[php] Excel parsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44279

Topicstarter
Ik heb wat lopen zoeken met Google en natuurlijk op GoT zelf, maar wat ik enkel vond was een parser die aardig wat $ koste, waar ik niet op uit ben.

Ik wil namelijk erachter komen hoe je een excel bestand zo goed mogelijk kunt parsen zodat je 'em o.a. in een tabelltje in HTML kunt plaatsen. Maar hoe doe ik dat?

Als ik een *.xls bestand open met kladblok open zie ik vrijwel alleen maar vage tekens met wat bekende woorden er tussen gepropt (Times New Roman, Arial, dir van het bestand en de naam ervan, voor de rest niet veel logische dingen)

Heeft iemand enig idee hoe ik dit fix, misschien ergens een tutorial/artikel ontdekt? Voor zover heb ik nog niets gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10443

Kun je niet de VB, VBA, C of C++ API wat Excel parsing laten doen? Dat kan vast wel weer door PHP worden uitgevoerd (never tried it though).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ken vrijwel geen C, VB, C++ e.d. daarom doe ik het in Php...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10443

Je kunt Excel-files toch als .html saven, of is dat niet wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45185

Ik neem aan dat je het echt met php wil doen.
Nou, dan kan ik je misschien op weg helpen met een link naar een on-the-fly excel uitpoeper: psxlsgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die had ik ook gevonden op SourceForge.net, alleen voor zover ik heb gelezen is ie voor het aanmaken ervan, en ik ben juist opzoek voor het (in)lezen aka parsen van een excel bestand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45185

Anoniem: 44279 schreef op 16 september 2002 @ 20:26:
Die had ik ook gevonden op SourceForge.net, alleen voor zover ik heb gelezen is ie voor het aanmaken ervan, en ik ben juist opzoek voor het (in)lezen aka parsen van een excel bestand...
Dat snap ik, maar als je die class bekijkt kan je er ook achter komen hoe je een excel bestand weer uitelkaar haald.
Alleen dat zal wel wat moeite kosten, maar jah, je kan natuurlijk ook de bestaande programmatuur kopen, of een andere oplossing verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:18

Skinny

DIRECT!

toch als .CSV inlezen denk ik..

Voor PHP is de WriteExcel lib uit Perl vertaald, maar dat is dus alleen om te genereren.. Misschien kan je iets soort gelijks aanvangen met de ParseExcel library (ook voor Perl)

http://search.cpan.org/au...dsheet-ParseExcel-0.2602/

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Pagina: 1