Toon posts:

mobo verkocht, nu issie dood

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week mijn Abit VP6 Moederbord verkocht.
De persoon die hem heeft aangeschaft heeft er 100 euro voor gegeven.
Ikzelf heb nooit problemen met het bord gehad. Geen vastlopers, niets.
Ik draaide er 2x een p3 1Ghz op.
Nu had ik met hem gebeld, en hij zou het bord met een uurtje ophalen.
Ik heb de server toen uitgezet, en het bord eruit gehaald.
Vervolgens mijn nieuwe bordje erin gezet, en die draait weer als een tiet.

Nu is het probleem echter dat hij dat bord niet aan de praat krijgt.
Geen piepjes, helemaal niets. De power-on knopt werkt wel, en de fans gaan ook draaien, maar verder helemaal niets. De chips en cpu worden ook niet warm.

Het bordje is volgens mij kaduuk.
De ellende is alleen dat ik mijn garantiebon niet weer kan vinden.

Nu de hamvraag:
Heb ik hem gemold bij het uitbouwen, of heeft hij hem gemold bij het inbouwen?

Ik heb 2 jaar op een technische dienst gewerkt, en daar ongeveer 10-15 pc's per dag geassembleerd. Dat is voor mij dus niets nieuws.

Wat moet ik echter nu doen? ik ben eigenlijk niet van plan om het kapotte bord gewoon terug te nemen en hem zijn geld terug te doen. Ik vermoed dat hij hem gewoon niet goed heeft ingebouwd, sluiting gemaakt met de grondplaat oid, weet ik veel.
Wat zouden jullie doen? en wat ligt meer voor de hand? kapot bij uitbouwen, of kapot bij vervoer en inbouwen?

Verwijderd

Jij hebt ervaring met het bouwen van computers dus waarschijnlijk heeft hij het bord gemold.

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Heb ook voorgehad.
Ati Radeon All-in-wonder werkte hier al paar maanden perfect. Ik verkoop em aan goede vriend. Hij installed die, en een week lang werkt die perfect.
Na een week ofzo, blijkt kaart "plots" kapot te zijn gegaan. Heb aangeboden kaart es bij mij te testen, maar het isser nietmeer van gekomen.

Nu ist ruzie natuurlijk, reeds een maand ofzo, en mja, is wel stom natuurlijk, maar daar kan ik toch niets aan doen ? :?

Kaart uit garantie natuurlijk, en vriend heeft 125EUR voor betaald.
blames me offcourse, omdak geld ni wil teruggeven.... :(

[ Voor 0% gewijzigd door Flippy|IA op 16-09-2002 16:59 . Reden: typo's ]

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:29
altijd werkend laten zien en dan verkopen. Geld terug geven lijkt mij eerlijk.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Hmm... gezien 't feit dat jij €100 durft te vragen voor een bordje dat voor €145 in de pricewatch staat, neem ik aan dat je ook zo fair bent om 'm terug te nemen als hij niet werkt. Of anders gewoon 50/50 delen...

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Statische elektriciteit ?

• DonDaaf
  • Laatst online: 16:42
Vervelende is alleen dat je dat niet hard kan maken. Je had er verstandig aan gedaan om het mobootje ff werkend te laten zien, gewoon om dit soort "Jij hebt 'm gemold" "Nee jij!" discussies te voorkomen. Succes.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:47

Soullie

Planeshift

Ja het is heel simpel he

als jij 10 pc's per dag hebt gedaan... 2 jaar lang... dan kun je jezelf toch wel een kundig persoon noemen op dat gebied.... lijkt me dat hij het gedaan heeft.

Als het een vriend van je is... ligt het moeilijk is het een minder bekende... niet terug nemen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

"Ter reparatie" terugnemen, kijken of het ding het bij jou wel doet. Ja > opgelost. Nee > tja :) Asset een goeie vriend is lijkt mij dat 50/50-plan ook wel slim.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
utbone schreef op 16 september 2002 @ 16:56:
altijd werkend laten zien en dan verkopen. Geld terug geven lijkt mij eerlijk.
Onderbouw dit eens?
waarom is het eerlijk als ik hem zijn geld terug geef?
Als hij hem gemold heeft heeft dat toch niets met eerlijk te maken?
Als ik hem kapot heb verkocht, ja, dan is dat eerlijk natuurlijk...

