Toon posts:

@Home en veiligheid van je E-mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iets over het hoofd zien maar volgens mij is de beveiliging van @home Email niet zo best. En dan heb ik het eigenlijk over de klant gegevens en wachtwoord.

Ik was net bij een bekende, en hij kreeg zijn @home mail niet aan de praat onder outlook en ik (ook @home abonnee) bij hem wel. Nou dus ik dacht hmm.. eff @home bellen voor de gegevens kijken of ik die krijg.

Dus ik be, geef de gebruiker zijn Account naam (zijn mail adres zonder @home dus) door, zijn adres en postcode. En ik krijg zomaar zijn wachtwoord. Dit moet toch normaal niet zomaar kunnen of wel soms ???.

Ja ik weet eff niet hoe ze het anders moeten doen maar ik vind dit toch wel zeer riskant.

Wat vinden jullie daarvan ???

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

jup wachtwoorden zijn dan ongeencodeerd, handige voor de Jan Doedel gebruiker die zn 'outlook-wachtwoord' vergeet, maar eigenlijk behoorlijk dom.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toen ik mijn CC nummer een keer (lang geleden alweer :P) kwijt was moest ik ook die gegevens doorgeven. Ik vroeg me af waarom, want iedereen kan die zo uit het telefoonboek halen :{. En wat is er bovendien zo geheim aan een CC nummer :?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ze zullen dat lijkt me wel je telefoonnummer controleren.
Probeer het voor de gein ook eens vanaf je mobiele telefoon, ik kan me niet voorstellen dat ze dan ook je wachtwoord geven. :P

🌞🍃

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

m-m schreef op 16 september 2002 @ 17:41:
jup wachtwoorden zijn dan ongeencodeerd, handige voor de Jan Doedel gebruiker die zn 'outlook-wachtwoord' vergeet, maar eigenlijk behoorlijk dom.
Ze gaan onge-encrypt over de lijn. "Ain't that stupid? No! It's a protocol!" :P Dus ach, maakt het écht uit dat die wachtwoorden zo te lezen zijn? mwa.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DataBeest schreef op 16 september 2002 @ 17:51:
Probeer het voor de gein ook eens vanaf je mobiele telefoon, ik kan me niet voorstellen dat ze dan ook je wachtwoord geven. :P
Typ dan gewoon *31* voor het nummer van de helpdesk (nummer verbergen). Weet je wat dat kost, mobiel bellen naar een 0900 nummer?? :P.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59
DataBeest schreef op 16 september 2002 @ 17:51:
heb ook ooit voor iemand gebeld met me gsm en kreeg zijn info ook gewoon zei dat ik een goede kennis was en dat ik zijn pc opnieuw moest installeren (was ook zo)

naam en username was genoeg
>:)

kreeg hem dus zonder probs

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Al lijkt het voor de klant wel lekker makkelijk dat ze het doorgeven, het moet schriftelijk gebeuren! Was in mijn UPC tijd (geen Chello overigens) nog zeker met kopie ID en handtekening!
De klant krijgt al zijn gegevens bij inschrijving en die moet ie gewoon netjes bewaren, dus zou ie niet eens hoeven bellen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
chello gaat ook zo 'zorgvuldig' met die gegevens om..

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 17:50

ralfbosz

xm create bosz -c

Je hoeft bij veel @homers niet eens te bellen, die hebben allemaal nog het initiele wachtwoord op hun e-mail staan. En die ga ik hier niet neerzetten :).

rm -r *

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:09

chromeeh

the Gnome

ralfbosz schreef op 16 september 2002 @ 23:28:
Je hoeft bij veel @homers niet eens te bellen, die hebben allemaal nog het initiele wachtwoord op hun e-mail staan. En die ga ik hier niet neerzetten :).
LOL jij snuift veel? ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik heb 2 keer een account bij @home aangevraagd en bij beide kon ik zelf een pass kiezen :z

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Ok, maar dat is gewoon user-stupidity.
In de handleiding staat erg duidelijk dat een van de eerste dingen die je moet doen, het veranderen van het wachtwoord is.

De @Home instructeur bleef er zelfs bij terwijl ik dat deed... (was nou niet bepaald nodig, maar om aan te geven hoe dat geregeld was)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Jij had een instructeur?

Ik alleen een installateur ;) :P
Pagina: 1