[converter] pl-ip3 op i440 bordje: raar aantal mhz

Pagina: 1
Acties:

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Topicstarter
Ik heb hier een I440 BX bordje van pcpartner liggen met daarop de PL-ip3 converter (non tualatin) van Powerleap en een Celly 2 900. De converter werkt verder goed alleen geeft ie bij een bus van 100 (zou x 9 moeten gaan = 900) een snelheid van 878 mhz. Als de FSB op 103 staat geeft ie 912 (zou 927 moeten zijn), bij FSB = 112 geeft ie 962 mhz en bij 133 geeft ie ipv 1200 maar 1068.

Is er iemand die hier ook last van heeft of anderszins ervaringen heeft met deze converter? Kan dit verder kwaad (lijkt mij niet, hij loopt niet warm) of is de combinatie van converter en mobo gewoon verkeerd? Ik ga em overmorgen testen op een ander I440 BX bord (een redvox bx-6xp2). Ik vind het iig vaag.

©zweitausendundsechs

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat je clockgenerator nogal brak is ofzo...

• rupert
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Topicstarter
Dat kan ik dus pas zien als ik em op een ander mobo heb getest... hmmz
Hebben clock-generators wel vaker afwijkingen dan?

©zweitausendundsechs

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rupert schreef op 16 september 2002 @ 19:01:
Ja, maar dat is over het algemeen niet meer van 1mhz(op de FSB). Dat scheelt dus 9mhz op de CPU snelheid.

• rupert
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Topicstarter
Ik zie wel wat er gebeurd als ik em op dat andere mobo probeer.
Ik hoop er maar het beste van...

©zweitausendundsechs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rupert schreef op 16 september 2002 @ 19:01:
Zeker. De betere moboreviews meten dat om het mee te nemen in de performance (als je 10MHz hoger geclocked staat is het niet moeilijk als snelste uit de test te komen)

Maar wat wil je op die andere mobo zien dan :?

Een CPU regelt zelf alleen de multiplier en die is dus gewoon 9.0 hier, 8.5 of 9.5 zou duidelijk te merken zijn. Dus het ligt niet aan de CPU :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Dit ligt aan de bios versie.
draai maar eens wcpuid , dan zie je de echte mhz wel staan . heb ook nog een Abit BX-6 bordje met een Celeron 850 hier , en die geeft PIII-806mhz aan.
Verder werkt het perfect. Met Wcpuid geeft die ook netjes aan dat het een cel 850 is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 23:26:
draai maar eens wcpuid , dan zie je de echte mhz wel staan . heb ook nog een Abit BX-6 bordje met een Celeron 850 hier , en die geeft PIII-806mhz aan.
Verder werkt het perfect. Met Wcpuid geeft die ook netjes aan dat het een cel 850 is.
Duh, WCPUID geeft wat de CPU zegt dat hij is, ook al underclock je die Celly 900 naar 600MHz (66MHz FSB) of OC je hem (denkbeeldig) naar 1200MHz (133MHz FSB), hij blijft mooi 900MHz aangeven.

Dat zegt dus niets meer dan wat je op de CPU zelf kunt lezen. Als je het echt wilde meten zou ik een oscilloscoop ter hand nemen :z

edit:
Te ouwe zak... let niet op het bovenstaande

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

sorry , maar waarom gebruiken veel mensen die overclocken dit progje dan om te laten zien hoever ze wel niet overclocken??
Ik zou zeggen download het ff en kijk zelf.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 23:55:
sorry , maar waarom gebruiken veel mensen die overclocken dit progje dan om te laten zien hoever ze wel niet overclocken??
Ik zou zeggen download het ff en kijk zelf.
Hmm, dat ding is sinds v1.0 een stuk veranderd. OK, ik trek m'n opmerking terug :o

Oslik blyat! Oslik!

• rupert
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 23:26:
Dat zou best eens kunnen, de bios herkent em namelijk als pentium 2 mmx op 878 mhz. Waar kan ik dat proggie dl-en?

©zweitausendundsechs

Verwijderd

ff op google kijken , weet het zo ff niet .
Misschien ook beter om te kijken of er nog een bios update voor je mobo is , misschien krijg je dan wel de juiste melding in je scherm.
Volgens mij kan het verder geen kwaad , als het voltage maar ok is.

• rupert
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Topicstarter
Voltage is ok, ik denk dat ik maar gewoon met een 112 mhz bus verder ga. Dan heeft ie 962 mhz. Dit vind de rest van het systeem niet zo erg en de cpu is dan lichtjes overclocked, wat verder ook geen problemen geeft.

:D

©zweitausendundsechs

Pagina: 1