Verwijderd

Ik zou zowiezo zelf even naar dat bordje kijken. HOEvaak heb je al wel niet gehad dat iemand zei dit of dat is stuk doet het niet cq kun jij ff kijken. En dan bleek dat de persoon in questie idd iets verkeerd heeft gedaan.

Mijn tip dus; Kijk er zelf even naar.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Soullie schreef op 16 september 2002 @ 16:58:
Ja het is heel simpel he

als jij 10 pc's per dag hebt gedaan... 2 jaar lang... dan kun je jezelf toch wel een kundig persoon noemen op dat gebied.... lijkt me dat hij het gedaan heeft.

Als het een vriend van je is... ligt het moeilijk is het een minder bekende... niet terug nemen.
Zo werkt 't dus niet. Als verkoper, of je nu particulier bent of niet, heb je de plicht om aan te kunnen tonen dat de ander er verkeerd mee omgegaan is. Je moet 'm dus werkend laten zien. Als je dat niet doet, moet er wel heel duidelijk sprake zijn van verkeerd gebruik (krassen van schroevendraaier erop ofzo), anders heb je gewoon pech. Bovendien vind ik nog steeds dat je als koper voor > 2/3 van de nieuwprijs heel wat service mag verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Poohbear schreef op 16 september 2002 @ 16:57:
Hmm... gezien 't feit dat jij €100 durft te vragen voor een bordje dat voor €145 in de pricewatch staat, neem ik aan dat je ook zo fair bent om 'm terug te nemen als hij niet werkt. Of anders gewoon 50/50 delen...
Dat bordje kun je nergens nieuw meer krijgen en is SUPERgewild...
had er ook wel 125 voor kunnen krijgen.
bordje is 6-7 maanden oud, en dan vind ik 100 euro een nette prijs. Was ook binnen een halve dag verkocht,....

maar goed, dit heeft er allemaal niets mee te maken.

• marteltor
  • Laatst online: 15:20
Flippy_00 schreef op 16 september 2002 @ 16:56:
Heb ook voorgehad.
Ati Radeon All-in-wonder werkte hier al paar maanden perfect. Ik verkoop em aan goede vriend. Hij installed die, en een week lang werkt die perfect.
Na een week ofzo, blijkt kaart "plots" kapot te zijn gegaan. Heb aangeboden kaart es bij mij te testen, maar het isser nietmeer van gekomen.

Nu ist ruzie natuurlijk, reeds een maand ofzo, en mja, is wel stom natuurlijk, maar daar kan ik toch niets aan doen ? :?

ja eigen schuld van hem.
Als ie garantie wilt moet ie maar een nieuwe kopen,
anders koopt iedereen wel een 2ehands!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 17:02:
[...]

Dat bordje kun je nergens nieuw meer krijgen en is SUPERgewild...
had er ook wel 125 voor kunnen krijgen.
bordje is 6-7 maanden oud, en dan vind ik 100 euro een nette prijs. Was ook binnen een halve dag verkocht,....

maar goed, dit heeft er allemaal niets mee te maken.
pricewatch: Abit VP6
Maar liefst 3 winkels, waarvan iig 2 hem in voorraad hebben.

Maar 't gaat vooral om 't consumentenrecht... Je had 'm gewoon werkend moeten laten zien, nu zadel je jezelf alleen maar met problemen op.

Verwijderd

Topicstarter
Poohbear schreef op 16 september 2002 @ 17:01:
[...]

Zo werkt 't dus niet. Als verkoper, of je nu particulier bent of niet, heb je de plicht om aan te kunnen tonen dat de ander er verkeerd mee omgegaan is. Je moet 'm dus werkend laten zien. Als je dat niet doet, moet er wel heel duidelijk sprake zijn van verkeerd gebruik (krassen van schroevendraaier erop ofzo), anders heb je gewoon pech. Bovendien vind ik nog steeds dat je als koper voor > 2/3 van de nieuwprijs heel wat service mag verwachten.
Ik heb het bordje reeds bij mij thuis gehad, en ook ik krijg hem met mijn processoren niet meer aan de praat. Wat heeft dit eigenlijk met de prijs te maken?
Als ik hem verkocht had voor 75 euro was het niet erg geweest ofzo? maar omdat ik er 100 euro voor heb gehad moet ik ineens met de billen bloot?

