[php] referer 2 paginas geleden

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 08:11
ik ben bezig met een bezoekers teller, en nu heb ik het volgende probleem, omdat ik het scriptje include dmv
code:
1
<script type="text/javascript" src="meter.php"></script>

nu denkt ie nl dat de referer is de pagina waarin hij include is maar ik wil juist weten van welke andere pagina hij komt, dus is het mogelijk de referer van 2 paginas geleden op te vragen. nu gebruik ik : $_SERVER['HTTP_REFERER']

mijn dank is groot

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

al over nagedacht dat je 't javascriptje (omdat 't door PHP gegenereerd is) ook parameters mee kan geven?
HTML:
1
<script src="meter.php?refer=

en hier houdt de hint op :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Speedener
drm schreef op 16 september 2002 @ 17:33:
al over nagedacht dat je 't javascriptje (omdat 't door PHP gegenereerd is) ook parameters mee kan geven?
HTML:
1
<script src="meter.php?refer=

en hier houdt de hint op :P
jah maar ik wil er in een later stadium een service van maken dus ook voor vrienden enzo die het dan kunnen includen in de pagina

en ik weet niet of die servers allemaal php ondersteunen...

kan ik niet de javascript:history.back(-2) uitlezen van een client? :?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

referer meegeven aan je meter.php script. (gelukkig) kun je niet opvragen waar een browser eerder is geweest (behalve dan de referer).

Exact expert nodig?

• Speedener
Crazy_D schreef op 16 september 2002 @ 17:36:
referer meegeven aan je meter.php script. (gelukkig) kun je niet opvragen waar een browser eerder is geweest (behalve dan de referer).
mmz hoe zouden Go West enzo het dan doen...

• Speedener
ik heb de volgende mail gestuurd naar go-west, met het motto nee heb je ja kan je krijgen:
Goede middag,

Ik gebruikte uw software maar nu ben ik begonnen om zelf zo'n script als u gebruikt te maken, nu loop ik alleen tegen één probleem op en ik hoop dat ik van uw kennis mag en kan leren.

Het probleem is als volgd.

ik include het script dmv <script type="text/javascript" src="htt://www.domein.nl/meter.php"></script>.
en dan kan ik dus het besturingssysteem en het ip, host en browser uitlezen, maar ik wilde ook de "referer" uitlezen. en dat is dus het probleem, als ik met meter.php de referer uitlees dan is het de pagina waar meter.php dmv <script type="text/javascript" src="http://www.domein.nl/meter.php"></script> geinclude wordt. terwijl ik wil weten waar de client DAARVOOR is geweest...

Ik hoop dat u me kunt helpen,

vriendelijke groet,
René Feiner

Verwijderd

de huidige pagina krijgt een referer mee...... dmv javascript wordt deze vaak achter een plaatje geplakt als argument en dat plaatje wordt dan geladen (en slaat die gegevens op)

Plaatje wordt serverside gegenereerd, slaat dus eerst die troep op en geeft iets terug :)

tada?

• Speedener
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 17:53:
de huidige pagina krijgt een referer mee...... dmv javascript wordt deze vaak achter een plaatje geplakt als argument en dat plaatje wordt dan geladen (en slaat die gegevens op)

Plaatje wordt serverside gegenereerd, slaat dus eerst die troep op en geeft iets terug :)

tada?
dat kan ik niet helemaal volgen want dan nog word het via die javascript include gegenereerd.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Speedener:
jah maar ik wil er in een later stadium een service van maken dus ook voor vrienden enzo die het dan kunnen includen in de pagina

en ik weet niet of die servers allemaal php ondersteunen...

kan ik niet de javascript:history.back(-2) uitlezen van een client? :?
Die vrienden van jou hebben daar ook helemaal geen PHP voor nodig, tenzij ze die 'meter.php' zelf moeten gaan draaien, en dan heb je sowieso een probleem, denk ik ;)

De referer kun je ook met javascript opvragen... Geef die mee aan meter.php

* drm duwt 't kwartje omver

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Speedener
drm schreef op 16 september 2002 @ 17:58:
[...]

Die vrienden van jou hebben daar ook helemaal geen PHP voor nodig, tenzij ze die 'meter.php' zelf moeten gaan draaien, en dan heb je sowieso een probleem, denk ik ;)

De referer kun je ook met javascript opvragen... Geef die mee aan meter.php

* drm duwt 't kwartje omver
en hoe doe je dat dan, * Speedener kan bijna geen js, behalve document.write();

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
document.referrer maybe??

• Speedener
op zich zou ik me op dit moment omschrijven als ongelovelijk dom...

en jou als heel slim :D, fenx m8

Verwijderd

goede tip ;)

• Speedener
ok maar nu is dan nog de vraag: hoe zet ik document.referrer in

<script src="meter.php?refer="></script>

dit werkt nl logisch niet
<script src="meter.php?refer=document.referrer"></script>

en je kan ook geen script in andere script tags zetten...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Kijk eens bij de gemiddelde counter, bij de meeste counters moet je een javascriptje in je code plakken, en die bouwt referer en andere info op.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Dat kan wel hoor
<script>document.write('<script src="meter.php?refer=\"'+document.referrer'\"></script>');</script>
Geloof me, ik moest hier ook even aan wennen...
Waarom is het trouwens document.referrer en geen window.referrer?

• Speedener
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:44:
Dat kan wel hoor
<script>document.write('<script src="meter.php?refer=\"'+document.referrer'\"></script>');</script>
Geloof me, ik moest hier ook even aan wennen...
Waarom is het trouwens document.referrer en geen window.referrer?
bij mij geeft ie dan weer
');

Verwijderd

Sorry typefoutje, er moet nog een +je achter de document.referrer. Zou moeten werken.
Pagina: 1