Werkende XFree config voor mijn I-Mac?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb eindelijk een Linux distributie gevonden voor mijn I-Mac die echt goed werkt: Genoo :)

Ik heb begin dit jaar ooit SuSe geprobeerd. Werkte ook redelijk goed, maar ik kreeg toch wat probleempjes die ik nu niet meer heb. Maar wel ééntje: XFree configureren.

Met SuSe had ik het probleem dat ik geen XFree kreeg met meer dan 8 bit kleuren. Ik heb dat uiteindelijk op kunnen lossen, ik heb er zelfs op Tweakers nog een topic over gehad. Ik heb ATI-fb support meegebakken in de kernel en het werkte.

Nu ben ik weer bezig, maar het lukt me niet. Ik heb allerlei combinaties geprobeerd van zowel ATI-drivers als framebuffer drivers, maar steeds krijg ik foutmeldingen over dat er geen monotors gevonden kunnen worden. Wel heb ik het weer met 8 bit kleuren aan de gang gehad, en één keer in een zéér hoge res met zeer lage refresh (1280x1024, wat een I-Mac officieel niet eens zou moeten kunnen)

Het gaat om een I-Mac 333, niet een hele nieuwe dus.
Deze kan 640x480 op 100 Hz, 800x600 op 85 Hz, en 1024x768 op 75 Hz.
Ik wil absoluut op 800x600 @ 85 Hz draaien, met zoveel mogelijk kleuren, want die 1024x768 is mij wat te hoog op het 15" scherm én 75 Hz is net wat te laag. Ik heb wel sample configuratiefiles gevonden, maar die zijn allemaal gericht op 1024x768. Omzetten naar 800x600 is mij niet gelukt. Ik weet helaas niet meer of ik de vorige keer een framebuffer driver of een driver van de videochip heb gebruikt. Ik heb ook al die easy config utility's die worden aangeraden in de Genoo PPC quickstart guide geprobeerd.
Zijn hier Mac bezitters met Linux die mij even verder kunnen helpen?