Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hoe super goed dremelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een vraagje, keb laatst wat aan het experimenteren geweest met mijn dremel kloon (ferm ict 300)

maar hoe krijg je nu figuren uit een ijzeren plaat??
want ik heb echt geen idee hoe ik dat zeeer netjes kan doen.

ik zou graag een groot nuclear logo uitwerken, maar kan het der niet netjes uit dremelen heb ik zo de indruk.

kijk dit noem ik netjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/fromijn/stuff/bigimages/case_door.jpg
* screenshot komt van http://members.ams.chello...imagepages/case_door.html

Maar hoe krijgen jullie dat nu zo goed deruit gesneden?

please advise
:*)

Verwijderd

heheh bekende case :P

Dit is gedaan met een decoupeerzaag. We hebben het logo uitgeprint, overgetrokken op
de achterkant van de plaat, en daarna gaten geboord om de x aantal centimeter. Daarna is
de decoupeerzaag erop gegaan, waarmee het logo kaarsrecht eruitgezaagd werd. Dan een kwestie van navijlen, en zorgen dat alles glad is...

Met een dremel is dit wel een stuk lastiger, die heeft meer de neiging om een andere kant op te gaan ( me vorige kast dit logo met een dremel gedaan, dit is een STUK netter )

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 09:34
dit was gedaan met een decoupeerzaag

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:13

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

veel oefenen? >:) 8)7 :? |:(

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

wel effe als tip houden dat je altijd aan de achterkant moet zagen/slijpen anders beschadig je je lak mega erg ;)

Verwijderd

Je moet altijd aan de binne kant van de lijn dremelen. Ik heb ben gewoon 10x over de zelfde lijn gegaan, en dan valt je picuur er vanzelf een keer uit....

Verwijderd

Van te voren de lijn van het logo uittekenen, iets binnen die lijnen decouperen/dremelen/zagen en dan de rest eraf schuren/vijlen. Ben je gelijk ook van de scherpe randjes af :)

Verwijderd

Topicstarter
en hoeveel slijpschijfjes gebruiken jullie dan ongeveer? en op hoe-en toeren tal draaien jullie die?

en druk je dan hard op je dremel, of doe je alles zeeer lichtjes?

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 09:20

daaf258

For Aiur

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:55:
en hoeveel slijpschijfjes gebruiken jullie dan ongeveer? en op hoe-en toeren tal draaien jullie die?

Merk je vanzelf. (als je eerste schijfje uit mekaar spat :+)
Nee ik heb hem meestal op een niet zo hoog toeren tal staan. En ik leg het schijfje op het object maar duwen doe ik niet alleen hard genoeg om hem op zijn plaats te houden (heel zachtjes dus)..
Duwen hoeft bijna bij geen enkel gereedschap. Het gereedschap moet het werk doen (8>

- specs - audioscrobbler -

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:42

Marc H

- - Is wakker - -

Heb samen met Arjan B eens dit gedremeld:
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/casemod/mini/5.jpg

Uitgedremeld met reinforced cutting disks (dremel nr:426) voor de hele casemod in totaal 20 schijfjes nodig gehad. als je op het plaatje klikt kan je zien hoe wij het
gedaan hebben.

Belangrijkste:

- Neem er de tijd voor!
- zorg voor een goede veiligheidsbril, dat metaal schiet "alle" kanten op,en handschoenen kunnen fijn zijn, die randen zijn voor het schuren scherp!

En als je handig bent met photoshop, mod eerst je case virtueel ;).

[ Voor 0% gewijzigd door Marc H op 16-09-2002 20:12 . Reden: wilde nog even iets toevoegen :) ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

en doe eerst 1 streep slijpen, en dan weer daar overheen, netzolang totdat je erdoor bent, dus niet op 1 plek houden en langsaam vooruit werken. want dan ben je 10x zoveel schijfjes kwijt

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Met de decoupeer zaag is toch het makkelijkste met een metaal zaagje met 36 tandjes en dan op een redelijk tempo gaat het heel goed.

Rond je tekening alles afplakken met tape wat je gebruikt voor het verfen (noem het papiertape) en dan op het tape leg je weer kranten die plak je dan ook weer vast met tape zodat je de binnen kant ook niet beschadigd.

