Warning: Failure imminent: WTF?! Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 23:26

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ik wist niet dan HD`s zo 'intelligent' waren... ;(
Zoals altijd drukte ik weer op het verleidelijke Power knopje om eens lekker een potje te gaan gamen. Maar wat nu? Bij het menu waar de BIOS alle randapparatuur checked, blijft ie hangen met de volgende melding:

SMART Failure Predicted on Primary Master: Maxtor 5T060H6
WARNING: Immediatly backup your Data and replace your Hard disk drive.
A failure may be imminent.

*slik*
Duss... Toevallig had ik al een backup van alles gemaakt vandaag, had al zo`n vaag gevoel... en tis misschien nog waar ook! :'(

Maarre, wat nu te doen? Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Kan je daarna nog een XX hoeveelheid tijd doorgaan? Ik heb deze HD verdomme geneens een jaar geleden gekocht en hij wil er nu al mee nokken! :( (hm, wat heb ik Maxtor pas horen zeggen over hun garantie-termijn van 3 -> 1 jaar? Get figures... |:()
Dus moet ik hem nou echt gelijk vervangen/omruilen of is dat een beetje te voorbarig? Hij maakt nog helemaal geen tikken of spin-geluiden... Help! 7(8)7

Use the Search Luke...

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je een smart failure hebt , dan gaat ie dus echt dood.
Ik geef je hoogstens twee dagen, dus ga maar shoppen voor een nieuwe hd

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ennuh op de oude schijven zit nog 3 jaar garantie
heb pas mijn oude 10Gbtje aan gort gehad, maar volgens de site had ik nog garantie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hier was laatst ook al een topic over precies hetzelfde
dus ik zou zeggen kijk daar ff (searchen) maar hij gaat echt wel dood :(

Verwijderd

Normaal als S.M.A.R.T. dit zegt wil het meestal zeggen dat je nog ten hoogste enkele weken te gaan hebt met deze schijf. Maak dus zeker een backup.

Je kan ook altijd eens proberen die HD even op een andere IDE slot/kabel aansluiten en kijken of het werkt ??

En als je nog garantie hebt, gebruik em dan :)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 23:26

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Damn, dit doet zeer... Maar hoe ga ik mijn winkelier hiervan overtuigen? Foto van beeldscherm? Kan je dan trouwens met Print Screen tijdens opstarten een pic ervan maken? Ouders zijn ff paar weekies weg + dig.camera, lekker! :(
Maar hij gaat dus zeker dood? Waar kan dat eigenlijk aan liggen? Temp? Gebruik? :?

Edit:
En die garantie, krijg ik dan een indentieke schijf terug of eentje van het zelfde geld? Zo ja dan wil ik er 1 die wel wat meer aan kan, dit vind ik gewoon een schande, geneens een jaar gebruikt! :(

Use the Search Luke...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
http://www.maxtor.com/en/...nloads/files/powermax.exe

Test hem daar eens mee. Het is niet altijd een stervende harddisk. S.M.A.R.T. houdt statistieken van allerlei gegevens van je harddisk bij. Temperatuur, opstarttijd, aantal gerecoverde fouten, enz, enz. Het kan ook zijn dat hij een verkeerde waarde heeft gegenereerd en daardoor denkt dat hij aan het doodgaan is. Maar kijk in ieder geval uit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alles staat duidelijk in de OM FAQ uitgelegd. In het vervolg dus eerst even de FAQ's doornemen, ook al ben je in paniek ;)

Omdat verdere acties echt door jou zélf moeten worden ondernomen gaat deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.