Toon posts:

Ruis bij minidisc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht naar het antwoord maar ik kan het niet vinden.

Ik probeer op te nemen met een minidisc op de pc. Maar wanneer ik de minidisc direct op de mic van mijn geluidskaart doe en op m'n computer de mic helelmaal open is het geluid op mijn koptelefoon goed maar de uiteindelijke file is veel te zacht. Nu heb ik hem versterkt door mijn dv camera en het uiteindelijke materiaal via firewire naar mijn computer gebracht, maar nu heb ik ruis... :(

Wat kan ik doen om toch een goed volume te krijgen.

Het vervelende is dat Sonic Foundry niet werkt (kan niet opnemen) terwijl ik alles bij record goed heb ingesteld. En ik dus met windows movie maker moet opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, Sonic Foundery werkt nu wel maar ik houd dat lelijke ruisende geluid.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 13:47

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Gewoon een versterkertje ertussen zetten. Je weet wel die kleine voorversterkers van ongeveer 30,- that will do the trick.
Die zorgt voor een hoger uitgaans volume (klopt het nou zo ?).
Is iig ook goed voor platenspelers, mics enzo.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:01

tozzke

aka tozzert

je gebruikt de mic ingang dus als lijn-ingang :?

beetje dom als je het mij vraagt... zo blaas je je mic-ingang op

edit:

gebruik de line-in

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nu dus in mijn project van premiere te zetten maar dan is het achtergrondgeluid van mijn camera veel harder. Hoe komt het dat ik niet zo'n sterk geluid uit mijn minidisc haal?

Andere mensen die met minidisc opnemen in studio's kijgen het geluid op een veel beter niveau (ze werken wel op mac).

Ik wil trouwens geen versterker kopen omdat ik al genoeg apparatuur heb vind ik.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Waarom gebruik je de mic ingang ? die is daar helemaal niet voor.

De lijn ingang zal een beter resultaat opleveren, en indien mogelijk is coax of optisch nog beter :)

Overigens: en dat is niet om vervelend te doen maar ik wil je hier wel even op wijzen: ik raad je aan om de volgende keer de handleiding van je geluidskaart er even bij te pakken. Meestal staat er bij dat de mic voor een microfoon is en de line-in voor bandrecorders, cdspelers, minidisc etc.

Dit had je zonder al te veel problemen ook kunnen vinden op een andere manier, bijvoorbeeld de site van de fabrikant of google.
Pagina: 1