RPG gezocht, liefst WC stijl en niet te moeilijk

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De titel zegt eigenlijk alles al :)
Wil graag beginnen met RPG's spelen omdat het me wel leuk lijkt om te doen. Aangezien ik ook vrij graag Wacraft speel lijkt het me wel leuk om iets in die stijl te spelen. Zoek er ook 1 die in het begin vrij simpel is, want als het meteen erg moeilijk is is de lol er denk ik vij snel vanaf.

Iemand die een goede suggestie heeft? _/-\o_

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Warcraft een RPG? Volgens mij is het eerder een (Realtime-) strategy. Als je recente RPG's zoekt kun je bijvoorbeeld kijken naar NeverWinter Nights of Dungeon Siege. Oudere (klassiekers) zijn Diablo 2 en Baldur's Gate 2. Maar in de stijl van Warcraft III zou je (naast de heroes, wat wel een RPG-element is :P) kunnen kijken naar bijvoorbeeld Age of Empires.

Verwijderd

uhm WC 3 is geen RPG,
Het is een RTS met RPG elementen en is in zijn genre uniek (zover ik weet)
Wat vind je het leuke punt van WC :?

PS RPG's zijn leuker

• urf
  • Niet online
Ik snap wel dat warcraft 3 geen RPG is hoor :)
Bedoelde met 'wacraft stijl' dat je in een soort wereld loopt als in warcraft. Een soort World of Warcraft dus maar dan dus niet online en een spel wat al uit is :)
En ook niet te moeilijk als het ff kan, heb nog geen ervaring met RPG's :)

Verwijderd

Baldur's Gate 1 en 2
Neverwinter Nights
Planescape: Torment
Final Fantasy 7 en 8

ik neem aan dat je PC spellen bedoeld tenminste

Diablo (2) is GEEN RPG

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Baldur's Gate is wel een klassieker en ook een leuke game om "in te stappen". :)

• urf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 17:40:
Baldur's Gate 1 en 2
Neverwinter Nights
Planescape: Torment
Final Fantasy 7 en 8

ik neem aan dat je PC spellen bedoeld tenminste

Diablo (2) is GEEN RPG
En hoe zit het met de moeilijkheid van die spellen? Is het een beetje WC stijl? (dus met orks en elven en toevenaars enzo?)
En kan je beter met BG1 beginnen of kan 2 ook? Planescape torment schijnt ook goed te zijn hoorde ik maar lijkt me ietwat moeilijk om mee te beginnen of ligt dat aan mij? :)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
D2 is wel een RPG , tis gewoon een Hack en Slash RPG ...

Verwijderd

Desolation Angel schreef op 16 september 2002 @ 18:06:
D2 is wel een RPG , tis gewoon een Hack en Slash RPG ...
Een Hack & Slash RPG met zo weinig RPG elementen noem ik geen RPG. Maar goed, de RPG's die ik RPG noem zijn eigenlijk ook geen RPG's maar RPG-adventures. Big deal!

Baldur's Gate is een goeie om in te stappen zoals al eerder gezegd, dus das een aanrader. Planescape Torment is 1 van de beste PC RPG's maar wel een stuk pittiger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 17:36:
uhm WC 3 is geen RPG,
Het is een RTS met RPG elementen en is in zijn genre uniek (zover ik weet)
Wat vind je het leuke punt van WC :?

PS RPG's zijn leuker
Lol, dat heb je fout :)! Warlords serie had dat met die heroes/exp points al eerder!

Verwijderd

rpg? dat is toch net zoiets als www.miniconomy.nl?
een roling trade game :D
of niet?

Verwijderd

Icewind Dale is redelijk eenvoudig :)
Is ook meer een tussenstap tussen Diablo en BG.

Om te starten zou ik niet aan Torment beginnen ;) Als IWD en BG bevallen moet je wel een keer Torment proberen ;)

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Een rpg is een roleplaying game, een spel waarin je een rol speelt (zij het één karakter of meerdere zoals in de Baldur's Gate serie).

Het grote probleem bij Diablo is dat er geen character development bij komt kijken.
Wel character advancement, maar als dat het criterium voor rpgs was, was een spel als Epic ook een rpg, aangezien je spaceship ook kunt upgraden met coole items etc.

Character advancement is dieper verankerd in de plotline en draait om het karakter zelf. In Diablo en zijn opvolger is dat niet aanwezig.

Mijn Library Thing catalogus

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 22:29

grep

meer begrep...

Ik ben ook niet zo'n RPG fan, maar Wizardry 8 was op de een of andere manier wel erg verslavend.
Ziet er verder niet zo fraai uit, maar de gameplay maakt dit meer dan goed.
Ik raakte echt betrokken met mijn party.

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Diablo2 is gewoon leuk om te spelen maar geen rpg. Zeer goed spel wel.

