shared printer nt4 vanaf win2k workstation

Pagina: 1
Acties:

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb thuis een netwerkje met een winnt4 (SP6) server en win2k (SP3) workstations. Aan de server heb ik een printer hangen (HP DeskJet 660c). Alleen krijg ik deze printer niet geinstalleerd vanaf mijn workstations en kan ik dus ook niet over het netwerk printen.
Toen ik overal winnt4 op had staan, was het geen probleem.
Ik krijg een error op het moment dat ik wil connecten met de printer:

"The server on which [printer] resides, does not have the correct printer driver installed. If you want to install the driver on your local system, click ok."

Cancel klikken doet niets, dan gaat ie eruit. Klik ik op ok, dan zegt ie dat het de verkeerde drivers zijn (duh, oudere versie) en wil ie zoeken naar drivers op mijn systeem. Deze kan ie niet vinden. Ook op de site van Hp staat niets, want drivers schijnen al in win2k te zitten?

Iemand een idee?

Aurë Entuluva!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 12:46

Orac

Ik mis je papa.

Eerst printer lokaal aanmaken (met bijvoorbeeld LPT1 port). Er zit inderdaad een driver in Win2k voor die printer. Daarna de port wijzigen.

• Feanaro
heb het geprobeerd, dan voor poort tcp/ip poort geprobeerd, maar volgens mij probeert ie dan te connecten met de printer zelf, ik moet een adres geven (kan geen "\\" gebruiken). Maar de printer heeft geen ip, hangt nl aan de server via een LPT.

Aurë Entuluva!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

dan zet je hem op lpt2:, neem aan dat je die niet hardware matig hebt.
Dan koppel je je printershare op de server aan lpt2:. Dan moet ie het doen.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

dan heeft de printer toch het ip van de server en dan een port nr.

zo is mijn printer op mijn freesco server.
192.168.0.1:515

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Oplossing is vrij eenvoudig.

Share de printer op je NT4 bak (wat normaal al gebeurd is).

Voeg een nieuwe LOKALE printer toe op je windows 2000, maak een nieuwe poort aan van het type 'Local Port' met als naam \\servernaam\sharenaam_van_de_printer, selecteer vervolgens de printerdrivers op de reguliere manier, stel hem in en klaar is kees.

Op deze manier spool je een printopdracht eerst lokaal op je win2000, waarna het vervolgens op je nt4 bak nog eens gespoold wordt.

• Feanaro
laatste manier werkt nu, bedankt...

Aurë Entuluva!

Verwijderd

Je kan het ook doen, zoals ik in onderstaand topic heb uitgelegd. (Alhoewel dit over XP en NT gaat, maar XP is gelijk aan W2K)

Hoe XP-printerdriver op NT4-server installeren?
Pagina: 1