Het bordje ziet er goed uit, geen krassen of andere verdachte zaken, ik heb uitvoerig daar naar gezocht.
Lijkt mij eerder gevalletje statische electriciteit...
Het is geen vriend of bekende van me... total stranger...

Verwijderd

Ik heb btw zelf ook wel eens iets verkocht dat het bij mij perfect en bij de ander niet deed. En dat kwam dan door de gebruikte proc van de ander. Misschien ook iets om naar te kijken als je dat boordje thuis hebt

• Flippy|IA
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Kan iemand me tips geven ivm mijn probleem ?

(heb hier maar gepost, omdat dit topic eigenlijk over hetzelfde gaat eh)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Probeer in ieder geval behulpzaam te zijn, test het bordje zelf even bijvoorbeeld?
Het kan best zijn dat de dimms er niet goed mee werken ofzo, dat het dus niet aan het mobo ligt.

Heeft hij de cmos al gecleared?

Verwijderd

Topicstarter
Flippy, ik weet het ook niet. Ik weet zeker dat het bord goed was, Heb de server uit gezet en hem daarna er netjes uitgehaald. zat in een mooie PC70 van Lian Li, dus ruimte zat om hem netjes te demonteren.
Ik voel er echt niets voor om hem gewoon z'n centen terug te doen. het idee gewoon al dat hij een bord molt, en ik het moet betalen...

Ben ik een domme lul als ik hem het maar uit laat zoeken? of zou abit iets kunnen betekenen?
het bord is 6-7 maanden geleden bij Alternate gekocht.

Verwijderd

De ham vraag is zit er nog garantie op???? zoja dan kan je bij de fabricant vragen voor een rma-nummer en dan zou ik het brodje teruch nemen ter reparatie.

zo nee dan hebben jullie ALLETWEE een probleem of jij moet zoiets hebben wat kan mij die vent schelen

Als i dan komt zeuren verkoop je hem gewoon een pak slaag

en als i sterker is heb jij een probleem want dan moet je het geld teruch geven

Verwijderd

Dan heb je toch nog gewoon garantie. Ik bedoel Alternate kan toch wel ff zoeken naar jou bon. En dan nog; hun hebben gewoon garantie bij Abit. Dus als ze een beetje klantvriendelijk zijn .....

• Pietb
  • Niet online
Als "de klant" het bordje niet werkend gezien heeft, ben jij gewoon de sjaak. Bewijs maar eens dat ie het nog deed... Het is gewoon dom van je dat je hem niet werkend hebt laten zien.

Oftewel: probeer eerst garantie te claimen en probeer die gozer daarna zo ver te krijgen dat ie genoegen neemt met de helft van het geld terug. Als ie dat niet wilt, tja, dan ben je zwaar de sjaak...

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 17:05:
[...]

Ik heb het bordje reeds bij mij thuis gehad, en ook ik krijg hem met mijn processoren niet meer aan de praat. Wat heeft dit eigenlijk met de prijs te maken?
Als ik hem verkocht had voor 75 euro was het niet erg geweest ofzo? maar omdat ik er 100 euro voor heb gehad moet ik ineens met de billen bloot?

Het bordje ziet er goed uit, geen krassen of andere verdachte zaken, ik heb uitvoerig daar naar gezocht.
Lijkt mij eerder gevalletje statische electriciteit...
Het is geen vriend of bekende van me... total stranger...
Natuurlijk heeft dit met de prijs te maken. Als koper mag je van een duurder product meer verwachten. Als je voor €5 een moederbord koopt, moet je niet gek opkijken als-ie veel kuren heeft. Als je veel geld voor een (weliswaar 2e-hands, maar dan blijkbaar nog zo-goed-als-nieuw) moederbord betaalt, mag je als koper ook verwachten dat de verkoper reëel is, en dus gewoon garantie biedt. (Of 't werkend laat zien en je er daarna mee weg laat gaan, zodat je als koper weet wat je hebt).

