Toon posts:

Raar soort UTP connectors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn net verhuisd en we hebben voor in de muur een heel vreemd soort UTP connector. Ik zal proberen te omschrijven hoe het uit ziet...

Het is een zwart dingetje met aan de achterkant 8 ijzeren buisjes, waar de kabels in moeten. Over die buisjes kun je dan weer een doorzichtig plastic ding schuiven.

HEeft iemand een idee hoe deze dingen werken want ik heb echt géén idee!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54
foto?!?

Mijn advertenties op V&A

Verwijderd

Tekening of foto is heeeel erg behulpzaam, want je beschrijving blijft wazig. Staat er ook nog iets van merk op?

Verwijderd

Topicstarter
Het merk waar al onze schakelaars van zijn is Buch & Jäger... dus ik denk dat dit hetzelfde merk is...

Verwijderd

Die ken ik, ik heb er 100-en geinstalleerd toen ik ISDN monteur was 8), we gebruikten merk AMP

Als het goed is zie je vanaf de metalen buisjes kleine adertjes lopen naar de contacten, dat gaat gewoon 1 op 1.

De gein is dat je (er) ongestripte kabel in (de buisjes) kan steken, ff in het gleufje duwen dan wordt de mantel ingesneden. Kapje er op en het zit vast.

Als het goed is worden de doorzichtige kapjes 'vastgehouden' door het blokje met twee zwarte stripjes over twee nokjes aan weerszijden.

Als je wil (op eigen risico) kan je de kapjes loshalen door de stripjes van de nokjes te halen dmv een schroevedraaiertje, dan 't kapje afwippen.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 18:39:
Het merk waar al onze schakelaars van zijn is Buch & Jäger... dus ik denk dat dit hetzelfde merk is...
Bush & Jaeger

Maar dit is in dit soort gevallen meestal alleen de buitenkant, de afwerkranden en het evt plaatje.
Het binnenwerk is in dit soort gevallen meestal van een ander merk, en daar zijn er zoveel van....

Een foto zou de boel idd veel verduidelijken.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Topicstarter
Maar... hoe krijg ik dan dat kapje (doorzichtige plastic) erop!?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 20:16:
Maar... hoe krijg ik dan dat kapje (doorzichtige plastic) erop!?
Als we 't nog steed over hetzelfde hebben: er zitten 8 gaten (cilinders) in het kapje die precies over de metalen buisjes passen. Recht erop zetten en aanknijpen.

Ik had er een tangetje voor maar met een paar stevige handen kan het ook heb ik gemerkt ;). Evt. voorzichtig met een waterpomptang of nog voorzichtiger met een bankschroef. Dat 't recht gaat is echt heel belangrijk anders kan het doorzichtige kapje barsten.

Verwijderd

Topicstarter
Dus zonder tang komt er wel wat geweld bij kijken?!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx baaf! Tis gelukt!
Pagina: 1