Daarna bij vijlen met de dremel op een laag standje of als dat er niet is met een vijl naar keuze. (natruulijk wel de veiligheids bril handschoenen en eventueel oordoppen voor het lawaai 8)7 ).

Verwijderd

Mijn dremelskills zijn ook exponentieel toegenomen zeg maar. De eerste keer was een uvormige kap van mn tower mollen zodat het 3 losse delen werden. Deze lijnen zijn ALLES behalve recht ongeveer. Zeker de eerste 10 cm. Daarna zie je vanzelf dat het beter gaat als je gewoon eerst een groef erin kerft ipv er meteen doorheen gaan. Dan is het een kwestie van geduld hebben en alles netjes in een 'vloeiende' lijn eruit slijpen. Mn Biohazard logo is niet op alle punten even strak gelukt, maar is nog wel redelijk al zeg ik het zelf. Mn window wat ik er laatst onder heb gemaakt is wel weer waanzinnig goed gelukt. Zelfs mn buurman die in de metaalbewerkingsinsdustie werkt vond het er wel strak uitgeslepen.
Owja en de juiste schijfjes scheelt ook een hele boel.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Nette mod Marc H, hoewel ik BMW.WilliamsF1 fan ben maarja

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:55:

met 1 schijfje 4 meter..
met de 426

met een schijfje dat bij mijn topcraft zal 5 meter..

ik zaag op 7000 toeren.. en heel langzaam..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Bij Ome Tom is afgelopen juli een interview verschenen met een professionele casemodder:
http://www17.tomshardware.com/howto/02q3/020724/index.html

Dit interview omvatte tevens een guide over hoe een window in je pc te bouwen, maar aangezien je daar ook een gat voor moet maken, kun je er voor het maken van een logo best nog wel nuttige tips uit halen:
http://www17.tomshardware...q3/020724/pc_case-09.html

Deze gozer gebruikte overigens ook een decoupeerzaag. Verder tips over hoe te zagen, afdekken, rest van je case beschermen, etc.. Zeker de moeite waard om f te lezen als je zelf zoiets gaat doen.

Suc6 en post het resultaat hier, zou ik zeggen!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

insan1ty schreef op 16 september 2002 @ 22:40:
Nette mod Marc H, hoewel ik BMW.WilliamsF1 fan ben maarja
hier schaar ik me duidelijk achter, mod dan niet, maar als je niet naar het figuur kijkt, is het best netjes !

JPM RULES !!! })

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
Bij het maken van m'n window mod (mascotte van de Space Wolves marines uit Warhammer 40k) heb ik toch wel een aantal belangrijke dingen geleerd:
+ Teken het patroon op de achterkant
+ Snijd ook aan de achterkant (doh! m'n lak is ietwat beschadigd geraakt)
+ Voer nauwelijks druk uit op de Dremel; hij doet het werk voor je
+Draag bescherming

En heel belangrijk:
+ Als je Dremel opeens afslaat: zet'm meteen weer aan en laat'm een tijd idle draaien.. Hij's waarschijnlijk overhit geraaakt en het idlen zorgt er voor dat ie zich zelf afkoelt.. Ik heb dus m'n _echte_ Dremel gemold door dit niet te doen..

Gebruikt voor m'n mod:
+ 2 dremels (1 kapot *sniff*)
+ 5 of 6 reinforced cut-off discs

Liege, liege, liegebeest!

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Nog een tip voor het zagen of dremelen van een zijkant:

Lig de zijkant plat op de grond of tafel op 10cm dik styropor-schuim (= piep-schuim). Dremel/ zaag dan het gat uit. De zijkant van je kast zal dan niet buigen, en het stuk wat je eruit haalt blijft mooi op zijn plaats liggen.....

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Ja, doe een goede bril op! bij mij klapte er een paar schijfjes en vloogen naar me ogen...

Verwijderd

gewoon steeds een klein laagje uitdremelen, dus niet in een keer door het staal heen rammen....
gewoon erg veel gedult bebben, de erg kleine stukjes heb ik samen met een vriend bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.cjs.ath.cx/lionhead.jpg
met een figuurzaag gedaan :)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

zouden diamant schijfjes langer meegaan ?? heb ik gezien bij fakkert ..

1 schijffie 16€ !! maar da's wel sterker/harder dan metaal !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
tip: bij het zagen eerst de plaat losmaken :p
Pagina: 1