Toon posts:

C# string to int probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een textbox en de inhoud wil ik in een integer doen om te kunne rekenen.
maar dan heb ik het geprobeerd gewoon met casten maar dat bleek niet te werken

C++:
1
2
3
int iSomeInt = (int) tbNumber.Text;  

// do some sums

Maar dit werkte niet heeft iemand een idee??

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Int32.Parse( string ) :? mischien slim om de documentatie een keer door te lezen. Als je daar op cast string int had gezocht had je dit vast gevonden

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 boeken over C# maar kon het niet vinden dus :?

Maar thx

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja maar voor dit soort simpele dingen kan je bijvoorbeeld ook gewoon in de msdn zoeken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Kan jij me misschien dan vertelle wat het verschil is tussen int.Parse(string s) en Convert.ToInt32(string value) ????

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je in de documentatie bij de Convert class en bij de Int32 class had gekeken had je gezien dat Convert een class is die een hele hoop data typen kan converten naar Int32 of een van de andere ondersteunde data typen en dat de Int32 dit alleen met een string kan. Voor de rest zal er niet veel verschil zitten tussen de 2 methoden met dezelfde atributen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

int32.Parse is iets sneller dan convert.ToInt32, hoewel de verschillen in een testje wel marginaal zijn (156.4 miliseconden tegen 153 miliseconden bij een vrij grote loop)
De reden schijnt te zijn:
Int32.Parse is quicker and requires one less stack frame.
Internally Convert.ToInt32 actually calls Int32.Parse.
Als je nog wilt nalezen:
http://www.asp.net/Forums...x?tabindex=1&PostID=36354

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
als je me alleen maar zit af te kraken hoef jij voor mij geen antwoord te geven

btw thx gorgi

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 18:06:
als je me alleen maar zit af te kraken hoef jij voor mij geen antwoord te geven

wel eens stil gestaan bij het feit dat rwb je misschien wel 'afkraakt' (ik vind z'n reply wel meevallen trouwens), omdat je zelf te lui schijnt te zijn om even een kijkje in de manual te nemen?

Dat komt namelijk nogal over als: "hier is mijn probleem, lossen jullie het even op, zodat ik geen moeite hoef te doen"

Bovendien lijkt het me stug dat in beide boeken die jij over C# hebt geen oplossing zou staan. Ik weet niet voor welke doelgroep die boeken zijn (beginner, gevorderd, expert), maar als het een beginnersboek is staat het er zeker in, en als het geen beginners-boeken zijn heb jij een verkeerd boek aangeschaft ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom als je in elke reply moet herhalen dat ik beter in de msdn documentatie had kunnen kijken hoef je voor mij geen moeite te doen om mijn vraag te beantwoorden.
en idd ik vind het makkelijker om het snel effe aan iemand te vragen dan om een hele documentatie/manual door te spitte
ik dacht daar een forum voor was ook -> voor vragen?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op 16 september 2002 @ 18:12:

[...]

wel eens stil gestaan bij het feit dat rwb je misschien wel 'afkraakt' (ik vind z'n reply wel meevallen trouwens), omdat je zelf te lui schijnt te zijn om even een kijkje in de manual te nemen?

Dat komt namelijk nogal over als: "hier is mijn probleem, lossen jullie het even op, zodat ik geen moeite hoef te doen"

Bovendien lijkt het me stug dat in beide boeken die jij over C# hebt geen oplossing zou staan. Ik weet niet voor welke doelgroep die boeken zijn (beginner, gevorderd, expert), maar als het een beginnersboek is staat het er zeker in, en als het geen beginners-boeken zijn heb jij een verkeerd boek aangeschaft ;)
Inderdaad. Met mijn berichtje probeer ik jou niet af te kraken maar probeer ik aan te geven dat dit soort dingen wel heel makkelijk te vinden zijn door even te zoeken. Ik ben met het opzoeken ook nog geen minuut bezig geweest. Dus mischien dat het jou dan mischien iets meer tijd kost omdat het nog nieuw voor je is maar ik geloof niet dat iemand die bezig is met een programeer taal te leren niet slim genoeg is om dit soort simpele dingen op te zoeken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 18:17:
Het gaat mij erom als je in elke reply moet herhalen dat ik beter in de msdn documentatie had kunnen kijken hoef je voor mij geen moeite te doen om mijn vraag te beantwoorden.
en idd ik vind het makkelijker om het snel effe aan iemand te vragen dan om een hele documentatie/manual door te spitte
ik dacht daar een forum voor was ook -> voor vragen?

Dan zit je er even compleet naast
GoT is niet bedoeld voor je snelle vragen. Dit forum is bedoeld voor programmeurs, mensen die zelf een probleem op willen lossen en daar ook moeite voor willen doen. Als jij dat niet wilt dan hoor je hier niet thuis

Oh, en lees ook even Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen en Welkom in P&W (FAQ-13/7/2002) door
Succes

.edit: oh en dan wil ik hier ook nog even op inhaken:
Het gaat mij erom als je in elke reply moet herhalen dat ik beter in de msdn documentatie had kunnen kijken hoef je voor mij geen moeite te doen om mijn vraag te beantwoorden
als jij elke keer een topic opent waarin blijkt dat je geen moeite ervoor wilt doen dan kun je net zo goed geen topics openen, want die gaan gegarandeerd regelrecht op slot

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.