wireless router of ap

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik wil een wifi netwerkje opzetten thuis. maar nu zie ik dat het prijsverschil tussen een complete router met wifi en een simpel ap niet echt groot is (180 voor ap en 220 voor router bij bijv linksys).

is zo'n los ap beter dan degene die is ingebouwd zit in zo'n router ? en zijn dat ook voordelen waar de gemiddelde consument iets aan heeft ?.

anders neem ik denk ik gewoon zo'n router, ik gebruik nu een klein servertje voor dat werk wat gewoon goed werkt maar voor nog geen 50,- wil ik er best een hardware matige router tussenzetten. zo'n router heeft meestal ook een 4ports switch en dat is denk ik ook wel wat beter als mijn hub.

maar als zo'n los ap een veel beter bereik heeft is dat voor mij toch belangrijker.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38
Heb zelf geen ervaring mee. Alleen denk niet het verschil zal maken. Ik heb zelf voor een router gekozen omdat ik dan niet altijd een computer aan heb te draaien en lawaai maken.

Edit:
WirelessRouter met 4p switch.... Voldoet mij prima overgens. Unex HR411

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Verwijderd

cosmoOo schreef op 16 september 2002 @ 17:07:
Ik wil een wifi netwerkje opzetten thuis. maar nu zie ik dat het prijsverschil tussen een complete router met wifi en een simpel ap niet echt groot is (180 voor ap en 220 voor router bij bijv linksys).
Voor een netgear 314 wireless router met 4 port switch betaal je nu 180 euro. (kijk effe in pricewatch). Hetzelfde als een AP; 32 clients op wireless, en 253 op de lan lijn. Ook de progear doet het fantastisch met dat ding.

Smiley is blij met zijn opzetje