Toon posts:

[98]netwerk werkt niet mee |:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu eindelijk mij toekomstige servert draaiend met win98 :P |:(
specs :
468 :9 @ 66mhz :D
16mb intern geheugen
10 mbit netwerk kaart
en nog wat...

maar nu, ik gaat naar control panel > network > en stel mijn dingen in (dus: client for MS networks / dial-up adapter / TCP-IP ) TCP-IP zet ik ip op 192.168.0.3 (mijn pc is .2 en router is .1) mn subnet zet ik op 255.255.255.0 en default gateway is 192.168.0.1

naar mijn weten is dit alles goed, dan klik ik op OK en dan gaat ie ff ratelen (486 he) en uiteindelijk moet ik dan rebooten, nou das goed, doe ik.
hierna ben ik weer in windows maar ik kan nog niet pingen van mijn pc af naar server maar ook niet pingen van server naar mijn pc. :? nou heb ik een beetje de search doorgespit maar ik ziet nergens iets bruikbaars :?
dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
kick

weet niemand wat ik eraan kan doen :? ;(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:52:
kick

weet niemand wat ik eraan kan doen :? ;(

Ik weet wel dat jij dringend eens de FAQ moet gaan lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
Minimum 24h dus

Je zit hier al meer dan lang genoeg om dat te weten.
PS: niet op reageren anders is het weer een onnodige schop...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 17:34:
ok ik heb nu eindelijk mij toekomstige servert draaiend met win98 :P |:(
specs :
468 :9 @ 66mhz :D
16mb intern geheugen
10 mbit netwerk kaart
en nog wat...

maar nu, ik gaat naar control panel > network > en stel mijn dingen in (dus: client for MS networks / dial-up adapter / TCP-IP ) TCP-IP zet ik ip op 192.168.0.3 (mijn pc is .2 en router is .1) mn subnet zet ik op 255.255.255.0 en default gateway is 192.168.0.1

naar mijn weten is dit alles goed, dan klik ik op OK en dan gaat ie ff ratelen (486 he) en uiteindelijk moet ik dan rebooten, nou das goed, doe ik.
hierna ben ik weer in windows maar ik kan nog niet pingen van mijn pc af naar server maar ook niet pingen van server naar mijn pc. :? nou heb ik een beetje de search doorgespit maar ik ziet nergens iets bruikbaars :?
dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. _/-\o_
Guus, je bent zeker vergeten dat die router van jou die ik heb geinstalleert (;)) ook DHCP functie beschikt? En dat 192.168.0.3 waarschijnlijk al lang bestaat op jullie netwerk (gezien je meer dan 4 pc's in huis hebt) En dat je daarom dat adres wel kan pingen?

Verder > misschien doet die nic het gewoon niet, issie ISA of PCI? kijk ook ff bij hardware of er geen conflikt is met andere hardware :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

Reptile209

- gers -

* ping vanaf die win98 bak eens naar 127.0.0.1 om je netwerk loopback te testen.
* sluit eens een andere PC op hetzelfde kabeltje aan en tsjek eens of dat wel ok is
* workgroups allemaal hetzelfde?
* subnet masks allemaal hetzelfde?
* overal dezelfde protocollen?
* testprogje van de fabrikant van de NIC?

edit:

'k zie dat je XP Pro draait: staat de firewall UIT? (danwel getweakt zodat hij niet in de weg zit...)

Zo scherp als een voetbal!