Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Voeding wil niet aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn probleem is alsvolgd:

Ik had een systeem:
  • Celeron 633@790MHz 256 Mb Ram 40 Gig TNT2 M64 Op een Elite P6BAP-A+
En ik wilde er een snellere van maken, omdat die celeron te traag is voor de meeste moire games.

Dus ik had een celeron 1300 MHZ gekocht, moest erop kunnen, dus ik zet dat ding er op.
Alleen toen zette ik dus de pc weer aan, wilde gaan booten alleen na +/-10 sec aan te hebben gestaan begaf de voeding het.

Wie weet waardoor dit komt en is mijn voeding nog te maken?

ik weet t, stomme vraag, maarja, wil geen extra geld uit geven

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Doet de voeding het ook niet meer als je de oude CPU erin doet?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ja en wat voor voeding zit er nu in dan?

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 16 september 2002 @ 17:24:
Doet de voeding het ook niet meer als je de oude CPU erin doet?
Neh, meteen geprobeerd, maar hij gaat wel aan als ik m aan druk.
Fan van voeding en van proc draaien een klein stukje, maar gaat ook weer gelijk uit

Verwijderd

Topicstarter
insan1ty schreef op 16 september 2002 @ 17:25:
ja en wat voor voeding zit er nu in dan?
T was een 250 Watt, volgens pc zaak voldoende
En nu zit er een 300 Watt in. (bruikleen :D zuinige nederlnader)

Verwijderd

Topicstarter
En t ligt niet aan het moederbord, had de voeding in een zaak laten testen en die zeiden dat ie t niet meer deed, zelf ook gezien.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 17:22
heb je em al opengehad?
Niks gesmolten ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
DRAFTER86 schreef op 16 september 2002 @ 18:44:
heb je em al opengehad?
Niks gesmolten ofzo?
Ik heb m al open gehaald, stof vrij gemaakt enzo, maar er was niets gesmolten. En de zekering was ook nog heel.

Want als ik de voeding op het moederbord aan sluit, geeft t moederbord wel aan dat ie stroom heeft dmv een rood ledje

Verwijderd

Topicstarter
hm, waarom vallen de meeste van mijn topics stil :| zo moeilijk doe ik toch niet

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:13:
hm, waarom vallen de meeste van mijn topics stil :| zo moeilijk doe ik toch niet
Nou... ;) Valt wel mee :)

Ga eens wat onderdelen in de voeding lossolderen en doormeten. Als je iets tegen komt wat kapot is dan vervang je het.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Topicstarter
M14 schreef op 16 september 2002 @ 19:23:
[...]

Nou... ;) Valt wel mee :)

Ga eens wat onderdelen in de voeding lossolderen en doormeten. Als je iets tegen komt wat kapot is dan vervang je het.
Hm, is een optie, zal ik gaan doen.

Maar is er niet een makkelijkere optie :D

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10 21:48
is er niet een condensator lek ? staan er geen condensators bol zwarte plek aan de onderkant vd printplaat ?

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op 16 september 2002 @ 19:24:
is er niet een condensator lek ? staan er geen condensators bol zwarte plek aan de onderkant vd printplaat ?
Had ik ook al naar gekeken, maar ga zo nog een keer kijken.

Maar er was niets te zien in eerste instantie

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

koop een nieuwe

Iperf

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
huh? Celeron 633 = FCPGA en een Celeron 1300 is toch een S487 of anders FCPGA2, dan past het toch niet meer in die mobo die jij had?

ontopic: denk dat de 250W voeding het niet pakte, dat had ik ook gehad, eerst een P3 1ghz op een 200W voeding draaien, toen gooide ik een AMD XP 2000+ erin en zet aan, na 3 minuten rook uit de voeding, toen maar een 300W gekocht

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Het kon dus duidelijk niet |:(

Maar de voeding is nog wel repareerbaar.

En zoals een licht al opmerkte, koop een nieuwe, ja is goed als jij belaald:D

• M14

M14

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:24:
[...]

Hm, is een optie, zal ik gaan doen.

Maar is er niet een makkelijkere optie :D
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:52:
Ok. Het kon dus duidelijk niet |:(

Maar de voeding is nog wel repareerbaar.

