Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

signaal "terug" in tv-coax sturen.

Pagina: 1
Acties:

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57
We hebben sinds kort een nieuw huis. Maar nu hebben we het probleem dat de coax aansluitingen voor de tv's allemaal rechtstreeks uit de meterkast komen. Het is nu dus niet meer mogelijk om met 1 video overal tv te kijken.

Is het mogelijk om een kabel te maken met twee "female" stekker en dus een signaal de andere kant op door de coax te sturen (dus van de coax uit van de video naar het wandcontact van de coax) ? Ik ben namelijk bang dat er geen signaal op de uitput van de video mag komen. Of dat er ergens iets van een diode ofzo zit.

Als dit werkt dan maakt ik het denk ik ook zo dat ik mijn tv-out van de computer uit via de coax door het huis kan sturen.
Ik weet dat er kastjes zijn om het signaal draadloos te versturen maar dit is niet handig aangezien we het liefsr met alle 4 de tv's video willen kijken.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

Wat dacht je ervan om de video in de meterkast te plaatsen :p :o

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
schematisch heb je nu:

code:
1
2
3
4
5
                                 ------------  tv1
                                 |
input ----- versterker ------ splitter   ------   tv2
                                 |
                                 -------------  tv3

als je je video tussen input en versterker, of tussen versterker-splitter zet (iig voor je splitter) moet het werken.

let alleen ff op of het ook goed gaat met je audiosignaal, en de video het er niet uitfiltert

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:13

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

In zo'n kasje in de muur zit een diode.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vloer openbreken :P Hoezoe nieuw huis?

Alleen maar 'uit de meterkast' vind ik niet zo duidelijk ... komen ze echt strak uit de vloer, of hangt er ergens een kastje? Die ' toevallig' geen goed loodje heeft en kan openschroeven ...

==
hoi

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 22:06

TMDevil

Blaat

Ik heb geen idee, zelf heb ik er wel over gedacht maar ik heb een 2e kabel getrokken omdat ik bang ben dat de video het singaal over het oorspronkelijke singaal gaat plaatsen, de video versterkt namelijk ook een beetje.
Om het iets duidelijker te maken: je speelt een MP3tje af op je pc en houd vervolgens je mic bij je speaker, resultaat: 1 groote piep.

n54 power!

• ice-T106
alle kabels worden dus inderdaad net zo gesplitst als DJSmiley zegt, maar dit gebeurd dus in de meterkast.
Een oplossing is dus de video en de computer in de meterkast te zetten. Niet erg handig.
Nog een oplossing is om het draadloos naar de meterkast te sturen en daar weer een coax signaal van te maken en zo door het huis te sturen. Vrij duur en onhandig en kwaliteits verlies.
Zit er echt een diode in het wandcontact of in de splitter?
Zo ja, als ik het wandcontact open maak en dan rechtstreek op de kabel aansluit lukt het dan wel?
Kan de video er tegen als er een signaal er op uit komt?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
ice-T schreef op 16 september 2002 @ 17:30:
alle kabels worden dus inderdaad net zo gesplitst als DJSmiley zegt, maar dit gebeurd dus in de meterkast.
Een oplossing is dus de video en de computer in de meterkast te zetten. Niet erg handig.
Nog een oplossing is om het draadloos naar de meterkast te sturen en daar weer een coax signaal van te maken en zo door het huis te sturen. Vrij duur en onhandig en kwaliteits verlies.
Zit er echt een diode in het wandcontact of in de splitter?
Zo ja, als ik het wandcontact open maak en dan rechtstreek op de kabel aansluit lukt het dan wel?
Kan de video er tegen als er een signaal er op uit komt?
Er zit géén diode in je wandcontact, hooguit een weerstandje voor je kabelradio (ook niet altijd).

Je kan geen signaal terugsturen door die kabel, je sluit de boel dan kort. Als je het toch doet, dan wordt het signaal alleen maar veel slechter.

Je kan een composiet->UHF omzettertje kopen/maken, maar dan moet je wel een composiet uitgang op je video hebben, twee kabels leggen vanaf je video (een composiet en een (stereo) audio) en nog een kabel (gesplit voor dat kastje) naar je video om op te kunnen nemen...

Video in meterkast is misschien wel het beste, en tis weer eens wat anders :P Je kan dan natuurlijk wel een IR ontvanger in de kamer plaatsen voor de AB.

• ice-T106
Bedankt, dit lijkt mij ook een goede oplossing voor mensen die divx op tv willen kijken en een coax in de buurt van de computer hebben.
Hoe duur is zo'n omzetter ongeveer (ik meen iets van 20 euro)?
Zit er in de splitter ook geen diode?
Het aansluiten gaat wel lukken desnoods via scart naar composiet.
Waarom sluit je het met een omzetter niet kort en met je video niet?(Zal wel logisch zijn maar heb geen tijd om na te denken).
Nogmaals bedank voor deze oplossing.

• maontje
  • Laatst online: 10-11 07:48

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 16:50:
Wat dacht je ervan om de video in de meterkast te plaatsen :p :o
Idd dat d8 ik ook ja. Gewoon je video in de meterkast een versterkertje er8ter
en dan lekker overal video kijken kan ook met canal+ hihi :+ :+ :+ :+ :+ 8)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt ook dmv. de pin 8 op je scart welke een 12v signaal geeft als de video op play gaat via een relais de antenne-aansluiting op je video omschakelen.....

Een andere optie is een losse modulator gewoon bij je antennesignaal knopen. Als je input en output van je video doorlust krijg je een eindeloze versterking, als je het output signaal via een apparte modulator weer de kabel op gooit heb je alleen op die ene frequentie het "rondzing" effect (microfoon bij luidspreker)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de vraag is dan nog wat voor splitter er nu in de meterkast zit.

Vraagje ztten er aan het einde van die gesplite kabels zo'n kast je waarop radio/tv
(of zit die al inde meterkast(denk het niet)

Als je dat kastje nergens hebt is het zowiezo fout

Als een kabel binnenkomt bevat hij een gemengd singaal van radio/tv en soms ook nog kabel internet

Deze kabel heeft een iets ander impedantie deze wordt door het kastje aangepast en tevens zit er een filter in die de radio en tv singalen scheid zodat die beide met het volle vermogen naar de tv en of radio gaan.

als er een splitter in de meterkast zit zou dit wellicht een ander dan "normale" splitter kunnen zijn

als je de ingaande aan de uitgaande hangt heb je in de eerste instantie kans op rondzingen en alle storingen van dien op de andere fequenties. en het bovenstaande impedantieverhaal

je voelt hem al, terug sturen is niet echt een optie.

Iperf

• ice-T106
Als ik het goed begrijp kan ik nu het beste even testen wat er gebeurd als ik alleen de coax-uit van de video aan te sluiten, en dan te kijken of het boven werkt.
Dan weet ik tenminste of het mogelijk is voordat ik dingen ga aanschaffen.
Kan er zo niks kapot gaan?(video bv lijkt mij niet)
Waar zit er wel een diode ofziets om signalen te blokken anders zouden de buren ook mee video kunnen kijken :).

Verwijderd

Je hebt van die kastjes die je gewoon op je videorecorder aan kunt sluiten met een zendertje er op. Het ontvangertje hiervan zet je lekker bij je eigen tve en je kunt ook video kijken door het hele huis heen. Ideale oplossing en nog draadloos ook.

• ice-T106
Als je het eind van mijn eerste post had gelezen dan had je geweten dat deze opmerking niet erg nuttig is.

Pagina: 1