Hoewel ik jou niks verwijt, maak je het jezelf wel moeilijk: Hij heeft misschien ook wel 10 jaar ervaring met computers bouwen, en denkt gewoon dattie genaaid is omdat jij 'm niet werkend liet zien, en hij nu met een blijkbaar kapot bord zit.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Als het een persoon is die je kent of welke de mogelijkheid heeft om bij jouw het product draaiend te zien moet je dat altijd doen, als hij hem komt ophalen pas uitbouwen zodat je dit gezeik dus voorkomt. Je hebt veel ervaring in het inelkaar zetten van pc's, uithalen is natuurlijk iets anders :), maar het wil niet zeggen dat jij dat persee beter doet dan hem. Er is natuurlijk ook iets zoals overmoed....

Verwijderd

wat zitten jullie nu te zeiken?????

wie het schuld is maakt niets uit laat het repareren en kijk probleem opgelost

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Erg lastig probleem. Vervelend om 'ruzie' om te krijgen.

Na heel de thread gelezen te hebben vond ik de 50/50 oplossing het beste, imho.
Jij hebt verzuimd om het werkend te laten zien en je weet niet zeker of hij het kapot heeft gemaakt.

Over de garantie, heeft Abit niet een RMA procedure op de website staan?
Kan je zelf een RMA'tje aanvragen. De vervoerskosten zijn dan wel voor jou.
Of zoek een service-gericht bedrijf dat Abit verkoopt, dan kannie misschien met de grote hoop mee.

In beide gevallen succes gewenst.

edit:

Ik heb dit zelf ooit gehad met een Commodore64. Verkocht voor honderd knaken toendertijd en werkend laten zien.
Ivm met de nog durende verjaardag is dat ding dus bij die gast 5 weken in de kast verdwenen en toen het zover was hij dus kaduk. De voeding, 75 pieken.
Ik heb niks betaald, mijn ouders hadden wel ruzie met die familie die ze konden van de voetbalclub, maar ik vond/vind dat ik in me recht stond.

Actions speak louder than words

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44

Wallie

Herr

Ik zou gewoon bij Abit nederland een RMA nummer aanvragen en hun het laten fixen... die gasten zitten in Venlo geloof ik.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

bolluserectus schreef op 16 september 2002 @ 17:27:
Jij hebt verzuimd om het werkend te laten zien en je weet niet zeker of hij het kapot heeft gemaakt.
Of andersom. De koper heeft verzuimd om te vragen het werkend te laten zien en Gollum wist dat het werkte toen hij het eruit heeft gehaalt.

Geen recht op geld zou ik zeggen.

Verwijderd

Tja... eerst laten zien dat het werkt en dan verkopen :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
IS het niet gewoon kortsluiting?? Heb ik gisteren nog gehad met een socket 7 bordje. Fan gaat wel draaien, maar geen beeld. Uitgebouwd en toen deed hij het wel. Stel dat eens voor.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
Hij heeft em Illegaal (zwart) gekocht (tenzij je netjes BTW hebt gevraagt...) dus hij heeft nergens recht op lijkt me.

probeer Alternate eens, waarschijnlijk repareren ze hem gewoon gratis voor je

TheS4ndm4n#1919

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

M.I. zit je vast aan het wetboek.... enneuh dat wil zeggen dat je als verkoper verantwoordelijk bent.

Overigens, als ik soms naar de prijzen bij V&A kijk dan krap ik me echt achter de oren. Soms zit er niet meer dan 20E verschil tussen nieuw en gebruikt.

Nu weet ik wel dat je als je gebruikt materiaal koopt een risico neemt maar daar staat m.i. tegenover dat je als verkoper ook een verantwoordelijkheid hebt.

