Ik heb de laatste tijd nogal vage problemen met mijn netwerkkaarten in mijn pc. Ik heb er twee inzitten: een Realtek kaartje voor mijn i-net (Casema premium), en een Compex FL100TX kaart voor een thuisnetwerk. Nadat ik een verbouwing had gedaan aan mijn pc, deed de realtek kaart het niet meer. Ik heb er een andere kaart ingezet, en die wilde ook niet. Hij gaf foutmelding code 10 (kaart kan niet geinitialiseerd worden of kaart is niet present geloof ik).
Ik heb toen besloten om een reinstall van windows te doen (win2k prof). Dat heb ik nu gedaan, en allebei de kaarten doen het nu, alleen ik krijg het ppp protocool dat ik gebruik voor mijn i-net verbinding niet goed werkend. Ik kan wel een verbinding aanmaken (daarvoor moet een ppp protocool geïnstalleerd zijn), maar als ik dan wil verbinden dan krijg ik een foutmelding dat er toch geen ppp protocool is geïnstalleerd.
Uit pure ellende (met een computer zonder i-net kan je echt weinig
) heb ik toen de Wanadoo software geïnstalleerd. En dat leek op zich gewoon te werken, maar er blijven toch aantal vage en vervelende dingen (even afgezien het feit dat ik zoiezo die hele wanadoo ellende niet wil, ik kan niet eens bepalen welke adapter ik wil gebruiken voor mijn i-net verbinding
). Zo duurt het een hele tijd voordat ik iets dat met de netwerkkaarten te maken heeft, kan doen als mijn pc net klaar is met booten. Het duurt ongeveer 3 minuten voordat ik bijvoorbeeld de properties kan bekijken van "my network places" of kan inbellen (ik heb van die stomme inbel shit voor mijn kabel i-net).
En wat nog vervelender is: als ik ingebeld heb met die wanadoo software, dan duurt het soms 10 minuten lang voordat ik websites kan bereiken. Even voor de duidelijkheid: dit ligt niet aan Casema, want op mijn ouders pc heb ik hier helemaal geen last van met dezelfde verbinding.
Het enige vage dat ik kan vinden is een uitroepteken bij WAN miniport (IP) #2. Ik zal zo ff een screenshot maken, nu ff eten.
Ik heb toen besloten om een reinstall van windows te doen (win2k prof). Dat heb ik nu gedaan, en allebei de kaarten doen het nu, alleen ik krijg het ppp protocool dat ik gebruik voor mijn i-net verbinding niet goed werkend. Ik kan wel een verbinding aanmaken (daarvoor moet een ppp protocool geïnstalleerd zijn), maar als ik dan wil verbinden dan krijg ik een foutmelding dat er toch geen ppp protocool is geïnstalleerd.
Uit pure ellende (met een computer zonder i-net kan je echt weinig
En wat nog vervelender is: als ik ingebeld heb met die wanadoo software, dan duurt het soms 10 minuten lang voordat ik websites kan bereiken. Even voor de duidelijkheid: dit ligt niet aan Casema, want op mijn ouders pc heb ik hier helemaal geen last van met dezelfde verbinding.
Het enige vage dat ik kan vinden is een uitroepteken bij WAN miniport (IP) #2. Ik zal zo ff een screenshot maken, nu ff eten.