En zoals een licht al opmerkte, koop een nieuwe, ja is goed als jij belaald:D
Wat je nou doet kan dus echt niet. je voeding is waarschijnlijk gewoon doorgefikt. En hij moet weer gaan werken. Dan zijn er 3 opties, en voor alle 3 moet je betalen:

optie 1: meet alles door, vervang alles wat niet werkt (idd, je moet voor de nieuwe onderdelen betalen, en het kost vrij veel werk)

Optie 2: Laat iemand anders het ding doormeten. Kost ook geld, want die jongen wil ook zn uurloon en je betaald ook voor de kapotte onderdelen. Daarbij komt het volgende. 99% kans dat hij zegt: koop een nieuwe, want dit gaat je meer kosten (1 uur loon kost je met een beetje geluk 25 euro, en ie is binnen een uur niet klaar, dat verzeker ik je)

Optie 3: Koop een nieuwe. Dan is iedereen hier van het gezeik af, jij hebt de makkelijkste oplossing, en het topic kan dicht |:( Kost je idd ook geld. Hier nog een ideetje: koop geen lowbudget/elcheapo voeding, die fikt waarschijnlijk eerder door dan een duurdere Enermax (of ander merk) voeding.

[edit]
Hier nog een goed idee: ga naar de gemeentewerf, ga daar in een bak met tv's/radio's enz enz zoeken. Daar ligt vast een afgedankte computer met een elceapo-voeding. Kost je nix :r Je moet alleen op de fiets springen om er heen te rijden, of is dit ook te veel?? |:( Misschien wil een online service dit wel voor je doen. O nee, w8, daar voor moet je betalen 8)7 8)7

Verwijderd

Topicstarter
M14 schreef op 16 september 2002 @ 22:03:
[...]

[...]

Wat je nou doet kan dus echt niet. je voeding is waarschijnlijk gewoon doorgefikt. En hij moet weer gaan werken. Dan zijn er 3 opties, en voor alle 3 moet je betalen:

optie 1: meet alles door, vervang alles wat niet werkt (idd, je moet voor de nieuwe onderdelen betalen, en het kost vrij veel werk)

Optie 2: Laat iemand anders het ding doormeten. Kost ook geld, want die jongen wil ook zn uurloon en je betaald ook voor de kapotte onderdelen. Daarbij komt het volgende. 99% kans dat hij zegt: koop een nieuwe, want dit gaat je meer kosten (1 uur loon kost je met een beetje geluk 25 euro, en ie is binnen een uur niet klaar, dat verzeker ik je)

Optie 3: Koop een nieuwe. Dan is iedereen hier van het gezeik af, jij hebt de makkelijkste oplossing, en het topic kan dicht |:( Kost je idd ook geld. Hier nog een ideetje: koop geen lowbudget/elcheapo voeding, die fikt waarschijnlijk eerder door dan een duurdere Enermax (of ander merk) voeding.

[edit]
Hier nog een goed idee: ga naar de gemeentewerf, ga daar in een bak met tv's/radio's enz enz zoeken. Daar ligt vast een afgedankte computer met een elceapo-voeding. Kost je nix :r Je moet alleen op de fiets springen om er heen te rijden, of is dit ook te veel?? |:( Misschien wil een online service dit wel voor je doen. O nee, w8, daar voor moet je betalen 8)7 8)7
Dat wordt dan dus slopen en door meten en even goed naar het grofvuil gaan kijken voor oude PC dinkies :D *lange leve de zuinige nederlander*

Nou niet denken dat ik me verveel, doe ik ook wel, maar tis meteen mooi voor mn verdere studie, dat elektra gebeuren :)

Verwijderd

zuinige krent

Verwijderd

Topicstarter
goed he :D

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je zien of er een condensator lek is?

En zijn er nog andere kenmerken wat er op kan duiden dat iets kaduuk is?
behalve zwarte plekken.

• M14

M14

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 16:38:
Hoe kan je zien of er een condensator lek is?

En zijn er nog andere kenmerken wat er op kan duiden dat iets kaduuk is?
behalve zwarte plekken.
Door te meten misschien???? Sorry, maar GoT is _GEEN_ helpdesk! |:(

Verwijderd

M14 schreef op 17 september 2002 @ 21:56:
[...]

Door te meten misschien???? Sorry, maar GoT is _GEEN_ helpdesk! |:(
idd

en voor de topicstarter KIJL DIE VOEDING WEG!

als je hem al ooit aan de gang krijg is die zo weer stuk. heb ik wel eens gehad..

met moeite zo`n condensator vervangen

2 weken later weer stuk

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

D_S_S, een beetje moeite mag je er zelf wel voor doen hoor... hou je gewoon aan het [rml]M14 in "[ EL] Voeding wil niet aan."[/rml] stappenplan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.