Ga eens in zijn schoenen staan, hoe zou je zelf willen dat eea werd opgelost ?

oh ja, en volgens de wijze les van opa, doe nooit zaken met familie & vrienden...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• TdV
  • Laatst online: 15:39

TdV

De verkoper is enkel verantwoordelijk in het geval van een consument versus een "professioneel", oftwel een winkelier. Tussen twee consumenten is het consumentenrecht NIET van toepassing en ben je als verkoper niet verantwoordelijk. Een artikel wordt verkocht zoals gezien; als de koper niet komt kijken verspeelt hij de mogelijkheid om de staat vast te stellen.

Dit wil niet zeggen dat het netjes is om te zeggen: "zoek het maar uit". Ik zou proberen om er samen uit te komen.

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

Tja, lullig heb ook een keer zoiets gehad met een athlon, deze had ik verkocht en tegen die persoon gezegd dat ie hem kon komen ophalen (zat nog in m'n systeem), hij had echter geen tijd dus moest ik hem opsturen, je raad het al bij aankomst dood.

Hij was nog al kwaad, ik vond(en vind nog steeds) dat het zijn probleem was, ik zelf zou nooit zoiets ongezien kopen, en met de post opsturen al helemaal niet.

Verwijderd

Gompy58 schreef op 16 september 2002 @ 18:11:

oh ja, en volgens de wijze les van opa, doe nooit zaken met familie & vrienden...
daar ga je mee wandelen , niet handelen........ ;)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 17:08:
Flippy, ik weet het ook niet. Ik weet zeker dat het bord goed was, Heb de server uit gezet en hem daarna er netjes uitgehaald. zat in een mooie PC70 van Lian Li, dus ruimte zat om hem netjes te demonteren.
Ik voel er echt niets voor om hem gewoon z'n centen terug te doen. het idee gewoon al dat hij een bord molt, en ik het moet betalen...

Ben ik een domme lul als ik hem het maar uit laat zoeken? of zou abit iets kunnen betekenen?
het bord is 6-7 maanden geleden bij Alternate gekocht.
Het leuke van alternate is dat alle bonnen gewoon in de computer staan. Dus ik zou lekker terug gaan zonder bon. Dat doe ik ook altijd en dan zoeken ze hem gewoon ff in de computer voor je op. Dus probleem opgelost.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Flippy_00 schreef op 16 september 2002 @ 16:56:
Heb ook voorgehad.

Over je ATI. Handelen met vrienden is nooit goed, zou ik ook nooit doen. Als ie na een week kapot is, is het helemaal zijn fout, jou is niks te verwijten.

Over de mobo: 50/50 lijkt me ook het beste. Maar in ieder geval, als dat ding pas 6 maanden oud is, heb je echt wel garantie op. Neem je bon maar mee naar Alternate, en als je dat kwijt bent, neem contact op met Abit.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18
handelen met vrienden is nooit verkeerd zolang je ook vriendenprijzen hanteert (laast 60GB 7200rpm "verkocht" voor €50), wie gaat er iverigens meuk verkopen als zijn vriende :?

Ik vind dat jij dus gewoon contact met de computerboer moet opnemen voor rma of anders via abit, wat ook een oplossing is is door het simpelweg door je vriend bij de lokale computerboer te laten testen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen alternate even bellen, en als ze niets kunnen doen bel ik abit wel.
Ik hoop dat ze klantvriendelijk zijn.
tot moregens..

Verwijderd

Ik vind het slordig van de koper dat hij niet heeft gevraagd om de waar werkend te zien. In feite eigen schuld!

Ik vraag altijd of ik iets werkend te zien krijg als ik iets tweedehands koop. Zo niet... dan jammer... moet ie maar een andere koper vinden!

Het is natuurlijk wel heel netjes van je dat je er alles aan probeert te doen om je klant van garantie te voorzien... En als ie daar dan boos om gaat worden, heeft ie op een gegeven moment echt pech gehad... ik vind t echt toppie dat je dat probeert...
En tsja... volgende keer werkend showen... *D

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dat 's gehad met een HD. Had de avond voor verzenden nog ff scandisk oppervlaktecontrole gedaan, geen errors. Koper beweert dat er bad sectors op zitten en eist zijn geld terug. Daar trapte ik dus niet in :Z

In dit geval zou ik zeggen: deel 50:50 als je de bon echt niet meer kunt vinden of regel wat met de leverancier...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RocketKoen schreef op 16 september 2002 @ 18:03:
Hij heeft em Illegaal (zwart) gekocht (tenzij je netjes BTW hebt gevraagt...) dus hij heeft nergens recht op lijkt me.
Ook hier geldt: bij handel tussen consumenten is de regelgeving waar bv. een winkelier zich aan heeft te houden, *niet* van toepassing. Bij eenmalige transacties (en zelfs voor bedrijven met een kleine omzet) is de afdracht van BTW *niet* nodig.

