Toon posts:

[illustrator] n00b vraag over figuren maken

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keer een inleidende tutorial gedaan voor Illustrator, waar werd uitgelegd hoe je figuren kunt maken door 2 of meer figuren bij elkaar te voegen of van elkaar af te trekken. Er was een heel pallette aan trucs die je toe kon passen.

Ik heb gezocht naar de tutorials, in Illustrator boeken en in Illustrator zelf, maar ik kan 't nergens vinden, ik kijk er gewoon overheen of zow, want 't moet toch kunnen? :(

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33

DeFeCt

je wéét toch

'pathfinder'

Flickr

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

hij is trouwens te vinden door op "window" - show pathfinder te klikken. aanrader : alleen gebruiken bij figuren zonder 'outline', geeft over 't algemeen mooiere resultaten. de 'divide/merge/crop' knop (eerste button) is supernuttig - als je slim genoeg bent om de onnodige stukken dan met de 'witte' pijl te selecteren en te deleten. ook kun je object > ungroup een paar keer achter elkaar doen zodat je ook met de zwarte pijl kan deleten (de gesneden objecten worden automatisch gegroepeerd.)

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!! Ik snap echt niet waarom ik 't niet meer terug kon vinden. En nu jullie 't zeggen 'pathfinder' ben ik wel vaker tegengekomen in andere topics. :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Heel mooi. Volgende keer zelf F1 of Google gebruiken :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.