[ADSL] Router/modem/usbmodem ik weet het niet meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06
Misschien een hele simpele vraag maar ik wil ADSL maar weet niet wat ik allemaal nodig heb.....

Kan ik de kabel die zeg maar uit de muur komt (ja eerst een splitter) gelijk in een router pluggen?? (dus utp??)
of moet er eerst een modem tussen......

als iedereen het over een ethernetmodem heeft is het toch gewoon een netwerk-kaart........ja maybe hele erge n00b vragen maar wil het graag weten!

Verwijderd

Je hebt nodig:

Een splitter
Een ADSL abo
Een modem

Eventueel kan je de modem vervangen door een router. Deze kan je gelijk aan je adsl lijn hangen maar dan moet deze dat wel ondersteunen. :)

• Evos
Bedankt!

Dus
splitter -> router (e-tech wordt het denk ik) -> pc's

Ik maak hier op uit dat er een utp kabel "uit de muur komt" ??

Verwijderd

je kunt niet rechtstreeks een router op de splitter aansluiten. Je zult dus ook een ethernet modem moeten kopen.

Of je koopt een router met ingebouwde modem deze kun je ook bij e-tech kopen.

Verwijderd

Dat zei ik dus :)

Edit:

Ja je hebt gelijk er moet nog een kabel van de splitter naar de router met ingebouwde ADSL modem. :)

Topicstarter:

Let je trouwens ff op dat als je bbned met isdn neemt dat je kijkt of je modem geschikt is. Zowiezo altijd even kijken of de modem die jij gaat kopen, gaat werken met ADSL. :)

• Evos
zit dat in die router van €119,- euro die je oa bij norrod kunt krijgen?? 't valt me trouwens zwaar tegen hoe duur dat nog word...

edit:
E-tech ADSL / Kabel Router
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/netwerk/Etech_kabelrouter.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Evos op 16-09-2002 19:01 . Reden: extra info ]

Verwijderd

nee die router heeft geen ingebouwde modem. kijk anders even op de iste van e-tech hier staat de goede router.

op de website van routershop staat de goede router voor 163.03

ps deze router werkt voor zowel mx-stream als voor bbned

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
neeeej

je hebt wel een ADSL modem nodig. wel kan je een ADSL modem met ingebouwde router krijgen.

wat dus NIET kan:
adsl kabeltje in een netwerkkaart
adsl kabeltje in een modem [analoog of isdn] wat al in de pc zit
adsl kabeltje in een standaard router

ik heb bij mxstream gewerkt en er belde elke dag wel iemand die slim dacht te zijn en mxstream zonder modem bestelde omdat ie dacht van "haha wie koopt er nou zo'n duur alcatel ding. ik heb een 56k modem ingebouwd, en de buurman heeft het zo op zijn netwerkkaart aangesloten"
it's not gonna work :)

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:02:
nee die router heeft geen ingebouwde modem. kijk anders even op de iste van e-tech hier staat de goede router.

op de website van routershop staat de goede router voor 163.03

ps deze router werkt voor zowel mx-stream als voor bbned
Geen router kopen!
Adsl Tweak over je alcatel modem heen en je hebt een router. Scheelt je weer een aantal euro's! Snel verdiend d8 ik

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

wat als je meerdere pc's erop wil aansluiten. met deze router heb je meteen een ingebouwde 4 ports switch.

Bij een alcatel moet je dus nog een hub of iets dergelijk kopen. hiermee komen de kosten hoger uit.

Verwijderd

Als je ISDN heb, heb ik nog wel een modempje voor je liggen die ook "omgebouwd" kan worden tot router
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.