Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.
in deze thread staan de details ( dat HELE grote plaatje )
RIMM 4200 = PC1066 of niet???
Dat moeten ze bij Mycom ook wel weten.Semt-x_ schreef op 16 september 2002 @ 17:27:
Je moet PC1066 (16bit) geheugen hebben en geen RIMM4200 (32bit)
in deze thread staan de details ( dat HELE grote plaatje )
RIMM 4200 = PC1066 of niet???
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
P4T533-C ... uses PC800/PC1066 16-bit RDRAM modules (184-pin)
P4T533 ... uses RIMM 3200/4200 32-bit RDRAM modules (232-pin)
bij SWW wisten ze het iig wel, ik kreeg een werkende combinatie \o/
Ik wilde eigenlijk 1 gyg 333 ddr geheugen enander MoBo
Mycom praate me dit aan en wist niet wat ze verkochten.
Morgen ruil ik 3 rimms terug en krijg een p4t533 32 bit MoBo 1 rimm zit er al op samen met de ene die ik overhou dus totaal 512 mb ipv van 1 Gyg
jammer van de 3 d toepassingen maar die zal ik toch wel bijna nie gebruiken
hou ik wat geld over voor grafische kaart.
snel zal dit systeempje in ieder geval wel zijn
Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.
Ik heb bewust mijn gfx kaartje nog niet geupdate omdat ik wacht op Doom3. Dan wordt de functionalitiet pas echt benut van zon nieuwe kaart en heb je in mijn ogen momenteel dus nix aan. Je betaalt nu een hoofdprijs voor een nieuwe kaart zonder dat je die extrra functionaliteit kan benutten. beetje onzinnig dus :]
Wat me vooral opviel is de snelheid van de HD's, ondanks dat het op een p4t533-c ata100 is gaat dat echt rete snel ( was hiervoor scsi gewend, een "quantum atlas V" schijffie geloof ik)
concluisie lekker systeempje! met nog genoeg upgrade perspectieven zonder daarbij meteen mobo en mem te hoeven vervangen. imo is z'on systeempje ok DE keus op het moment :]
en merlin33 wat zijm jou eerste indrukken ( na die uitglijder bij mycom ?)
Wel aardig wat reviews gelezen zeker over de nieuwe borden met ddr333 en PIV? Niet dus...Jupiler schreef op 17 september 2002 @ 10:52:
Is nog steeds kut, DDR geheugen met een P IV, maar goed..
16 - bits = twee nokjes
32 - bits = 1 nokje!
Dus laten we het tegen iedereen zeggen, dat scheelt!
Als we toch zo kort door de bocht gaan doen...Jupiler schreef op 17 september 2002 @ 13:25:
Heb ik, en ik heb ook reviews gelezen van RIMM 1066 bordjes, en voor mij is het duidelijk..
Dan mag je bij je volgende upgrade je PC1066 met pensioen sturen, of een SiS RDRAM plankje kopen. Want er is weinig kans dat er nog nieuwe Intel chipsets uitkomen waar je je PC1066 in kwijt kan.
DDR SDRAM leeft naar alle waarschijnlijkheid wat langer.
Een P4 met FSB533 in combinatie met PC1066 is inderdaad het snelste wat er is (Al komt een P4 met PC2700 of PC3200 verdomde dicht in de buurt) maar dat betekent niet dat PC1066 ook de verstandigste keuze is. Al was het alleen al om de niet zo gunstige prijs-prestatie verhouding.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
RIMM 1333 komt ook binnenkort uit, en met een beetje geluk brengt Rambus volgend jaar 64 bit RIMM's uit. Dubbele bandbreedte, dan is RIMM nog sneller dan DDR-II. Dus RIMM heeft zeker een toekomst denk ik
Ach ja, het eeuwige 'paper launch' idee. Hoe lang heeft het geduurd voordat er officieel PC1066 ondersteuning was van Intel ? Hoe lang duurde het voor het een beetje fatsoenlijk leverbaar was ? (En dan bedoel ik niet: je kan het bestellen, maar levertijd is in weken uitgedrukt)Jupiler schreef op 17 september 2002 @ 13:41:
Ik kan een RIMM borden + geheugen krijgen voor niet veel meer geld dan DDR borden.. Dus waarom zou ik het niet doen.
RIMM 1333 komt ook binnenkort uit, en met een beetje geluk brengt Rambus volgend jaar 64 bit RIMM's uit. Dubbele bandbreedte, dan is RIMM nog sneller dan DDR-II. Dus RIMM heeft zeker een toekomst denk ik
De enige chipset met officiële PC1066 ondersteuning is de SiS R658 dual Rambus chipset, die op IDF gedemonstreerd werd, maar nog niet uit is. De i850E heeft geen officiële support, maar kan er mee overweg. Noem verder nog eens 1 chipset die PC1066 of PC1200 of PC1333 ondersteunt ? Ja, bovengenoemde Asus P4T533-C heeft de dual channel 16 bit gecombineerd tot single channel 32 bit, voor PC4200. (Wat trouwens ook heel moeilijk te krijgen is.)
En tenslotte, fijn dat RAMBUS een roadmap heeft met nieuwe technologie, maar daar heb je als eindgebruiker geen ene flikker aan als er geen chipsets zijn die de technologie voor ons consumenten beschikbaar maken. Intel heeft geen enkele RDRAM chipset op de roadmap staan.
quote uit het RAM artikel van Ace's Hardware:
Kortom, RDRAM wordt, althans voor gebruik in combinatie met Intel chipsets, een zeldzaamheid.RDRAM's future remains a question mark. Intel would not confirm nor deny that RDRAM would be replaced in all markets by DDR-II. Intel indicated that it might be possible that RDRAM would still occupy a small niche market until 2005.
Zie de conclusie van dit artikel: http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=50000301
Maar euhhh ...
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
PC4200 RIMM is nu redelijk zeldzaam omdat het nieuw is, je kan ook de P4T533 met 256 MB PC4200 RIMM kopen he
En de Intel i850E kan inderdaad perfect overweg ermee, als je kijkt naar de P4T533 bordjes.
Ter vergelijking, hoeveel chipsets zijn er die DDR400 ondersteunen denk je ?
Oh ja, van mijn zijde ook een verondertschuldiding voor het offtopic gaan
Ik heb zelf ook een paar maanden geleden een nieuwe comp gehaald. En gekozen voor de P4T533-C. Tja, op dat moment vond ik dat de beste keuze en dat vind ik nog steeds.
Wat betreft het verhaal over de toekomst van RIMM. Daar maak ik me niet druk over. Ik koop 1 keer in de 2 of 3 jaar een comp en dan meteen ook een compleet systeem. De RIMM'etjes die er nu inzitten zal ik dus niet meenemen naar een nieuwe comp.
[ Voor 0% gewijzigd door Croccifixio op 17-09-2002 15:10 . Reden: compleet offtopic gemaakt ]