Toon posts:

[Debian] KDM en KDE 3 prob.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje ( teveel ) met kdm geklooid en nu zijn alle desktopmanagers eruit :( Hoe krijg ik dit weer goed?

Mijn ander probleem is dat KDE blijft hangen bij system services. Dit probleem heb ik zowel bij KDE 2 als 3. Weet iemand hier de oplossing voor?

Verwijderd

moet je even als root "kcontrol" in een van je andere windowmanager runnen en daar je window manager erbij zetten in je kdm config. (System -> Login Manager, tabblad sessions.)

Je andere probleem ben ik niet bekent mee, zowel kde2 en kde3 werken hier uitstekend op debian

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 18:33:
moet je even als root "kcontrol" in een van je andere windowmanager runnen en daar je window manager erbij zetten in je kdm config. (System -> Login Manager, tabblad sessions.)

Je andere probleem ben ik niet bekent mee, zowel kde2 en kde3 werken hier uitstekend op debian
Mja, maar hoe roep ik in Godsnaam een console op in Gnome? Ik heb er al een uur op zitten zoeken zonder resultaat.

Verwijderd

In gnome kun je toch gewoon xterm of Gnome Terminal opstarten?
Ik weet het zelf niet hoor, heb geen ervaring met gnome, werk veel liever met KDE3

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 22:30:
In gnome kun je toch gewoon xterm of Gnome Terminal opstarten?
Ik weet het zelf niet hoor, heb geen ervaring met gnome, werk veel liever met KDE3
Ja ik ook :) Ik vrees dat er niets anders zal opzitten dan een reinstall uit te voeren :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 22:33:
Ja ik ook :) Ik vrees dat er niets anders zal opzitten dan een reinstall uit te voeren :(
<linux-elite>
Het woord reinstall komt in mijn vocabulaire niet voor ;-)
</linux-elite>

je kunt toch gewoon GNOME starten, of wat mij part X zonder WM (typ 'xinit' op de prompt', je krijgt een xterm, en als je daar je muiscursor boven houdt, kun je gewoon commando's geven) en dan het commando 'kcontrol' geven?
Pagina: 1