Maar een echte rpg kan ik je baldurs gate 2 + exp aanraden. Mega is dat, orcs, elvens humans. Alleen het is niet zoals in wc3. Bg2 moet je echter leren in het begin en wanneer je hem doorhebt (je eerste 2 characters zijn sowieso fucked up) dan ga je het steeds verder en verder spelen tot je naar de wc moet of je cola moet bijvullen (of naar school moet). Neverwinternights zou ik je niet aanraden, ik was er zo op uitgekeken, best wel jammer eigenlijk.

TMAXTINT

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:10:
Icewind Dale is redelijk eenvoudig :)
Is ook meer een tussenstap tussen Diablo en BG.

Om te starten zou ik niet aan Torment beginnen ;) Als IWD en BG bevallen moet je wel een keer Torment proberen ;)
pff, komt ie weer met zijn torment :X
zo geweldig was ie ook niet vond ik.......(staat hier een ban op? :/ )

TMAXTINT

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:05:
[...]

Lol, dat heb je fout :)! Warlords serie had dat met die heroes/exp points al eerder!
Ik geloof best dat ik het fout heb maar Warlords was turn-based en niet real time dus heb je nog een ander voorbeeld :+

Warlords 3 was trouwens wel supercool dat speelden we met 4 man achter 1 P100 geweldig spel

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Vind dan Battle Realms wel een aardig spel voor je, niet al te moeilijk :D

..::System Specs::..

• urf
  • Niet online
iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 17 september 2002 @ 09:31:
Vind dan Battle Realms wel een aardig spel voor je, niet al te moeilijk :D
Das toch geen RPG of wel? :?
Marruk schreef op 17 september 2002 @ 09:13:
[...]

Ben bang voor je van wel :)

--------------

Speel je de genoemde spellen hierboven trouwens met 1 of met meerdere personen? Met 1 persoon lijkt me namelijk iets leuker maar dat word weer te veel gevraagd icm de bovengenoemde 'eisen' :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Marruk schreef op 17 september 2002 @ 09:13:
Nee, vreemd genoeg niet. :P

urf, bijna alle RPGs die nu gemaakt worden zijn fantasy RPGs en dus 'Warcraft' stijl. Aangezien je geen ervaring met RPGs hebt zou ik gewoon eens wat uitproberen. Spellen als Baldur's Gate, Icewind Dale, Arcanum, Planescape: Torment en Morrowind geven allemaal een ander soort spelervaring en de enige manier om er achter te komen wat jij het leukste vindt is ze uit proberen. :)
Speel je de genoemde spellen hierboven trouwens met 1 of met meerdere personen? Met 1 persoon lijkt me namelijk iets leuker maar dat word weer te veel gevraagd icm de bovengenoemde 'eisen'
Morrowind: 1 persoon
Neverwinter Nights: 1 of 2 (2 is aan te raden)
Baldur's Gate, Baldur's Gate 2: 1 tot 6, 4 of meer is aan te raden
Icewind Dale: 6 (geloof ik)
Planescape: Torment: 1 tot 6 (goed speelbaar met 1, maar de gasten die je erbij kan krijgen zijn zo koel dat je dat echt wel wilt)
Arcanum: 1 tot 8 - hangt van je Charisma af hoeveel je er kan krijgen, ook met 1 is het speelbaar

Wat ook verschilt is of er echt 1 hoofdpersoon is of niet. In Arcanum en Torment is dit bijvoorbeeld duidelijk wel het geval, terwijl je in Baldur's Gate (2) toch meer met een party aan het spelen bent. (Er is wel een hoofdpersoon, maar dat komt minder vaak naar voren dan in Torment. In Arcanum kan je alleen jezelf volledig besturen.)

Maar ik denk dat je het beter eerst wat kan spelen voor je de conclusie trekt wat je leuker vindt, een party of 1 persoon. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10 08:26
Als je geen ervaring hebt, is Morrowind denk ik veel te moeilijk. NWN en Planescape lijkt me beter. Voor de rest natuurlijk Deus Ex (FPS / RPG).
Succes met je keuze

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Raar.... :)
Wat ook verschilt is of er echt 1 hoofdpersoon is of niet. In Arcanum en Torment is dit bijvoorbeeld duidelijk wel het geval, terwijl je in Baldur's Gate (2) toch meer met een party aan het spelen bent. (Er is wel een hoofdpersoon, maar dat komt minder vaak naar voren dan in Torment.
Het is natuurlijk ook veel moeilijker om in Baldur's Gate de hoofdpersoon echt vorm te geven. Waar je in Torment een heel duidelijk karakters speelt wat eigenlijk al helemaal vaststaat (ok de stats e.d. zijn nog aan te passen) is de hoofdpersoon van Baldur's Gate veel minder duidelijk omschreven. Het nadeel is dat je daardoor in BG minder character ontwikkeling hebt, het voordeel is dat je character veel meer je eigen character is ipv een door black isle bedachte char :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
divine divinity komt binnenkirt ook uit, Diablo style met meer RPG elementen

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2002/pcnews/090402/divine_screen003.jpg

...

