[BIOS] Aopen AK77 pro (266) foutmelding, help

Pagina: 1
Acties:

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb hier een klein probleempje met een pc van iemand, ff het volledig verhaal:
(1800+, 256samsung , 3Dprophet 4000XT)

Ik kreeg dus die pc, en dat ding ging gewoon maar een maal in de 5 keer aan (en alleen op 100Mhz), dus het eerste wat ik deed ff bios flashen, alles ging perfect, XP opnieuw geinstalleerd, ding was stabiel op 133Mhz.

Nu twee weken later krijg ik m weer terug, hij starte soms weer niet op. Nu ben ik er de hele avond (gisteren) mee bezig geweest en hij hangde steeds onder de XP instal dat systeem was gewoon zo instabiel als de pest, maar hij ging steeds minder vaak aan, op het laatst pas na 20 keer ofzo.

En op het laatst ging het dus echt mis, NO KEYBOARD FOUND< BIOS CHECKSUM ERROR.... en na 5 keer dit scherm gezien te hebben deed hij helemaal niks meer. Ik heb hem na die eerste keer niet meer opnieuw geflashed. weet iemand of er vaker problemen zijn geweest met dit bordje, en mischien hoe ik het kan oplossen.

(ps hij heeft zo'n voetje voor een 2e bios maar die is natuurlijk leeg }:O )

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

Voeding/geheugen uitgewisseld?

• ExcaliburDexter
U-96 schreef op 16 september 2002 @ 18:59:
Voeding/geheugen uitgewisseld?
geheugen is merk (ik heb geen ddr thuis liggen dus kan nie testen) maar dat lijkt me niet echt het probleem omdat hij het er eerst wel goed mee deed, en aan t geheugen ben ik niet gekomen. (btw op 100Mhz doet ie t ook niet meer, een beetje brak geheugen zou het dan weer wel doen)

voeding is een 300Watt die netjes 3,32 , 12.03 en 4.99 zit ligt t dus volgens mij ook nie aan,

[ Voor 0% gewijzigd door ExcaliburDexter op 16-09-2002 19:05 . Reden: toegevoegd ]

• ExcaliburDexter
Niet toevallig iemand die een zelfde bordje heeft en een hot-swap aandurft >:)

Verwijderd

Zou gokken op het mobo, of het geheugen. Geheugen is wat minder moeite om te testen lijkt mij. Je kan ook het mobo omwisselen...

• ExcaliburDexter
ik ben er al redelijk achter, het is dus een rotte bios chip. net deed hij t weer ff maar verder dan bios cheksum error kwam hij niet (voeding en geheugen nu wel getest) (haalt zelfs 172 :+ )

thanks voor de uhm... 2 :? replies

[ Voor 0% gewijzigd door ExcaliburDexter op 17-09-2002 23:31 . Reden: (steeds minder niveau in PMG) ]

Pagina: 1