Het NIEUWE O2 abo. Is het wel of niet wat....

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik las vandaag in Sp!ts dat o2 een nieuw abo heeft.

Kosten:

abonnement (p/mnd) € 7,50
mobiel bellen € 0,15 per minuut
sms berichten versturen € 0,15 per bericht
data communicatie via GPRS € 1,50 per MB

(Wil je bellen voor € 0,01 per minuut, dan heb je de optie 500 minuten erbij te kopen)

abonnement (p/mnd) extra € 5,00
belminuten naar vast en O2 mobiel 500

Is nou die 500 minuten alleen bestemd voor het bellen naar vast, en naar een 02 toestel? Dat zou wel krom zijn, want dan kun je dus apart gaan betalen voor alle andere providers als ik het goed heb?

Klopt dit verhaal een beetje of zitten er meer ogen en haken aan? :?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Is nou die 500 minuten alleen bestemd voor het bellen naar vast, en naar een 02 toestel?

Dit klopt idd

De prijzen zijn idd ook verschillend per provider die je belt.

www.o2.nl

daar staan ze ook.

• MauriX
Daar heb ik gekeken, maar ik kan er geen tarieven vinden. Je kunt er alleen bekijken welke opties het abo heeft en dat je hem wilt bestellen. Uiteindelijk kun je dus als je wilt(voor 5 euro extra) voor 0,01 euro(exclusief starttarief) bellen naar vaste en o2 toestellen. Dan schiet het dus nog niet écht op aangezien niet al te veel mensen o2 gebruiken volgens mij....

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
en wat te denken van het afschaffen van toestelsubsidies :(

mocht je toestel aan vervanging toe zijn dan mag je netjes bij O2 de consumenten adviesprijs betalen, zelfs de belcompany is goedkoper met losse toestellen!

en een leuke cash-deal, zodat je een jaar lang bijv. een 120 minuten abootje gratis hebt, zit er ook niet meer in. denk dat O2 hier niet mee gaat scoren, zolang andere aanbieders niet volgen.

O2, see what we can't do.... :+

• MauriX
Hmm, wat hiervoor werd geschtreven snap ik neit helemaal. Gratis abo's? Je moet toch altijd wel maandelijks betalen?

• koen
  • Niet online
MauriX schreef op 16 september 2002 @ 17:57:
Hmm, wat hiervoor werd geschtreven snap ik neit helemaal. Gratis abo's? Je moet toch altijd wel maandelijks betalen?
Nope, alle andere providers (naast O2) verschaffen bij aanschaf van een abonnement i.c.m. een telefoon een korting op die mobiele telefoon. Is je mobiele telefoon nog prima en heb je geen behoefte aan een nieuw toestel, dan kun je (met name via i-net shops) profiteren van een zogenaamde cash-deal.

Voorbeeld:

Je neemt een BEN regelmatig abo van €22,50 p/maand.
Een leuk toestel hierbij (Nokia 6510) zou je dan bijvoorbeeld "gratis" krijgen.
Maar je hebt nog een prima Nokia 8310.
Oke dan kies je ipv de korting op het toestel, dit geld cash te ontvangen.
Je hebt dan ineens (of per maand) een leuk bedrag waarmee je je abonnementsgeld maandelijks kunt voldoen en zo dus in principe een gratis abonnement hebt, inclusief belminuten.

Zo heeft O2 (voormalig Telfort) ook tijden gewerkt, maar omdat ze zo veel verlies maakten op deze toestelsubsidies hebben ze die maar afgeschaft en dan in de vorm van "kijk ons eens lage tarieven hebben" :+ En zo voordelig is het helemaal niet, hun nieuwe abonnement.

Nog een voorbeeldje:

Stel iemand die 210 minuten belt per maand, 210 x 0.15 = 31,50 euro, plus het abonnement van 7,50 euro is 39,00 euro totaal. Een Vodafone 240 kost 35,00.

Nu ga ik er van uit dat je alleen andere mobiele providers belt. En die kans is groot omdat O2 een klein marktaandeel heeft en de meeste klanten met hun mobiel andere mobiele telefoons bellen.

Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken, waarom ik geen fan ben van dit nieuwe O2 abo :P

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Kijk hier voor info over dat abonnement van O2
http://www.online.o2.nl/productinfo/abonnement/meerinfo

Het zit goed in elkaar en is totaal anders als wat de andere doen. Geen starttarief zoals bij Orange (Dutchtone) en Vodafone. Geen piek, dal weekeind en donderdagmiddag tarieven of wat niet meer. Gewoon altijd 1 tarief. En nog laag ook als ik het mag zeggen.

Dat bij kopen van bel minuten voor 'on-net-callig' en vast heeft veeeeel te lang geduurd en had al lang in Nederland ingevoerd moeten worden. Dit is in b.v. Engeland en de US heel gebruikelijk dat je je partner, vrienden, (kakel kakel) sus-schoonmoeder-oma & je kinderen tegen een bijna gratis tarief kan bellen omdat ze bij de zelfde provider zitten.
Als je dat niet hebt, heb je het ook niet nodig waardoor ik het netjes vind dat het een optie is en geen verplichting. BTW het bellen naar vast is zelf goedkoper als bellen van vast naar vast zie ik net. >:)

En die toestel subsidie is ook maar een verhaal van niks. Het gaat mij te ver om de links van de vele webwinkels hier te plaatsen. Maar online kan je in Nederland vaak zeeer voordelig een nieuw toestel met garantie kopen voor de zelfde prijs of minder als "in combinatie met" toestellen. Blik eens een werp op gsm.pagina.nl of zo iets en wandel het lijstje eens af terwijl je de prijzen vergelijkt met die van de bellcompany punt nl of folder.

