Vaag probleem met PPPoE protocool

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51
Ik heb de laatste tijd nogal vage problemen met mijn netwerkkaarten in mijn pc. Ik heb er twee inzitten: een Realtek kaartje voor mijn i-net (Casema premium), en een Compex FL100TX kaart voor een thuisnetwerk. Nadat ik een verbouwing had gedaan aan mijn pc, deed de realtek kaart het niet meer. Ik heb er een andere kaart ingezet, en die wilde ook niet. Hij gaf foutmelding code 10 (kaart kan niet geinitialiseerd worden of kaart is niet present geloof ik).
Ik heb toen besloten om een reinstall van windows te doen (win2k prof). Dat heb ik nu gedaan, en allebei de kaarten doen het nu, alleen ik krijg het ppp protocool dat ik gebruik voor mijn i-net verbinding niet goed werkend. Ik kan wel een verbinding aanmaken (daarvoor moet een ppp protocool geïnstalleerd zijn), maar als ik dan wil verbinden dan krijg ik een foutmelding dat er toch geen ppp protocool is geïnstalleerd.
Uit pure ellende (met een computer zonder i-net kan je echt weinig :P) heb ik toen de Wanadoo software geïnstalleerd. En dat leek op zich gewoon te werken, maar er blijven toch aantal vage en vervelende dingen (even afgezien het feit dat ik zoiezo die hele wanadoo ellende niet wil, ik kan niet eens bepalen welke adapter ik wil gebruiken voor mijn i-net verbinding :P). Zo duurt het een hele tijd voordat ik iets dat met de netwerkkaarten te maken heeft, kan doen als mijn pc net klaar is met booten. Het duurt ongeveer 3 minuten voordat ik bijvoorbeeld de properties kan bekijken van "my network places" of kan inbellen (ik heb van die stomme inbel shit voor mijn kabel i-net).
En wat nog vervelender is: als ik ingebeld heb met die wanadoo software, dan duurt het soms 10 minuten lang voordat ik websites kan bereiken. Even voor de duidelijkheid: dit ligt niet aan Casema, want op mijn ouders pc heb ik hier helemaal geen last van met dezelfde verbinding.

Het enige vage dat ik kan vinden is een uitroepteken bij WAN miniport (IP) #2. Ik zal zo ff een screenshot maken, nu ff eten.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54
Heb je geprobeerd om de verbindingen om te wisselen? En dan later weer terug zetten.

• Jag
psmeets schreef op 16 september 2002 @ 22:18:
Heb je geprobeerd om de verbindingen om te wisselen? En dan later weer terug zetten.

Hoe bedoel je verbindingen verwisselen? Als je bedoelt om de andere NIC voor i-net te gebruiken, dan is het antwoord ja. Dat heb ik al geprobeerd zonder succes helaas.

Hier nog het beloofde plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Zooi/Devicemanager.jpg

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Welke software gebruikte je voor het opzetten van je PPPoE VOOR je uit ellende de troep van Wanadoo installeerde? Toch niet toevallig RASPPPoE? Enternet en RASPPPoE kunnen namelijk niet goed met elkaar omgaan.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Jag
Clueless schreef op 17 september 2002 @ 02:20:
Welke software gebruikte je voor het opzetten van je PPPoE VOOR je uit ellende de troep van Wanadoo installeerde? Toch niet toevallig RASPPPoE? Enternet en RASPPPoE kunnen namelijk niet goed met elkaar omgaan.

