w98 - kan niet geinstalled worden

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Vriend van me belt net op. Hij wil win 98 op een geformatteerde pc zetten.
Maar als de scandisk bijna klaar is tijdens het installeren dan geeft de pc aan dat een een boot virus aanwezig is??
verder staat er : er is een fout in mode.com , en er is een fout in regel 35 van config.sys

weet iemand wat er aan de hand is.

oja op de pc heeft winxp gestaan.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:09

DeMoN

Pastafari

Booten met win98 bootflop.

format c:

fdisk /mbr

Dan ff winnt.exe booten vanuit de I386 dir van je WinXP CD

Hoe kan er BTW een fout in mode.com zitten als je hem net heb geformat??

Check ff of je wel de juiste partitie heb geformat :o als je die hebt dan....

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Flippy|IA
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

mja, es checken op virus met virusscanner...

andere fouten wel vaag :?

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

DeMoN schreef op 16 september 2002 @ 17:15:
fdsik /mbr

En btw hoe kan er een fout in zitten als ie hem heb geformat?
*bleep* wrong, dat levert precies dezelfde melding op

topicstarter moet in zijn bios de functie uitschakelen die de bootsector op virussen controlleert. Windows past deze aan bij de installatie en het BIOS ziet dat er naar de bootsector geschreven wordt en roept, VIRUS!!!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

m-m schreef op 16 september 2002 @ 17:17:
[...]

topicstarter moet in zijn bios de functie uitschakelen die de bootsector op virussen controlleert. Windows past deze aan bij de installatie en het BIOS ziet dat er naar de bootsector geschreven wordt en roept, VIRUS!!!
*bleep* ja weet ik.. wel raar dat ie die melding geeft nadat ie bijna al helemaal is geinstalleerd.

Normaal als je een OS installeert en je bootsector protection voor virussen staat nog aan gaat ie al blaten als je net de install start.

Maja het kan het zeer makkelijk zijn :Y)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

m-m schreef op 16 september 2002 @ 17:17:
[...]

ik snap wat je bedoeld, maar op de pc's welke ik mee aan het kloten was (AWARD bios) met hetzelfde probleem ging die bootvirus alleen een waarschuwing geven als de strap echt overschreven werd, bij een scandisk nog nooit meegemaakt

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

nAFutro schreef op 16 september 2002 @ 17:21:
[...]

ik snap wat je bedoeld, maar op de pc's welke ik mee aan het kloten was (AWARD bios) met hetzelfde probleem ging die bootvirus alleen een waarschuwing geven als de strap echt overschreven werd, bij een scandisk nog nooit meegemaakt
idd dat bedoelde ik :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

nAFutro schreef op 16 september 2002 @ 17:21:
[...]

hm bij mij kwam dat toen al wel....
Pagina: 1