[Redhat] Kan niet meer als root inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Goed ik kan niet meer als root inloggen. Ik ben niet van huis uit een redhat gebruiker maar in dit geval hou ik een server bij ons op school bij die nu in een ander kast is geplaatst wegens ruimte gebrek. (hele mond vol) :P

Maar goed als ik dus op start dan kom ik bij me login shell (na een heleboel services uit de standaard runlevel te halen) en nu komt het dan tik ik root in en het password dan duurt het een hele tijd en dan zegt ie verder niks maar dan zie ik weer een gewone login console.

Ik heb me password veranderd door met Linux init=/bin/bash op te starten maar ik kan nog steeds niets. En dat is best vervelend!

Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Voordat ik hem verplaatste deed hij het namelijk nog wel.

hmm als hij het niet voor morgenochtend 10:00 doet dan zet ik debian er wel op dat werkt zoiezo!! :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Toevallig niet iets te veel services uitgezet? Misschien dat hij iets als NIS gebruikte?
Rebooten anders weer eens met init=/bin/bash, en bekijk dan de logs (met name auth.log) eens of daar iets boeiends staat.
En anders in die single user mode (sortof) proberen te su-en naar root, en als dat ook niet werkt su stracen ( >:) )...

• active2
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

su stracen ??

Wat moet ik daar onder verstaan? Hier heb ik nog niet eerder van gehoord! Maybe is het wat :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Als de su niet wil stracen kan je altijd nog proberen om de /bin/bash te reinitializen met reinit=/bin/bash... of ander even de kernel recompilen en dan een ./skillz meecompilen

/me heeft 0.00000 verstand van Linux... valt het op?

• active2

active2

Google is your friend

hehe :D valt wel op hoor :P

Mijn kernel is namelijk al gerecompiled! (Kernel recompile is overigens meestal niet nodig) :)

Maar wat is su stracen ?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Misschien heb je hier wat aan :?

http://cities.lk.net/lost_password.htm

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:08
Wellicht is /bin/login kapot. Dat veroorzaakt precies dezelfde verschijnselen iig.

• active2

active2

Google is your friend

Password heb ik al tich keer veranderd nadat die het niet meer deed! Da's vrij simpel namelijk op starten en dan bij het booten dit intikken:
code:
1
<Naam_Kernel> init=/bin/bash

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:08
Heb je al je /bin/login gechecked. Installeer anders even de rpm waar die inzit opnieuw (util-linux).

• active2

active2

Google is your friend

hmm da's het proberen waard :)

Pagina: 1