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
makkie, World of Warcraft tog?

• DarkX

DarkX

Ik?

GTA3 schreef op 17 september 2002 @ 14:19:
makkie, World of Warcraft tog?
urf schreef op 16 september 2002 @ 17:37:
Een soort World of Warcraft dus maar dan dus niet online en een spel wat al uit is :)
Draad... blaat.. enzo :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

DarkX schreef op 17 september 2002 @ 14:02:
Het nadeel is dat je daardoor in BG minder character ontwikkeling hebt, het voordeel is dat je character veel meer je eigen character is ipv een door black isle bedachte char :)
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens: Torment bevat zoveel mogelijkheden om te roleplayen dat het toch echt je eigen character wordt. :) Wel is het natuurlijk zo dat je naam, ras, uiterlijk en geslacht niet kan kiezen, daar heb je helemaal gelijk in.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-10 15:51
Erm... het spel wat het meeste overeen kwam met Wc3 qua rpg/rts verhouding is Warlords Battlecry 2... hoewel WB 2 een stuk uitgebreider gedeelte RPG heeft, maar die hero is ieg niet het belangerijkste van het spel :) .

Steam

• IceStorm
  • Laatst online: 20:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou persoonlijk niet met Baldurs Gate II beginnen. Ik ben bang dat je dan een beetje overwhelmed raakt met side-quests en het verhaal kwijt raakt.

Persoonlijk zou ik IceWind Dale of BG I aanraden met een neiging naar IWD. IWD is een redelijke hack 'n slash RPG maar in tegenstelling tot Diablo wel nog echt RPG (Diablo is alleen hack 'n slash). Mocht dat je bevallen kun je Neverwinter Nights of BG eens proberen (of Torment natuurlijk ;)).

Overigens is bijna elke RPG wel fantasy based dus bijna allemaal met wizards/orcs etc.

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Waarom niet Dungeon Siege. Dat is vrij simpel voor beginners. Simpele sub quests, vrijwel alleen maa rrechtdoor lopen :). En hacken & slashen maar. Dat is ook wel een beetje de bedoeling van Warcraft 3. Hero maken, beetje killen hier en daar. Praten met NPC's. Van hen moet je weer creeps killen. Enz. Zelfde als Dungeon Siege dus :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

IceStorm schreef op 17 September 2002 @ 18:12:
Overigens is bijna elke RPG wel fantasy based dus bijna allemaal met wizards/orcs etc.
Belangrijke uitzonderingen: Fallout en Fallout 2 spelen in onze wereld na een atoomoorlog, en Arcanum is fantasy met technologie en zelfs een heel klein beetje SF erin gemixt.

• pica
WTF hebben die hoerenmods met RPGs :P . Ga es ff Cssen ofzo :P .

Steam

• IceStorm
  • Laatst online: 20:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

JeanLucPicard schreef op 17 september 2002 @ 18:38:

JLP in je mand :) RPG heeft stijl :+

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

IceStorm schreef op 17 september 2002 @ 18:50:

[...]

JLP in je mand :) RPG heeft stijl :+
CS is voor de simpele zielen onder ons :+

• pica
Apocrypha schreef op 17 september 2002 @ 18:51:
[...]

CS is voor de simpele zielen onder ons :+
Oi, maar tis wel leuk :o .
Ik speel ook andere spellen btw, maar dat wist je al :X .

Steam

Verwijderd

JeanLucPicard schreef op 17 september 2002 @ 18:38:
Dat vraag ik me ook al af :Y)

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

JeanLucPicard schreef op 17 september 2002 @ 19:36:
[...]

Oi, maar tis wel leuk :o .
Ik speel ook andere spellen btw, maar dat wist je al :X .
Neej geef eens een voorbeeld :+ Woei in ieder woord zit een "ee"

• DarkX

DarkX

Ik?

Lord Daemon schreef op 17 september 2002 @ 18:04:

[...]
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens: Torment bevat zoveel mogelijkheden om te roleplayen dat het toch echt je eigen character wordt. :) Wel is het natuurlijk zo dat je naam, ras, uiterlijk en geslacht niet kan kiezen, daar heb je helemaal gelijk in.
Mja, dat gevoel had ik toch niet zo enorm. Idd, de wereld en het karakter reageert wel op je speelstijl, maar ik had toch veel meer het gevoel dat ik een vooraf bepaald verhaaltje zat door te spelen dan dat ik de vrijheid van een eigen karakter had.

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:09

johanbarten

Fallout fanatic

Fallout 1 en 2, het ziet er niet uit maar het is wel leuk, vooral door dat je kan kiezen of je mensen dood schiet of gewoon omver lult. Dit is alle twee wel leuk overigens
Pagina: 1