[HD] buiten comp?

Pagina: 1
Acties:

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:23

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Ik heb hier een 6 gb harddisk liggen van seagate [model ST36421A] die kapot is
na zoveel tijd crashed de computer als je hem erin zet, hoe dan ook, ik wil daar dan een casewindow inzetten, maar dat is natuurlijk saai als hij niet beweegt... is het mogelijk om hem te laten bewegen, zonder hem aan te sluiten aan je computer
dus als je er bijv. stroom opzet... of gebeurt er dan nog niks...

Accessibility first

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49
Hmm er zal wel een stappenmotortje inzitten(toch?!?!), dus openbreken dat ding en motortje zoeken en stroom erop...

Verwijderd

Volgens mij moet dat wel kunnen.
Zolang het binnenwerk enzo niet vastgeslagen is.........

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Dus ik moet hem gewoon openmaken... de moter vinden, en er stroom opzetten (juiste voltage natuurlijk) zullen die lezers dan ook gaan bewegen... nee he :) of hebben die een andere moter ofzo?

Accessibility first

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49
Nou die koppen zullen idd een andere motor hebben (ook stappen motor) alleen bedenk ik net dat het bij een stappen motor (volgens mij) niet alleen een kwestie is van stroom erop zetten, volgens mij werkt dat met pulsen....

Verwijderd

de moter is dacht ik geen stappenmoter maar een driefasen motertje
ennuh misschien is het makkelijk hem HEEL te laten want als je namelijk de spanningen erop prikt draait hij gewoon hoor ook al ligt hij open

Verwijderd

de kop werkt trouwens helemaal niet met een stappenmotertje maar met 2 magneten en daartussen een spoeltje en op dat spoeltje komt een spanning en daardoor beweegt de kop (tenminste zo was het in al me oude HD's)

en als je nix te doen hebt kan je je HD's ook als speakers gaan gebruiken

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Als speakers??? hoe dat?

Accessibility first

Verwijderd

gewoon als speakers..
hd aangesloten op me versterker en er komt nu redelijk geluid uit dus ja hd als speaker

kan wel uitleg geven hoek dat gedaan heb als je wilt

(ik heb er btw een laptop HD een 3.5" en een 5 1/4 " hd voor gebruikt, alla tweeter midrange en woofer

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

correct me if i'm wrong, maar waar haal jij 3 fasenspanning vandaan uit een gelijkspanningsvoeding die 5 en 12 volt afgeeft aan een hd :?

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

ETM schreef op 17 september 2002 @ 15:50:
correct me if i'm wrong, maar waar haal jij 3 fasenspanning vandaan uit een gelijkspanningsvoeding die 5 en 12 volt afgeeft aan een hd :?
We praten hier dus niet over de normale 380 V die je thuis hebt maar over de zelfgemaakte lagere spanning (ik denk idd rond de 12 V) En die kan je met behulp van een of andere schakeling maken (weet niet precies welke)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Verwijderd

DrNo schreef op 17 september 2002 @ 15:56:
[...]

We praten hier dus niet over de normale 380 V die je thuis hebt maar over de zelfgemaakte lagere spanning (ik denk idd rond de 12 V) En die kan je met behulp van een of andere schakeling maken (weet niet precies welke)
ja normale 380 v ... |:( |:( |:(

check jij effe de stroom bij jouw in huis
(tenzij je krachtstroom hebt lopen in je kamer.. maar dat weet ik wel zeker van niet :X )
Je zult zien dat er gewoon een spanning van 220-230v staat
Enne uit 12 volt haal je niet zomaar 3 fase verschillen... In je hd zit gewoon een normaal motortje, die volgens mij werkt op 5volt (gewoon 1e fase, zelfde motortje als in bijv. je elektrische tandenborstel, goed dan ietsje sterker)

Verwijderd

huis installaties zijn ongeveer 230 ja maar bij IEDER huis wat een normale kast heeft (dus van na 1960 heeft een driefasen de meterkast in alleen is er maar 1 fase en de 0 aangesloten en in sommige steden komt er zelfs een aarde via die kabel bij naar binnen

en uit 12 volt gelijk kan je een driefase wisselspanning maken hoor
zijn speciale ic's IKM schakelingen voor

zo kwam ik dus laatst een leuke ic tegen die van een 12 volt gelijk een perfecte 12 volt wissel maakte

• Ruthless
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 01:10
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 15:43:
gewoon als speakers..
hd aangesloten op me versterker en er komt nu redelijk geluid uit dus ja hd als speaker

kan wel uitleg geven hoek dat gedaan heb als je wilt

(ik heb er btw een laptop HD een 3.5" en een 5 1/4 " hd voor gebruikt, alla tweeter midrange en woofer
Kan je die uitleg misschien geven?

Ik heb hier nog een 400MB schijf met (plexi window :d ) die ik hier dus heel mooi voor kan gebruiken.

bvd

Be true to yourself and be honest to others,

Verwijderd

als hij hem alleen maar wil zien bewegen kan hij hem gewoon inbouwen en als luidspreker gaan gebruiken

lijkt een open hd die zelf meedoet op dee muziek
Pagina: 1