De belminuten inkoop freaks kunnen nog altijd bij het voordelige BEN terecht. Als ook KPN Mobile die de gehele oude tarief structuur van O2 heeft over genomen. Nu gaan er al heel lang geruchten dat het grote (Engelse) O2 het kleine KPNnetje wil gaan overnemen hier in Nederland. Als het klantenbestand van O2 dan ook op het KPN Mobile net mag bellen hebben ze nog superdekking op de koop toe voor E12,50 per maand.

Mmmm, ik moet nog ff brainen over dit onderwerp.....
:?

• koen
  • Niet online
even nog wat puntjes ter aanvulling op je brainstormwave :P

Het starttarief voor gesprekken buiten de bundel is € 0,05
Eenmalige aansluitkosten € 50,00 (tijdelijk gratis)
Voor bellen, sms, WAP en GPRS in en naar het buitenland en 090X en commerciële nummers gelden afwijkende tarieven
Resterende belminuten kunnen niet meegenomen worden naar de volgende maand

Dit komt van de site van O2, dus wel een starttarief en als je die 500 minuten in een maand niet op belt, dan is het zwaai, zwaai en binnen met de winst bij O2!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als jij weet hoe veel GEZEIK en RUZIE ik al maandenlang heb met O2 om van m'n abbo af te komen kan ik je alles besparen waar hun naam in zit.

Die knuppels hadden 'per ongeluk' m'n abbo verlengd in plaats van stopgezet. Vele uren bellen later (en iedere keer hetzelfde uitzoeken) en verschillende brieven zijn ze eruit: "Goh, we hebben je abbo verlengd ipv stopgezet. DAT ZEG IK AL MAANDEN MAAR DAT KRIJG IK JULLIE NIET AAN JULLIE VERSTAND.

Binnen 3 maanden moet het opgelost zijn en dan is er dus meer dan een half jaar overheen gegaan. Wat een bende daar. Ze kunnen nog heel wat leren van Vodafone waar ik nu zit. Wat een verademing.

my 2 cents.

• trankilo
Yep. gezien B) Bummer :'(

Maar die 500 minuten komen hier wel op. Jammer dat je niet voor 10 Euro 1000 minuten mag kopen :+

• trankilo
@Toink

De Flippertel (nu Vodafone) helpdesk haalt al jaren de prijs voor beste helpdesk in huis. Dat wil toch wel wat zeggen....

• koen
  • Niet online
trankilo schreef op 16 september 2002 @ 18:40:
@Toink

De Flippertel (nu Vodafone) helpdesk haalt al jaren de prijs voor beste helpdesk in huis. Dat wil toch wel wat zeggen....
Volgens mij heeft BEN deze prijs reeds twee jaren achtereen gewonnen :+

Maar we zullen zien wie hem dit jaar in ontvangst gaat nemen, uistlag consumentenbond en stichting telecom nederland wordt begin oktober verwacht...

• Martinus
  • Laatst online: 05-08 23:46
trankilo schreef op 16 september 2002 @ 18:40:
@Toink

Heb nu na drie maand nog niks gehoord van een klacht, goede service?

no comment

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij elke provider zijn wel klanten te vinden die slechte ervaringen hebben met de klantenservice. Zelf heb ik zeer slechte ervaring met die van Telfort (O2) en in mindere mate Libertel (Vodafone). Maar er zijn ook mensen die zeer tevreden zijn hierover, en juist weer problemen hebben met de klantenservice waardoor ik heel goed werd geholpen.
En er zijn vreemd genoeg altijd zoveel prijzen als kandidaten. Prijs A voor de beste klantenservice gaat naar provider X, waarbij provider Y laatste wordt vanwege de slechte service. Prijs B gaat naar provider Y, waarbij provider X laatste wordt vanwege de slechte service.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Toink
  • Niet online
Nou, bij Voda hebben ze in ieder geval geen wachtrijen. Je wordt meteen geholpen en de info die ze geven klopt ook. Deze woorden kan ik niet in een zin plakken met O2 zonder er een ontkenning aan toe te voegen.

• MauriX
Ontopic again

Geef me liever jullie mening over het nieuw abo van o2. Wie de beste helpdesk heeft vind ik minder belangrijk.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Die 7,50 abonnementskosten vertroebelen het beeld van kosten per minuut een beetje. Zodra je erg veel belt, vallen die kosten in het niet. Maar als je elke maand 200 minuten belt, en je deelt die 7,50 door het aantal minuten, blijkt dat je eigenlijk nog 3,75 cent per minuut extra betaalt. Dat betekent dat je dus bijna 19 cent per minuut betaalt voor bellen naar mobiele nummers van andere netwerken. Dat is echt duur. Bel je echter alleen die 500 minuten naar O2 nummers of vast, dan betaal je 7,50 + 5 euro per maand voor 500 minuten. Dat is niet 1 cent per minuut, maar 2,5 cent per minuut. Nog steeds niet veel, maar wel misleidend.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1