Dit bord voor 100 euro van eigenaar laten wisselen zonder de belastingdienst in te lichten is volstrekt legaal. Op grond hiervan wettelijke aansprakelijkheid claimen is over en weer waanzin :) daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

hmm, gewoon teruggeven en zeggen dat het werkt, sorry, weet dat het "etisch niet verantwoord" is, maar geloof me, ze bedonderen jou ook waar je bij staat

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18
Als alternate idd op deze manier werkt dan kan die kameraad van je toch gewoon contact met hun opnemen, maarre idd je word verneukt waar je bij staat :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ik heb laats nog een geforce2mx400 van een klasbenoot gekocht, helemaal perfect, zelfs nog 1 originele doos, wel gebruikt natuurlijk, maar toch, en voor 30 euro niet slecht vind ik
mischien wel hoge kant, maar ikwist wel wat ik kocht, en dat die persoon betrouw baar is

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een hele lastige situatie. Achteraf is het makkelijk praten dat je hem werkend had moeten laten zien, en de prijs vind ik eigenlijk ook niets uitmaken. Als je iets tweedehands koopt, neem je een risico en ik vind het vreemd dat de koper ook niet zelf heeft gezegd dat hij het bord werkend wil zien. Dat is namelijk ook zijn verantwoordelijkheid!

Als je het bord er netjes uitgehaald hebt, dan zou hij nog moeten werken. Wellicht is er een ernstig hardwareconflict en ligt het dus aan iets anders. Ik zou dan het bord zelf testen met de oude hardware en alle jumpers etc. controleren. Ook de BIOS clearen enzo. Als je het bord zelf niet mag testen, dan is het snel klaar natuurlijk, maar ik neem aan dat de koper ook wel mee wil werken. Je kan ook eens vragen hoe hij het bord heeft ingebouwd. Heeft hij rekening gehouden met statische electriciteit? Ik neem aan dat je dat zelf wel doet?

Aangezien je nog garantie hebt, zou ik nog eens goed naar die bon zoeken en het bord terugbrengen naar Alternate, nadat je het zelf getest hebt natuurlijk. Ook zonder bon maar eens bij Alternate gaan zeuren, want ook zij moeten het nog in het systeem hebben staan.

Mocht het allemaal niet lukken, dan vind ik 100% geld terug niet vanzelfsprekend, maar helemaal geen geld terug is ook niet netjes. Aangezien jullie beiden er niet op hebben gelet dat het bord werkend de deur uit ging, denk ik dat 50-50 een goede oplossing is waar beiden zich in moeten kunnen vinden.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Ik verkoop mijn spullen altijd werkend...dus hij test ze bij mij en dan mag ie het eruit halen zelf of als ie mij laat doe ik het. Daarna is de afspraak simpel...de verantwoordelijkheid van het spul ligt op het moment dat hij "JA" zegt en ik mijn poen heb bij hem. Is lullig als ie thuis het niet meer doet maar dat is dan mijn zaak niet meer.

Verwijderd

misschien niet goed behandeld ofzo ?

esd ?

Verwijderd

je bent gewoon een bedrieger je hebt die persoon gewoon genaaid en een kapotte moederbord verkocht..
ik leef met die ander gozer mee zieligg :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 16:34:
je bent gewoon een bedrieger je hebt die persoon gewoon genaaid en een kapotte moederbord verkocht..
ik leef met die ander gozer mee zieligg :o
O-) Als hij een bedrieger was, had hij die vent dat moederbord door zijn strot, cq. reet gedouwd, en dit hele onderwerp nooit naar boven gehaald. |:(

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:44

Freaked

..

helft helft :?

..

Pagina: 1