RASPPPoE :P. Maar die had ik wel gewoon ge-uninstalled voordat ik enternet installeerde.
Overigens heb ik maar weer een format c gedaan, en nu win2k geïnstalleerd met 1 netwerkkaart in mijn pc (de realtek die ik voor i-net in gedachte had). En nu doet het raspppoe protocool het wel gewoon. Alleen heb ik nog steeds dat ik een minuut moet wachten na het booten voordat ik iets met mijn netwerkkaart kan doen. Ik heb dit overigens wel eens eerder gehad, maar ik weet niet hoe ik dat indertijd heb opgelost.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Zo cool is een protocol niet hoor :)

Heb je netjes zoals de beschrijving van RASPPPOE (laatste versie 0.98) zegt het volgende gedaan?:
Voor de LAN verbinding op de Realtek (inet) alleen pppoe binden (aanvinken) en de rest incl. tcp/ip unbinden.
Voor de andere LAN verbinding (homenet) pppoe unbinden en wel gewoon tcp/ip binden, eventueel andere protocollen en Client voor MS netwerken/filesharing.

Als ik die regels aanhou werkt het bij mij goed. Ik heb het op 2k pro/server, xp pro en nt4 server gedraaid. Ik heb wel gehad dat ik na het booten "ppp link control was terminated" krijg bij het "inbellen", maar dat is over sinds ik nt4 server met winroute draai.

• Jag
nOLoGIc schreef op 17 september 2002 @ 05:37:
Zo cool is een protocol niet hoor :)

Heb je netjes zoals de beschrijving van RASPPPOE (laatste versie 0.98) zegt het volgende gedaan?:
Voor de LAN verbinding op de Realtek (inet) alleen pppoe binden (aanvinken) en de rest incl. tcp/ip unbinden.
Voor de andere LAN verbinding (homenet) pppoe unbinden en wel gewoon tcp/ip binden, eventueel andere protocollen en Client voor MS netwerken/filesharing.

Als ik die regels aanhou werkt het bij mij goed. Ik heb het op 2k pro/server, xp pro en nt4 server gedraaid. Ik heb wel gehad dat ik na het booten "ppp link control was terminated" krijg bij het "inbellen", maar dat is over sinds ik nt4 server met winroute draai.

Nou, ik heb nu nog maar 1 NIC erin zitten, en die heeft gewoon alles gebind staan. Maar zodra ik de andere NIC erin doe, zet ik het wel weer goed.

Alleen ik vind het wel vaag dat ik een tijd lang moet wachten na het booten voordat ik iets met die NIC kan doen, lijkt me niet echt goed :P.

• Jag
Damn, nu heb ik al helemaal een vaag probleem. Windows delete al mijn dial up verbindingen ofzo. Hij heeft mijn verbinding met casema gedelete, en als ik een nieuwe maak met raspppoe, dan komt die er helemaal niet te staan. En zelfs de wizzard om een nieuwe verbinding te maken doet vaag, want die wordt vanzelf afgesloten.
Ik heb zitten klooien met de services, maar gewoon met een win2k tweak guide ernaast. En dat heb ik wel eens eerder gedaan zonder problemen. Het wil maar niet erg lukken dat re-installen van windows :P.
Edit: nadat ik alle services heb terug gezet naar de oude stand werkt het weer :). Nu nog erachter komen wat de boosdoener is.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Jag schreef op 17 september 2002 @ 19:56:
...Edit: nadat ik alle services heb terug gezet naar de oude stand werkt het weer :). Nu nog erachter komen wat de boosdoener is.
Je kan ook teveel willen tweaken :)
Doet mij denken aan de eerste keer dat ik met w2k aan de gang ging.
Zo van "Oh...die services zijn vast niet nodig....shit waarom boot ie nou niet meer :D "

• Jag
nOLoGIc schreef op 18 september 2002 @ 06:22:
[...]

Je kan ook teveel willen tweaken :)
Doet mij denken aan de eerste keer dat ik met w2k aan de gang ging.
Zo van "Oh...die services zijn vast niet nodig....shit waarom boot ie nou niet meer :D "

Ja, en om nou te zeggen dat het veel scheelt, neuh :P. Wat ik wel heel graag zou willen is die task scheduler uitschakelen. Ik kan die wel disablen (onder services), maar hij start hem stiekum toch op :?
Pagina: 1