AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
Verwijderd
Start van de goeie hd en ga naar dos.
gebruik FDISK on de oude partitie te verwijderen en een nieuwe aan te maken.
gebruik FDISK on de oude partitie te verwijderen en een nieuwe aan te maken.
3 opties:
1. in dos booten en de dosversie van partition magic gebruiken. die dosversie staat gewoon op dezelfde cd als de windows versie.
2. in dos booten en fdisk gebruiken. voor het weghalen van bestaande partities heb je echt p.m. niet nodig.
3. als p.m. en fdisk niet werken je laatste optie: low-level format van de 2e schijf doen. daarvoor wel de utility gebruiken die de fabrikant van de schijf daarvoor op z'n website aanbiedt. dat doen alleen niet alle harddiskbouwers dus dan moet je een risico nemen door een 'vreemde' utility daarvoor te gebruiken (geen aanrader).
1. in dos booten en de dosversie van partition magic gebruiken. die dosversie staat gewoon op dezelfde cd als de windows versie.
2. in dos booten en fdisk gebruiken. voor het weghalen van bestaande partities heb je echt p.m. niet nodig.
3. als p.m. en fdisk niet werken je laatste optie: low-level format van de 2e schijf doen. daarvoor wel de utility gebruiken die de fabrikant van de schijf daarvoor op z'n website aanbiedt. dat doen alleen niet alle harddiskbouwers dus dan moet je een risico nemen door een 'vreemde' utility daarvoor te gebruiken (geen aanrader).
ja, dat heb ik geprobeerd maar als ik fdisk start en hij vraagt of ik ondersteuning voor grote harddisks wil loopt hij vast nadat ik "ja" heb geantwoord. (zwart scherm, knipperende cursor rechts onderin).
dus het moet anders. Fdisk wil niet werken op deze hd, ook niet op andere pc. maar ik kan windows niet meer booten als ik hem aangesloten heb.... :-((
weet iemand wat ik moet doen?
========
onwijs bedankt /downtime/, ik ga optie 2 en eventueel 3 proberen. tot zo...
dus het moet anders. Fdisk wil niet werken op deze hd, ook niet op andere pc. maar ik kan windows niet meer booten als ik hem aangesloten heb.... :-((
weet iemand wat ik moet doen?
========
onwijs bedankt /downtime/, ik ga optie 2 en eventueel 3 proberen. tot zo...
AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
Kan je niet:
Enkel de foutieve harddisk in de computer doen. (eventueel master/slave even aanpassen)
Booten van floppie, waarop fdisk. (die je natuurlijk van te voren hebt gemaakt)
En met fdisk in ieder geval de boel verwijderen.
Lukt dit niet, dan zal je toch hardere middelen moeten aanwenden.
Western Digital heeft een low level formatter in hun wddiag programma zitten.
Succes,
Herman
www.waterkoeling.nl
Enkel de foutieve harddisk in de computer doen. (eventueel master/slave even aanpassen)
Booten van floppie, waarop fdisk. (die je natuurlijk van te voren hebt gemaakt)
En met fdisk in ieder geval de boel verwijderen.
Lukt dit niet, dan zal je toch hardere middelen moeten aanwenden.
Western Digital heeft een low level formatter in hun wddiag programma zitten.
Succes,
Herman
www.waterkoeling.nl
Lowlevel format. Welk merk schijf is het?
AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
[domme vragen]
1. Staan de Master/Slave jumpers goed?
2. Heb je in het BIOS Automatische herkenning aanstaan en de optie Detect now geprobeerd?
[/domme vragen]
1. Staan de Master/Slave jumpers goed?
2. Heb je in het BIOS Automatische herkenning aanstaan en de optie Detect now geprobeerd?
[/domme vragen]
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
het is een Maxtor harddisk van 13.6GB, model 91361U3.
biosinstellingen zijn ok; master/slave ook.
partition magic crasht ook onder dos.
dus fdisk crasht en partition magic.
hoe moet ik low-level format doen? ik vind het ENG!
biosinstellingen zijn ok; master/slave ook.
partition magic crasht ook onder dos.
dus fdisk crasht en partition magic.
hoe moet ik low-level format doen? ik vind het ENG!
Maxtor PowerMax denk ik. Anders support aanschrijven.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
dan heb je geluk. maxtor heeft een prima low-level util op hun site staan. wel ff kijken of je wel die voor de 90000 serie pakt en dan lekker low-levellen.
hoef je helemaal niet eng te vinden. met de juiste utility (die van maxtor dus) is de kans op schade nihil. sterker nog, ik heb zelf 4 maxtor schijven thuis en die zijn allemaal al minstens 1x ge-low-levelt.
hoef je helemaal niet eng te vinden. met de juiste utility (die van maxtor dus) is de kans op schade nihil. sterker nog, ik heb zelf 4 maxtor schijven thuis en die zijn allemaal al minstens 1x ge-low-levelt.
trouwens, nou ik eraan denk, dat probleempje van jou waarbij fdisk en partition magic allebei crashen zodra ze de partitietabel moeten lezen heb ik zelf eens gehad na een mislukte linuxinstallatie. dat was de enige low-level die ik ooit uit harde noodzaak heb gedaan en heeft mijn probleempje gelukkig opgelost.
Ik heb een Linux Boot Disk gebruikt
en daarmee de verrotte partitie op mijn schijf verwijderd
In linux ging het goed, Fdisk crashde steeds.
en daarmee de verrotte partitie op mijn schijf verwijderd
In linux ging het goed, Fdisk crashde steeds.
met papier mache kun je alles maken!!
Pagina: 1