Toon posts:

ccfl zet pc vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds zaterdag heb ik mijn ccfl via een schakelaar gezet (ging eerst meteen aan) en nu slaat mijn pc vast zodra ik de ccfl aanzet als de pc al aanstaat. Zet ik de schakelaar aan voordat ik de pc aanzet is er niets aan de hand. Dacht eerst aan een slecht contact ofzo maar mijn broer z'n pc heeft ongeveer hetzelfde alleen daar start de pc opnieuw op zodra de lamp aan of uit gezet wordt.

Heeft iemand al zoiets meegemaakt en weet je een oplossing??

Ps. heb de search al gebruikt

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het aanzetten van de CCFL zal wel een flinke spanningsval tot gevolg hebben, waardoor de computer uitvalt/crasht/reboot. Misschien is er wel een electronische oplossing hiervoor, maar ik ben niet echt goed in electronica, dus dat weet ik niet precies.

Verwijderd

Mss een sterke voeding proberen?

Verwijderd

of er een inschakel vertraging in maken.....

moet je maar ff zoeken op google met inschakelvertraging...

heeft mijn pa hier ook voor zijn voeding van een een of andere zender anders vliegt de stop er uit. dit is denk ik wel te maken in het klein voor je ccfl...

een sterkere voeding kan ook helpen :)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Wat voor voeding heb je ? Kijk eens in de bios of je 12 volt wel twaalf volt is ?
En misschien zit er een kleine kortsluiting in je inverter. :?

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op 16 september 2002 @ 19:14:
Wat voor voeding heb je ? Kijk eens in de bios of je 12 volt wel twaalf volt is ?
En misschien zit er een kleine kortsluiting in je inverter. :?
Voeding is 300 watt dus moet geen probleem geven lijkt me bios geeft aan dat 12 volt 11.85 volt geeft en sluiting in inverter lijkt me sterk aangezien die van mijn broer ook problemen geeft.
Zat me trouwens af te vreagen of zo'n inverter een stralingsveld heeft.
Hij zit nu in een kunststof doosje.

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:20:
[...]

Voeding is 300 watt dus moet geen probleem geven lijkt me bios geeft aan dat 12 volt 11.85 volt geeft en sluiting in inverter lijkt me sterk aangezien die van mijn broer ook problemen geeft.
Zat me trouwens af te vreagen of zo'n inverter een stralingsveld heeft.
Hij zit nu in een kunststof doosje.
hmmmmmmmm, 300 watt ? wat heb je eraan hangen naast je mobo. Hoeveel schijven cdstations, en fans ?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Ik heb pas gelezen dat een CCFL EMI kan veroorzaken. Misschien is dit de oorzaak van de problemen?

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 12:24
Misschien heb je een condensatortje nodig om die spanningsval op te vangen?? Of een sluiting in de schakelaar zelf?? Hoor je een sissend geluid als je 't schakelaartje omzet??

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op 16 september 2002 @ 19:22:
[...]

hmmmmmmmm, 300 watt ? wat heb je eraan hangen naast je mobo. Hoeveel schijven cdstations, en fans ?
Standaard AMD cpu fan
2*80 mm coolmaster casefan
1* 80 GB HDD
1* CD-brander
1* DVD-speler
en 1 ccfl
-TheGrimReaper- schreef op 16 september 2002 @ 19:24:
Ik heb pas gelezen dat een CCFL EMI kan veroorzaken. Misschien is dit de oorzaak van de problemen?
EMI ?? ben niet zo thuis in electrotaal (als dat het al is?)

Verwijderd

Topicstarter
Jordy schreef op 16 september 2002 @ 19:27:
Misschien heb je een condensatortje nodig om die spanningsval op te vangen?? Of een sluiting in de schakelaar zelf?? Hoor je een sissend geluid als je 't schakelaartje omzet??
Nee geen enkel geluid te horen heb ook al gekeken of de achterkant van de schakelaar misschien het frame ofzo raakt maar dat is ook niet het geval

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:27:
[...]

EMI ?? ben niet zo thuis in electrotaal (als dat het al is?)
Hier staat uitgelegd wat het is:
EMI FAQ

edit:
@ flippo: je hebt gelijk, EMI komt door de invertor. Vergeten erbij te zeggen. Misschien is de inverter niet goed afgeschermd?

• fleppuhstein
EMI = elektro magnetische impedantie. Maar dat kan niet in je ccfl, dat zou dan in je inverter moeten zitten. Maar ik heb mn inverterS in het kartonnen doosje en daarom heen isolatie tape. Tegen de spanning. En ik kan ze makkelijk aan en uit zetten.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

EMI staat volgens mij voor elektromagnetische straling, waar t precies voor staat weet ik niet

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
-TheGrimReaper- schreef op 16 september 2002 @ 19:30:
[...]

Hier staat uitgelegd wat het is:
EMI FAQ
Ok weer wat geleerd, maar wat kan ik eraan doen? Inverter in lood verpakken een oplossing?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40
Jordy schreef op 16 september 2002 @ 19:27:
In tegendeel

De stroom piek die het elcotje op de inverter veroorzaakt kan al genoeg zijn om je voeding er uit te laten klappen

probeer eens een weerstandje (laag ohmig !) of een spoeltje in serie met je ccfl te zetten

Repareren doe je zo.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Of je doet het volgende: zet tussen de + en - van je voedingskabeltje naar de inverter een condensator van ongeveer 470uF, dan volgt de schakelaar, en dan de inverter.
Wat er nu gebeurt is dat de condensator altijd lading zal bevatten. Zodra je de schakelaar dan omhaalt zal de condensator als een buffer werken voor de inschakelpiek van de inverter.

De condensator komt dus nog vóór de schakelaar!

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
zelfde prob hier gehad (met testvoeding) voeding naar de klote, invertor naar de klote <grr>
bedankt voor de tip koffercomputer, ik ben nl bezig met een systeempje om eea in (en uit *dow*) te kunnen schakelen mbv software. Loop ik hier alvast niet tegenaan!

met een hamer past alles

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

koop een goedkope at zoeding en sluit hem daarop aan zou ik zeggen (mits je genoeg ruimte in je kast heb natuurlijk).

weet iemand nog een leuke signature?

Pagina: 1