn broertje kijken en niet in die van mij? Dus het netwerken zelf gaat ook niet helemaal goed geloof ik. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Overigens heeft mijn PC en die van mijn broertje wel gewoon internet...

Join het GoT Pulse-Team!